[REQ]links naar bijlagen en massmail+notificatie combinatie

Plaats hier een onderwerp als je op zoek bent naar iemand die iets voor je kan betekenen, bijv. om een forum of extensie te installeren, een logo te ontwerpen of iets anders.
Forumregels
• Je moet minimaal 5 berichten hebben, probeer eerst een support te vragen.
• Geef zo duidelijk mogelijk aan wat je gedaan wilt krijgen en wat er tegenover staat.
Géén chat en géén support.


Gebruik bij voorkeur de onderstaande template:

Opdracht: Een logo voor mijn forum ontwerpen.
Beloning/wederdienst: € 30,-
Neem contact op via: PB, e-mail

Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
volgensbartjes.nl
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:38
Locatie: Wognum
Contacteer:

[REQ]links naar bijlagen en massmail+notificatie combinatie

Bericht door volgensbartjes.nl » 03 jan 2009, 19:31

Opdracht: het maken van enkele aanpassingen / mods voor gebruik binnen verenigingen
Beloning/wederdienst: eeuwige dank. (sorry, zijn verenigingen die het gaan gebruiken, hoop dat iemand dit voor ons wil doen)
Neem contact op via: reactie hier, pb, mail: info@volgensbartjes.nl of msn: barthuisman@gmail.com

Hallo,
ik heb dit al eerder gevraagd op de engelse site: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1379745 en hier in het phpbb3 mods gedeelte: viewtopic.php?f=53&t=48665
inmiddels heb ik wat meer gezien van phpbb3, en wil ik het eigenlijk gemaakt hebben voor 2 a 3 verenigingen die ongeveer dezelfde wensen hebben.

wat ik zou willen:


- Als er een notificatiemail verstuurd wordt vanwege een nieuw topic in en forum of een nieuwe reactie in een topic, wil ik dat de complete tekst van het bericht in de mail komt zodat mensen niet perse het forum hoeven te bezoeken. Dit had ik bij phpBB2 al zelf gedaan, bij 3 kwam ik er nog niet helemaal uit hoe het moest.


- Als er een attachment bij een nieuw topic of een reactie gedaan wordt, wil ik dat er een directe link (of meerdere links bij meerdere bijlagen) in de notificatiemail komt naar het betreffende bestand, dus niet naar een download pagina waarvoor je ingeloged moet zijn (het hele forum wordt namelijk alleen zichtbaar voor ingelogde leden, dus moet de link echt naar het fisieke bestand linken zodat mensen het direct vanuit de mail kunnen downloaden)


- dan zou ik graag een soort "forceer notificatie" optie willen. Standaard is dan niemand geabboneerd op een forum of topic, als er een nieuw bericht geplaatst wordt hoeft namelijk niet altijd iedereen gemailt te worden. De gene die het bericht plaatst moet dan als optie bij het plaatsen van zowel een nieuw bericht als een reactie hebben, om bepaalde groepen aan te vinken wie er gemailt moeten worden, net als wanneer je een mass email als admin zou versturen. Zo zal er bijv een groep koor gemaakt worden, als de dirigent dan een mededeling over een repetitie heeft, hoeven de decor bouwers niet gemailt te worden, maar gaat het om een jaarvergadering, dan moet wél iedereen gemailt worden. Daarbuitenom moet wel de gewone notificatie werken, dus, als iemand een bericht plaatst, heb ik al gezien dat er een array van mail adressen wordt gemaakt van geabboneerden enzo.
wat er dus volgens mij met deze mod gedaan moet worden is:
- een lijstje van alle groepen onder het plaats formulier met een vink vakje.
- bij het versturen worden eerst alle geabboneerden in de "aan array" gezet zoals normaal.
- dan wordt de eerst aangevinkte groep gepakt, en de mail adressen er uit gehaald.
- zolang er adressen in de groep zitten:
- kijk of het adres al in de aan array zit
- zo niet, toevoegen aan de aan array en verder gaan met volgende, zo wel, verder gaan met volgende.
- pak de volgende aangevinkte groep.
- voer bovenstaande controle en toevoeg functie weer uit.
- als alle aangevinkte groepen zijn bekeken en toegevoegd, mails versturen.
hierbij heb ik nog wel een aantal kleine dingetjes wat handig zou zijn, maar als er iemad is die dit kan, kan die de andere dingetjes ook wel.


- als laatste heb ik ook vorig jaar zelf een pagina gemaakt binnen phpbb2, deze werkte echter gewoon als zelfstandige php pagina met include header en footer op basis van een lege template. in phpbb3 moet je echter de complete inhoud eerst genereren, en die dan met een functie laten omzetten naar een phpbb pagina voor zover ik het begrijp. dit gaat mij even te ver, ik kan mijn oude pagina dus niet omzetten naar 3. graag dus ook iemand die dit kan.

Ik hoop van harte dat er iemand is die mij hiermee kan helpen.
Alvast heel erg bedankt,
Bart Huisman

volgensbartjes.nl
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:38
Locatie: Wognum
Contacteer:

Re: [REQ]links naar bijlagen en massmail+notificatie combinatie

Bericht door volgensbartjes.nl » 19 jan 2009, 19:27

inmiddels misschien iemand die hiermee zou kunnen / willen helpen? ;)

Ineke
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:16

Re: [REQ]links naar bijlagen en massmail+notificatie combinatie

Bericht door Ineke » 04 feb 2009, 17:08

Hier ben ik ook in geïnteresseerd.
Is hier echt nog geen MOD voor?

volgensbartjes.nl
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:38
Locatie: Wognum
Contacteer:

Re: [REQ]links naar bijlagen en massmail+notificatie combinatie

Bericht door volgensbartjes.nl » 04 feb 2009, 17:16

ik heb nog niks kunnen vinden.
ik heb gevraagd aan iemand die betaald dingen maakt wat het moet kosten, aangezien ik het nu al voor 3 dingen nodig heb, waarvan er een waarschijnlijk wel wat gaat betalen. ik blijf nog steeds hopen op iemand die het gratis wil doen. maar is dit iets waar jij ook voor betaald wordt en misschien kan meebetalen aan de ontwikkeling? of heb jij dit voor een gratis site nodig?
en welke van mijn functies heb jij nodig? of ook allemaal?

