[DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Zelf bezig aan een modificatie? Wij kijken graag mee..
Forumregels

LEES: Algemene Voorwaarden. Denk eventueel aan tags (DEV, BETA, RC)!
phpBB3.0.x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ganondorf
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005, 17:58
Locatie: Soesterberg, Utrecht, Nederland
Contacteer:

[DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door Ganondorf » 22 mei 2007, 19:36

MOD Titel: Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)
MOD Beschrijving: A fully featured phpBB forum RPG.
MOD Versie: N/A

MOD Download: N/A

De demo is offline gehaald omdat ik deze niet vaak genoeg update.

Features:

Karakters:
-Naam en Biografie.
-Klassen, Rassen, Alignments en Elementen.
-HP, MP, EXP en Gewicht.
-Spirit, en Faction Punten.
-Armour classes, Strength, Dexterity, Constitution, Intelligence, Wisdom en Charm.
-Gevechts Statistieken.
-Mining, Stone Cutting, Forge, Enchantment en Theft skills.
-Skill Limieten.
-Armour, Shield, Helm, Gloves, Amulet and Rings can be equiped before battle.

Items en Shops:
-Persoonlijke Inventory pagina.
-Algemeene Shops.
-Gebruikers kunnen eigen shops openen waar zij hun eigen items kunnen verkopen aan anderen.(er moet natuurlijk wel elke X dagen huur worden betaald.)
-Items hebben: Naam, Beschrijving, Afbeelding, Prijs, Kwaliteit, Kracht, Gewicht, Gebruiksduur en Types.
-Item Beperkingen: Level, Element, Klasse, Ras, Alignment, Armour classes, Strength, Dexterity, Constitution, Intelligence, Wisdom en Charm.
-Items Zoeken.
-Gebruikers kunnen eigen warenhuizen openen waar zij hun eigen items kunnen opslaan om deze later weer op te halen.(er moet natuurlijk wel elke X dagen huur worden betaald.)

Gevechten:
-Monster Gevechten.
-PvP (Player vs. Player) Gevechten
-Wapen, Potion en Magie gebruik in gevechten.
-Chat in PvP gevechten.
-Uitrusting, Items en Speler Statistieken gebruikt voor Aanval/Verdediging/Ontwijking berekening.

Bank:
-Bank Rekening openen.
-Geld Storten en Opnemen.
-Leningen.
-Effecten Beurs

Gerechtsgebouw:
-Straffen voor het stelen van items.
-Geen toegang tot het plaatsen van berichten, het bekijken van onderwerpen, of forum toegang.

Alg. Features:
-Shoutbox.
-Skill en Characteristics training.
-Klasse Promotie en Klasse Verandering.
-Tempel: Healing en Resurrection.
-Item Enchantment, Herladen and Reparatie.
-Mining en Materiaal Verbetering.

Credits:
-Dr.DLP a.k.a Malicious Rabbit. Dr.DLP was de eerste ontwikkelaar van ADR, tot hij stopte na versie 0.2.x(phpBB2)
-Seteo-Bloke. Set' ging verder met het ontwikkelen van ADR vanaf het punt waar Dr.DLP stopte. Hij deed versie 0.3.x tot de huidige versie, 0.4.4.(phpBB2), en ik denk dat hij doorgaat met het ontwikkelen van een phpBB2 versie op zijn eigen site.
-Ikzelf Voor de conversie van het systeem naar phpBB3 Olympus. :)

Om deze MOD te kunnen gebruiken moet de Simpel Punten Systeem MOD correct op je forum geinstalleerd zijn.

Screenshots:
Karakter overzicht in prosilver.
Karakter overzicht in subsilver2.
Het monster ACP.

Er zullen géén upgrade mogelijkheden zijn tussen de verschillende BETA releases van deze MOD.

Voor de nieuwsgierigen onder jullie, ik heb permissie van Seteo-Bloke om deze mod voor phpBB3 voort te zetten ;)
Laatst gewijzigd door Ganondorf op 05 jul 2007, 22:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mijn phpBB3 MODs: Simpel Punten Systeem || Advanced Dungeons & Rabbits
Geen PM hulp!

