Een template geïnstalleerd, maar niet zichtbaar

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
cilia1
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mei 2014, 12:14

Een template geïnstalleerd, maar niet zichtbaar

Bericht door cilia1 » 29 mei 2014, 12:48

Ik heb zojuist een template Rain_forest geinstalleerd.In de map styles gezet. (voor zover ik kan zien is die nu actief, echter blijf ik het oude forum zien.(deze is de standaard "Prosilver")
Wie weet raad?
http://www.cilia1.nl/forum/phpBB3/index.php
Laatst gewijzigd door David op 29 mei 2014, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp verplaatst van 3.0 Support naar 3.0 Stijlen

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Een template geïnstalleerd, maar niet zichtbaar

Bericht door David » 29 mei 2014, 15:03

Toen je de stijl hebt geïnstalleerd hebt, heb je toen aangegeven de stijl als 'standaard' in te stellen? Je kunt dit alsnog doen door in je beheerderspaneel >> Tabblad: Stijlen >> Dan bij de stijl Rain_forest op de link details te klikken. Daar vind je de optie: Instellen als standaardstijl
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

cilia1
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mei 2014, 12:14

Re: Een template geïnstalleerd, maar niet zichtbaar

Bericht door cilia1 » 31 mei 2014, 20:26

Dank je wel voor je antwoord, inmiddels ben ik al een stukje verder, maar toch nog even een vraag. Ik heb een url met de naam van de map PHPBB3 ertussen(ik heb nl de hele map erin gezet ipv de onderliggende mappen)> Lijkt me niet heel erg, Of moet ik opnieuw installeren? Verder lees ik hier over css aanpassen dat Rain_forest een © op de css heeft, dat betekend denk ik dat ik alleen de afbeeldingen kan vervangen, Of kan ik ook de style prosilver gebruiken, en deze volgens jullie uitleg (nieuwe stijl maken) gebruiken oom de kleuren aan te passen?
Nog een laatste voor vandaag. (afbeeldingen bij forum) Hoe luidt de link naar een avatar(forum/images/avatars/uploads/plaaje.gif??? staan de streepjes de goed kant op? Kom er nog wat voor "Forum"?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Een template geïnstalleerd, maar niet zichtbaar

Bericht door David » 31 mei 2014, 20:48

cilia1 schreef:Ik heb een url met de naam van de map PHPBB3 ertussen(ik heb nl de hele map erin gezet ipv de onderliggende mappen)> Lijkt me niet heel erg, Of moet ik opnieuw installeren?
In principe is dat geen probleem, kan mij voorstellen dat je het mooier vind om de map phpBB3 weg te halen zodat je forum link http://www.cilia1.nl/forum wordt. Hiervoor hoef je het forum niet opnieuw te installeren, gewoon alle bestanden en mappen uit phpBB3 in de map forum zetten.

Dan hoef je alleen nog je serverinstellingen aan te passen via je Beheerderspaneel >> Tabblad: Algemeen >> dan aan de linkerkant: serverinstellingen

Bij scriptpad staat er nu waarschijnlijk: /forum/phpBB3 dan verander je naar /forum en dan zou het goed moeten zijn.
cilia1 schreef:Verder lees ik hier over css aanpassen dat Rain_forest een © op de css heeft, dat betekend denk ik dat ik alleen de afbeeldingen kan vervangen, Of kan ik ook de style prosilver gebruiken, en deze volgens jullie uitleg (nieuwe stijl maken) gebruiken oom de kleuren aan te passen?
Je mag alles aanpassen en het veranderen naar eigen smaak, je mag de stijl alleen niet uitgeven en zeggen dat jij het hebt ontworpen en gemaakt ;) Verder ben je vrij om aan te passen wat je wilt aanpassen!
cilia1 schreef:Nog een laatste voor vandaag. (afbeeldingen bij forum) Hoe luidt de link naar een avatar(forum/images/avatars/uploads/plaaje.gif??? staan de streepjes de goed kant op? Kom er nog wat voor "Forum"?
Weet niet of het zo werkt, als ik hier op phpbb.nl op mijn avatar klik en dan op 'afbeelding bekijken', dan krijg ik deze link: download/file.php?avatar=12914_1248013975.jpg Je avatar wordt als ik het goed heb niet met een naam opgeslagen maar met een code, die gelinkt is aan je profiel. Maar daar weet ik niet zoveel vanaf, wellicht dat iemand anders mij kan aanvullen en dit beter kan uitleggen ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
John P
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 sep 2012, 13:48
Contacteer:

Re: Een template geïnstalleerd, maar niet zichtbaar

Bericht door John P » 31 mei 2014, 21:49

Het eerste deel, voor de underscore is je user_id en na de underscore de tijd wanneer je je avatar hebt geupload.

Jouw avatar is dus op zondag 19 Juli 2009 om 14:32:55 GMT geupload
Afbeelding
Webhosting, Custom MODs, Technical management, MOD installation and Webdesign

Plaats reactie