Ineke
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:16

Re: [REQ]links naar bijlagen en massmail+notificatie combinatie

Bericht door Ineke » 04 feb 2009, 17:43

Wat ik zoek is het volgende:
elke geregistreerde gebruiker moet in staat zijn om per forum of indien mogelijk ook binnen een forum nog per draadje, aan te geven dat hij/zij van elk bericht in het forum, ook nieuwe berichten, een e-mail wil krijgen, met in die e-mail het bericht zelf, en een link naar het bericht.

Daarnaast zou het ideaal zijn als ook via e-mail een antwoord kan worden gestuurd.

Volgens mij is dit technisch haalbaar, omdat elk forum, elk draadje en elk bericht een eigen ID heeft, dus als dan in de reply op een bericht die informatie wordt meegestuurd, moet het kunnen.
Dit gebeurt nu bijvoorbeeld ook al bij www.harpcolumn.com, maar dat forum is afkomstig van http://openacs.org wat weer andere nadelen heeft.

Ik weet dat mensen zeggen dat je dat niet moet willen, en die begrijp ik, maar ik heb goede redenen om dat wel te willen in mijn (nog niet openbare) forum. Ik ben er zelfs van overtuigd dat het welslagen van mijn forum daar voor een deel van af kan hangen.

Wat daarbij wel belangrijk is, is dat er ook een veiligheid wordt ingebouwd, zodat alleen geregistreerde gebruikers een e-mail kunnen sturen. Dus er komt nog wel wat bij kijken, vrees ik.

Ik zal ook eens informeren wat het kost als ik dit wil laten maken door iemand.

volgensbartjes.nl
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:38
Locatie: Wognum
Contacteer:

Re: [REQ]links naar bijlagen en massmail+notificatie combinatie

Bericht door volgensbartjes.nl » 04 feb 2009, 17:57

Ineke schreef:Wat ik zoek is het volgende:
elke geregistreerde gebruiker moet in staat zijn om per forum of indien mogelijk ook binnen een forum nog per draadje, aan te geven dat hij/zij van elk bericht in het forum, ook nieuwe berichten, een e-mail wil krijgen, met in die e-mail het bericht zelf, en een link naar het bericht.
dit was in phpbb2 al wel mogelijk, en werkt op dit moment ook goed in mijn forum. in 3 kreeg ik het alleen niet werkend. dit zal niet een al te moeilijke aanpassing zijn denk ik. misschien dat hier inmiddels wel een mod voor te vinden is?
Daarnaast zou het ideaal zijn als ook via e-mail een antwoord kan worden gestuurd.
dit zit niet in mijn mod request, en lijkt mij voor mijn toepassing ook niet echt handig
Ik zal ook eens informeren wat het kost als ik dit wil laten maken door iemand.
als je iemand hebt die niet al te duur is, laat die dan ook ff naar dit topic kijken, als die gene dit misschien kan sponsoren, of niet al te duur kan doen, hoor ik het graag...
Bart

Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: [REQ]links naar bijlagen en massmail+notificatie combinatie

Bericht door Derky » 05 feb 2009, 16:44

Ineke, maak even een onderwerp aan voor jezelf. ;)

Ineke
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:16

Re: [REQ]links naar bijlagen en massmail+notificatie combinatie

Bericht door Ineke » 12 feb 2009, 00:09

Niet meer nodig, phpbb.com is weer online, en via daar vond ik uiteindelijk deze link:

http://forum.phpbbservice.nl/viewtopic.php?f=63&t=3866

Daar is een MOD te vinden waarmee je e-mails met berichten erin kunt ontvangen.
En ook de NL-bestanden staan erbij, al vond ik die pas toen ik ze zelf al had vertaald. ;-)

Ineke
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:16

Re: [REQ]links naar bijlagen en massmail+notificatie combinatie

Bericht door Ineke » 16 feb 2009, 16:39

Op phpbb.com is een MOD te vinden met de naam Prime Notify, en die maakt het mogelijk.

Beter nog is deze te downloaden van:
http://www.absoluteanime.com/admin/mods.htm#notify_pm

Dat is de auteur van de MOD en hier staat altijd de laatste versie

volgensbartjes.nl
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:38
Locatie: Wognum
Contacteer:

Re: [REQ]links naar bijlagen en massmail+notificatie combinatie

Bericht door volgensbartjes.nl » 16 feb 2009, 16:50

dit is inderdaad alleen nog maar om de tekst in de mail te zetten... nu de rest nog, wie helpt? ;)

volgensbartjes.nl
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:38
Locatie: Wognum
Contacteer:

Re: [REQ]links naar bijlagen en massmail+notificatie combinatie

Bericht door volgensbartjes.nl » 04 apr 2009, 16:55

Heb inmiddels de opdracht gegeven aan en bedrijf om dit voor me te maken.

Jonasty
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2009, 14:04

Re: [REQ]links naar bijlagen en massmail+notificatie combinatie

Bericht door Jonasty » 09 jun 2009, 14:23

is dit reeds ontworpen?
Zou je indien dit mogelijk is, het script door te geven aan ons. ik wil dit namelijk graag gebruiken voor mijn forum.

MVG Jonasty

Plaats reactie