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: [DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door Coen » 23 mei 2007, 07:51

Zoooo! :o

Dat is al een gave MOD, zo kort na de release van RC1. Jammer dat ik op het moment weinig tot geen tijd heb om te testen, anders zou ik graag erdoorheen 'wandelen'! :) Misschien later deze week.

// EDIT: Zojuist toch mijn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en er even in rond gekeken. Mijn eerste indruk is dat het er zeer mooi uit ziet, fraai afgewerkt en het klopt allemaal. Over de exacte werking kan ik nog niet veel zeggen, aangezien ik nog niet 'echt gespeeld' heb, maar dat wil ik wel een keertje gaan doen.

Tot nu toe, toppertje! :D :mrgreen:

nickdhnick
Berichten: 632
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:38
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: [DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door nickdhnick » 20 jun 2007, 15:27

Wil het al een beetje lukken met ADR, we hebben al een maand niks meer gehoord (bijna een maand dan -_- )

kan namelijk ook niet wachten totdat ik hem kan gebruiken, vind het een erg goede mod :bier: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 2376
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:24
Locatie: memberlist.php

Re: [DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door Johan » 20 jun 2007, 15:36

Wauw! heel mooi!

Alleen ik wilde strength trainen (zonder geld :P)

En ik kreeg deze foutmelding nog boven de header:
PHP Notice: in file /adr_town.php on line 261: Use of undefined constant adr_town - assumed 'adr_town'

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/electric/domains/electricnation.nl/public_html/adr/olympus/includes/functions.php:3498) in /home/electric/domains/electricnation.nl/public_html/adr/olympus/includes/functions.php on line 3975

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/electric/domains/electricnation.nl/public_html/adr/olympus/includes/functions.php:3498) in /home/electric/domains/electricnation.nl/public_html/adr/olympus/includes/functions.php on line 3977

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/electric/domains/electricnation.nl/public_html/adr/olympus/includes/functions.php:3498) in /home/electric/domains/electricnation.nl/public_html/adr/olympus/includes/functions.php on line 3978

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/electric/domains/electricnation.nl/public_html/adr/olympus/includes/functions.php:3498) in /home/electric/domains/electricnation.nl/public_html/adr/olympus/includes/functions.php on line 3979
Voormalig Support Teamlid

Gebruikersavatar
emrulez
Berichten: 631
Lid geworden op: 06 dec 2005, 09:01
Contacteer:

Re: [DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door emrulez » 20 jun 2007, 16:17

deze mod wil ik ook wel ik hoop dat hij snel klaar is
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ganondorf
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005, 17:58
Locatie: Soesterberg, Utrecht, Nederland
Contacteer:

Re: [DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door Ganondorf » 20 jun 2007, 18:33

emrulez schreef:deze mod wil ik ook wel ik hoop dat hij snel klaar is
nickdhnick schreef:Wil het al een beetje lukken met ADR, we hebben al een maand niks meer gehoord (bijna een maand dan -_- )
Ik had examens. ;) Momenteel ben ik bezig met het herschrijven van het Battle Text systeem. Zat slecht in elkaar als het gaat om phpBB Coding Standards. Daarna ga ik een hoop kleine aanpassingen uitvoeren.(ook phpBB Coding Standards) Dan volgt waarschijnlijk de eerste release.

