[KIJK] mijnforum 2.0

Bezig met een stijl voor je website? Of voor heel de community? Laat hem ons zien.
Forumregels

LEES: Algemene Voorwaarden. Denk aan tags [KIJK] voor je eigen site, [DEV] voor als je hem wilt vrijgeven!
phpBB3.0.x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

[KIJK] mijnforum 2.0

Bericht door Emiel-vR » 26 okt 2008, 19:52

Na bijna een jaar zwoegen is mijnforum eindelijk af.
De website in zijn totaliteit bestaat nu uit een custom portal script, een phpbb forum en een woordenboek gebaseerd op mediawiki. De opzet is een consistent uiterlijk door de hele website heen. De eerste opzet van de layout is gedaan door Lennart Goossens, daarna heeft Andy Watari het logo iets krachtiger gemaakt en Robin Huurman heeft de uiteindelijke phpbb stijl gemaakt en de portal zijn uiterlijk gegeven. De wiki is op dit moment nog niet gestijld, daar is Robin nog mee bezig.

Overigens, de phpbb en de phpbb nl credits zitten achter de link onderaan. Omdat er credits gegeven moest worden aan 11 scripts/personen heb ik dit achter een link gezet. Hoewel het officieel niet hoeft, vind ik het erg belangrijk de juiste personen en scripts de credits te geven. Zo dus ook een mooie link voor de vertaling van phpBB NL.
Laatst gewijzigd door Emiel-vR op 17 nov 2010, 11:09, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 2376
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:24
Locatie: memberlist.php

Re: [KIJK] brandpreventieforum 2.0

Bericht door Johan » 26 okt 2008, 20:17

Zozo! Heeeeeel mooi! :D

Ziet er echt goed verzorgd uit! Doe je overigens mee aan de phpBB Awards als die komen? :mrgreen:
Voormalig Support Teamlid

Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: [KIJK] brandpreventieforum 2.0

Bericht door Emiel-vR » 26 okt 2008, 20:45

Johan schreef:Zozo! Heeeeeel mooi! :D

Ziet er echt goed verzorgd uit! Doe je overigens mee aan de phpBB Awards als die komen? :mrgreen:
Als die komen, wil ik zeker meedoen. Als dat mag met de iets aangepaste credits vermelding.

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: [KIJK] brandpreventieforum 2.0

Bericht door Lucas » 26 okt 2008, 22:07

Hij is erg mooi geworden! Je support vervalt wel alleen. :')

Vorig jaar was het zo dat de footer in orde moest zijn...

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 2376
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:24
Locatie: memberlist.php

Re: [KIJK] brandpreventieforum 2.0

Bericht door Johan » 27 okt 2008, 15:28

Mijn mening is als Emiel er even © phpBB Group achter zijn copyright zet, en mogelijk nog de jaartallen, dat 't OK is.


Maar wie ben ik.. :D
Voormalig Support Teamlid

Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: [KIJK] brandpreventieforum 2.0

Bericht door Emiel-vR » 27 okt 2008, 16:07

Voorlopig laat ik het zoals het is, als ik hierdoor niet mee mag doen aan de awards en geen support krijg, heb ik daar vrede mee. Voor mijzelf vind ik het belangrijk dat ik personen en opensource projecten credits geef voor hun werk. Dit doe ik nu naar mijn mening op een nette en eerlijke manier zonder iets of iemand tekort te doen. Ik heb op dit moment 11 credits op de betreffende pagina staan, in het niveau dat ik na streef met de website, vind ik het niet netjes om die credits bij de verschillende website onderdelen iedere keer te varieren (onder forum phpbb, onder woordenboek mediawikie enzz). Daarom dat ik de credits achter een verder toch wel prominent aanwezige link heb gezet.

Ik weet dat dit tegen de regels is om nog support te krijgen maar dat dit volgens de gpl wel toegestaan is. Maar tijdens mijn werk, heb ik veel te maken met wetgeving, hierbij heb ik geleerd dat het belangrijker is te leven naar de doelstelling van de wet als naar de letter van de wet. Zo zie ik het zelf ook met de regels op bijvoorbeeld phpbb.nl en phpbb.com. De doelstelling van de regel is dat phpbb credits krijgt voor het werk dat ze verichten.

In mijn optiek voldoe ik wel aan de doelstelling van de regel, ik heb dan wel geen link naar phpbb.com onder de pagina's van het forum, maar ik heb onder elke pagina van de gehele website een link naar de credits van phpbb en anderen die credits verdienen. De links zijn allemaal dofollow en er is niks geblokkeerd in de robots.txt.

Plaats reactie