Mod support nodig voor stijlen.

Plaats hier een onderwerp als je op zoek bent naar iemand die iets voor je kan betekenen, bijv. om een forum of extensie te installeren, een logo te ontwerpen of iets anders.
Forumregels
• Je moet minimaal 5 berichten hebben, probeer eerst een support te vragen.
• Geef zo duidelijk mogelijk aan wat je gedaan wilt krijgen en wat er tegenover staat.
Géén chat en géén support.


Gebruik bij voorkeur de onderstaande template:

Opdracht: Een logo voor mijn forum ontwerpen.
Beloning/wederdienst: € 30,-
Neem contact op via: PB, e-mail

Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
duo014
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2012, 11:42

Mod support nodig voor stijlen.

Bericht door duo014 » 07 mei 2012, 11:53

hoi,

Voor mijn alsmaar groeiende e-sports website zou ik graag wat mods installeren op mijn forum; Nu is het echter zo dat ik en mijn team niet de beste php liefhebbers zijn. En dat daar tegen over staat dat ik er gewoonweg geen tijd voor heb.
Nu spreek ik over 3 mods die ik wil installeren op mijn forum; + mijn forum updaten.

phpRivals mod 2.0.0
safe gamertag
mycollection mod

Nu heb ik ook een stijl waarmee het niet zozeer mee lijkt te werken..
Enfin ik zal to the point komen. Iemand die dit laat werken op mijn phpbb forum krijgt een tof bedrag en of wat free games. PM'n mag e-mailen ook..

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Mod support nodig voor stijlen.

Bericht door marian0810 » 07 mei 2012, 12:42

Voor dit soort verzoeken hebben we een speciaal forum Gevraagd maar daarvoor moet je wel eerst 5 serieuze berichten hebben.
We willen je natuurlijk altijd graag helpen om het zelf te proberen :)

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Mod support nodig voor stijlen.

Bericht door David » 07 mei 2012, 13:16

Wellicht dat ik je meteen even op een aantal puntjes mag wijzen, mycollection mod is namelijk abandoned dat betekend dat deze modificatie niet meer in ontwikkeling is en niet meer wordt ondersteunt door de maker. Daarbij was de laatste versie Alpha, dat betekend... en dan citeer ik even onze wiki
Eerste versie van de mod, nog niet stabiel, en het wordt afgeraden om deze te gebruiken. Er kan soms ook een tweede alpha zijn.
phpRivals mod 2.0.0 is in de BETA fase dat houd in dat het een test versie is.

Gebruik van deze modificatie in deze fase wordt afgeraden, mogelijk werken de MODS nog niet na behoren en het kan eventueel ook een veiligheidslek veroorzaken. Dat is vooraf helaas niet met zekerheid te zeggen, ik wijs je alleen even op deze feitje. Je bent vrij om een keuze te maken ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Mod support nodig voor stijlen.

Bericht door Pola » 07 mei 2012, 21:22

Voor het updaten: Kun je in ieder geval aangeven wat de versie van je forum is en of je niet-standaard stijlen hebt geinstalleerd. Heb je op dit moment al mods geinstalleerd op je forum?

Geef zo mogelijk een link naar het forum.
HGN op phpbb.com

duo014
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2012, 11:42

Re: Mod support nodig voor stijlen.

Bericht door duo014 » 07 mei 2012, 22:55

Huidige versie
3.0.6
stijl absolution.
pushstart.be/forum
heb d emod van safe gamertag geinstalleerd maar het werkt niet volle 100 %

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Mod support nodig voor stijlen.

Bericht door Pola » 07 mei 2012, 23:24

Als je nog geen andere MOD's geinstalleerd hebt op je forum, dan is het het beste (heel heel veel beter) om eerst het forum te updaten. Dat kost (als je geen MOD's hebt) nauwelijks tijd, met name omdat er een 3.0.10 versie van de Absolution style is (http://www.phpbb.com/customise/db/style/absolution/).

Ik zie alleen wel dat je op je forum andere images voor de stijl hebt en je hebt niet de oranje kleur in de headers.

Om je forum te updaten, moet je de volgende procedure volgen:

Maak (bij voorkeur) eerst een backup van files en database.
  • Download de volledige laatste versie 3.0.10 Nederlands van phpBB.nl.
  • Unzip het bestand op je PC en open de phpBB3 map.
  • Verwijder het config.php bestand, en de images en files mappen.
  • Via FTP moet je de overige bestanden en mappen uploaden naar de rootfolder van je forum op de server, waarmee je de oude bestanden overschrijft.
  • Ga in je internet browser naar http://www.pushstart.be/forum/install/d ... update.php
  • Laat deze database update volledig uitvoeren.
  • Met je FTP programma moet je dan de install map uit de rootfolder van je forum op de server verwijderen.
  • Met je FTP programma kun je dan de cache map op je server openen en daaruit alles BEHALVE, index.htm en .htaccess verwijderen.
  • Klaar.
Gebruik alleen een goed FTP programma, zoals FileZilla, om je bestanden over te zetten naar de server.

Je hebt nu je forum op versie 3.0.10 met de standaard stijlen subsilver2 en prosilver, inclusief alle forums, topics, berichten, gebruikers, avatars, enz.

Je moet nu nog de nieuwe versie van de Absolution style downloaden en uploaden naar je forum. Daarna moet je nog de afwijkende stijl afbeeldingen (/images) terug zetten op je forum (eventueel kun je bij het uploaden van de stijl de /images folder achterwege laten). Tot slot moet je het bestand /styles/absolution/template/overall_header.html eventueel nog bijwerken, omdat die er nu volgens mij anders uitziet op je forum dan in de absolution stijl.
HGN op phpbb.com

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Mod support nodig voor stijlen.

Bericht door marian0810 » 08 mei 2012, 01:33

Ik heb dit maar even verplaatst naar Support :)

duo014
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2012, 11:42

Re: Mod support nodig voor stijlen.

Bericht door duo014 » 08 mei 2012, 20:34

Wow. wat een service hier zeg. :-)

Nu is het mss wat teveel gevraagd, maar er is niemand die dit zou willen doen voor een leuke vergoeding? Ik ken mezelf en mods instaleren. In het verleden is het al eens fout gelopen. En de vraag van mijn sponsors is er om meer interactiviteit te hebben.

duo014
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2012, 11:42

Re: Mod support nodig voor stijlen.

Bericht door duo014 » 09 mei 2012, 12:43

Of zou een mod zo lief zijn om dit te verplaatsen naar gevraagd ? Ik weet dat ik wel naar 4 posts heb, maar wil ook niet nodeloos spammen haha.

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Mod support nodig voor stijlen.

Bericht door marian0810 » 09 mei 2012, 19:06

Bij deze ;)

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Mod support nodig voor stijlen.

Bericht door Pola » 10 mei 2012, 00:07

Als je geen hele grote haast hebt en je wilt me de FTP inloggegevens PB-en, dan wil ik eerst een paar dingen controleren, zoals de afwijkende kleuren van de huidige absolution stijlen ten opzicht van die van jou en of er verder nog wijzigingen op het forum staan.
Dan kunnen we daarna overleggen hoe verder te gaan met het updaten van het forum.
HGN op phpbb.com

viresh75
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 jan 2008, 18:47
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mod support nodig voor stijlen.

Bericht door viresh75 » 11 mei 2012, 22:47

In behandeling!

viresh75
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 jan 2008, 18:47
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mod support nodig voor stijlen.

Bericht door viresh75 » 05 jun 2012, 20:02

Opdracht voltooid!

Plaats reactie