Ook moet ik het database gebruik van het Battle Systeem zien bij te werken. Als je de Battle pagina opent schiet het aantal SQL queries omhoog naar 31 queries in totaal.
10th_user schreef:Alleen ik wilde strength trainen (zonder geld :P)

En ik kreeg deze foutmelding nog boven de header:
PHP Notice: in file /adr_town.php on line 261: Use of undefined constant adr_town - assumed 'adr_town'

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/electric/domains/electricnation.nl/public_html/adr/olympus/includes/functions.php:3498) in /home/electric/domains/electricnation.nl/public_html/adr/olympus/includes/functions.php on line 3975

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/electric/domains/electricnation.nl/public_html/adr/olympus/includes/functions.php:3498) in /home/electric/domains/electricnation.nl/public_html/adr/olympus/includes/functions.php on line 3977

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/electric/domains/electricnation.nl/public_html/adr/olympus/includes/functions.php:3498) in /home/electric/domains/electricnation.nl/public_html/adr/olympus/includes/functions.php on line 3978

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/electric/domains/electricnation.nl/public_html/adr/olympus/includes/functions.php:3498) in /home/electric/domains/electricnation.nl/public_html/adr/olympus/includes/functions.php on line 3979


Bedankt voor het melden. Ga ik fixen. ;)
Afbeelding
Mijn phpBB3 MODs: Simpel Punten Systeem || Advanced Dungeons & Rabbits
Geen PM hulp!

nickdhnick
Berichten: 632
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:38
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: [DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door nickdhnick » 20 jun 2007, 22:14

ok :) ik wacht geduldig af :) succes met het herschrijven 8-)

Semi_Deus
Berichten: 326
Lid geworden op: 13 jun 2007, 23:50
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: [DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door Semi_Deus » 20 jun 2007, 23:24

wow dit is niet niks zeg..pff
geweldig gedaan!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 2741
Lid geworden op: 02 dec 2003, 17:38
Locatie: Omgeving Goslar (Duitsland)
Contacteer:

Re: [DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door Bas » 25 jun 2007, 17:04

Is dit een directe port van de 2.0.x-ADR-MOD, met wat aanpassingen, of een complete rewrite? :)

Gebruikersavatar
Ganondorf
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005, 17:58
Locatie: Soesterberg, Utrecht, Nederland
Contacteer:

Re: [DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door Ganondorf » 25 jun 2007, 17:24

Bas schreef:Is dit een directe port van de 2.0.x-ADR-MOD, met wat aanpassingen, of een complete rewrite? :)
Het is geen complete re-write, maar ook niet een directe port van 2.0.x. Ik moet het battle systeem waarschijnlijk helemaal herschrijven om hem in de phpBB.com MODDB te krijgen. Ik ga er waarschijnlijk ook wel wat andere leuke features bij doen na de eerste BETA.
Afbeelding
Mijn phpBB3 MODs: Simpel Punten Systeem || Advanced Dungeons & Rabbits
Geen PM hulp!

Gebruikersavatar
emrulez
Berichten: 631
Lid geworden op: 06 dec 2005, 09:01
Contacteer:

Re: [DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door emrulez » 25 jun 2007, 17:39

Ik hoop dat het sne gebeurd wil hem al gebruiken
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 2741
Lid geworden op: 02 dec 2003, 17:38
Locatie: Omgeving Goslar (Duitsland)
Contacteer:

Re: [DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door Bas » 25 jun 2007, 20:08

Ganondorf schreef:Ik ga er waarschijnlijk ook wel wat andere leuke features bij doen na de eerste BETA.
Features van populaire add-on-addons, van addons die wat berekeningen/andere core aanpassen, of originele dingen? :)

Gebruikersavatar
Ganondorf
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005, 17:58
Locatie: Soesterberg, Utrecht, Nederland
Contacteer:

Re: [DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door Ganondorf » 25 jun 2007, 21:56

Dat is voor later zorg. Na de eerste BETA krijg je duidelijkheid. ;)

Overigens wil ik ook even melden dat ik geen upgrades tussen de verschillende BETA releases van deze MOD zal leveren in verband met grote veranderingen die kunnen plaatsvinden in de source. Upgrade mogelijkheden zullen moeten wachten tot de RC status.
Afbeelding
Mijn phpBB3 MODs: Simpel Punten Systeem || Advanced Dungeons & Rabbits
Geen PM hulp!

Gebruikersavatar
Rockographic
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 feb 2007, 21:01
Locatie: Lommel
Contacteer:

Re: [DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door Rockographic » 30 jul 2007, 08:40

Waar kunnen we hem downloaden?
Windows Vista | 2,3Ghz Quadcore | 4GB ram
Adobe Creative Suite 3 Master Collection user.
msn status: Afbeelding
Rockographic Design
Rockographic Design myspace

Gebruikersavatar
Ganondorf
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005, 17:58
Locatie: Soesterberg, Utrecht, Nederland
Contacteer:

Re: [DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door Ganondorf » 30 jul 2007, 09:06

Nog niet. ;)
Afbeelding
Mijn phpBB3 MODs: Simpel Punten Systeem || Advanced Dungeons & Rabbits
Geen PM hulp!

wimsito
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 jul 2007, 07:27

Re: [DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door wimsito » 03 aug 2007, 14:46

Ik kijk er al naar uit,

vraagje : ga je een automatische installer downloadbaar zetten als ADR klaar is?

Gebruikersavatar
Ganondorf
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005, 17:58
Locatie: Soesterberg, Utrecht, Nederland
Contacteer:

Re: [DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door Ganondorf » 03 aug 2007, 16:13

Automatische installer? Nee. Als n00b moet je leren hoe je MODs installeert. En een automatische installer helpt dan niet echt. Ik heb geen zin om jaren lang voor iedere n00b zijn handje vast te houden en hem door het installatieproces loodsen. Klinkt misschien hard, maar anders leren ze het nooit.

Je moet deze MOD ook niet gewoon installeren, maar je zult hem ook moeten onderhouden. Je zult de Item en Monster power moeten balanceren, classes, races en soms zelfs features moeten toevoegen om je gebruikers tevreden te houden. De standaard ADR is heel basic. Daarom moet je er zelf voor zorgen dat je ADR unieke eigenschappen heeft. Zoals Seteo-Bloke altijd zegt: "A PHP based RPG is only as good as the effort put in by the admin.".
Afbeelding
Mijn phpBB3 MODs: Simpel Punten Systeem || Advanced Dungeons & Rabbits
Geen PM hulp!

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: [DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door BetaDevil » 03 aug 2007, 16:28

Als dat waar is en iemand zet Criminals online zonder bugs (wat niet kan maar toch) is het een goeie PHP based RPG :ugeek:.

wimsito
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 jul 2007, 07:27

Re: [DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door wimsito » 03 aug 2007, 17:04

Onderhouden geen probleem, ben gewoon te lui om alle files open te doen, aan te passen, en weer up te loaden.. :D :P

Gebruikersavatar
Ganondorf
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005, 17:58
Locatie: Soesterberg, Utrecht, Nederland
Contacteer:

Re: [DEV] Advanced Dungeons & Rabbits (ADR)

Bericht door Ganondorf » 03 aug 2007, 17:19

BetaDevil schreef:Als dat waar is en iemand zet Criminals online zonder bugs (wat niet kan maar toch) is het een goeie PHP based RPG :ugeek:.
Maar de mensen die het spel spelen worden het al snel beu als er niks nieuws gebeurt. Daarom zul je er zelf mee aan de slag moeten om je gebruikers een goede ervaring te geven. Dat wordt met die zin bedoeld. ;) Ik heb genoeg phpBB2 boards gezien met ADR geinstalleerd. Op sommige boards werd ADR amper gebruikt, en bij andere was ADR bijna net zo belangrijk als het forum zelf. En bij die laatste was bijna niet meer te zien dat het om ADR ging. Als je een goede RPG wil moet je er goed voor zorgen dat je je gebruikers geboeid houd met nieuwe toevoegingen en exclusieve dingen die alleen jouw site heeft.

Vergelijk ADR met Linux. Het is alleen de core met een aantal basis features. Je MOD de core zodat je krijgt wat past bij jouw site. ;)
Afbeelding
Mijn phpBB3 MODs: Simpel Punten Systeem || Advanced Dungeons & Rabbits
Geen PM hulp!

Plaats reactie