zoekvenster verplaatsen

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
peterhv31
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:04

zoekvenster verplaatsen

Bericht door peterhv31 » 19 feb 2014, 17:11

Hoi,

heb zowel hier als in Engelstalige forums (https://www.phpbb.com/community/viewtop ... 4&t=835495) gezocht omdat ik het zoekvenster vanuit de header naar de page-header wil verplaatsen.
Het lukt me echter niet met de instructies van voornoemde link.
Iemand een idee?

Peter
Laatst gewijzigd door David op 19 feb 2014, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp verplaatst van 3.0 Modificaties naar 3.0 Stijlen

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: zoekvenster verplaatsen

Bericht door David » 19 feb 2014, 17:19

Welkom op phpbb.nl :)

Misschien kun je ons vertellen welke stijl je gebruikt? Ik ben ook erg benieuw wat er niet lukt, waar loop je vast?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

peterhv31
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:04

Re: zoekvenster verplaatsen

Bericht door peterhv31 » 19 feb 2014, 18:24

hallo David

ik maak gebruik van proglass_red (http://demo.phpbb3styles.net/proglass_red) maar ik heb begrepen dat ik de overall_header van prosilver moet aanpassen??

Peter

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: zoekvenster verplaatsen

Bericht door David » 19 feb 2014, 18:51

In dit geval niet, de bedoeling is dat je het bestand styles/proglass_red/template/overall_header.html via een FTP programma zoals bijvoorbeeld: Filezilla naar je computer haalt. Dan open je het bestand met het programma: notepad++

Zoek dan naar:

Code: Selecteer alles

		<!-- IF S_DISPLAY_SEARCH and not S_IN_SEARCH -->
			<div id="search-box">
				<form action="{U_SEARCH}" method="get" id="search">
					<fieldset>
						<input name="keywords" id="keywords" type="text" maxlength="128" title="{L_SEARCH_KEYWORDS}" class="inputbox search" value="<!-- IF SEARCH_WORDS-->{SEARCH_WORDS}<!-- ELSE -->{L_SEARCH_MINI}<!-- ENDIF -->" onclick="if(this.value=='{LA_SEARCH_MINI}')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='{LA_SEARCH_MINI}';" />
						<input class="button2" value="{L_SEARCH}" type="submit" /><br />
						<a href="{U_SEARCH}" title="{L_SEARCH_ADV_EXPLAIN}">{L_SEARCH_ADV}</a> {S_SEARCH_HIDDEN_FIELDS}
					</fieldset>
				</form>
			</div>
		<!-- ENDIF -->
Je geeft aan dat je deze zoek functie wilt verplaatsen, dus je verwijderd dit stukje code door het te knippen. Vervolgens kun je het op de gewenste plek plakken, bijvoorbeeld zoals aangegeven in het topic dat je hebt aangegeven. Begrijp uit het topic wel dat je misschien nog wat met de css moet spelen om het wat mooier passend kan maken. Dit kan in het bestand styles/proglass_red/theme/common.css. Hopelijk kom je nu wat verder ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

peterhv31
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:04

Re: zoekvenster verplaatsen

Bericht door peterhv31 » 19 feb 2014, 19:00

aah, dank je David,

maaarre, hoezo notepad++ (wat ik niet heb want werk op een Mac) je kunt deze code toch binnen phpbb zelf bewerken?? of zie ik dat verkeerd...?

Peter

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: zoekvenster verplaatsen

Bericht door David » 19 feb 2014, 19:09

Klopt, phpBB3 heeft inderdaad zijn eigen editor. Maar het is niet erg handig om deze te gebruiken omdat deze wijzigingen tijdelijk worden opgeslagen. Als je een andere wijziging doen en je stijl mappen vernieuwd en je cache leegt dan ben je de stijl wijzigingen die je in je beheerderspaneel hebt gedaan kwijt. Het beste kun je wijzigingen in je bestanden zetten, dan weet je zeker dat ze behouden blijven ;)

Voor Mac heb je inderdaad een ander programma nodig, hier is een lijstje: https://wiki.phpbb.com/Text_Editors Een andere supporter hier heeft als ik mij niet vergis goede ervaringen met textwrangler
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

wizzzzzzzz
Berichten: 661
Lid geworden op: 05 feb 2005, 14:26
Locatie: Op zolder
Contacteer:

Re: zoekvenster verplaatsen

Bericht door wizzzzzzzz » 19 feb 2014, 19:28

David schreef:
Voor Mac heb je inderdaad een ander programma nodig, hier is een lijstje: https://wiki.phpbb.com/Text_Editors Een andere supporter hier heeft als ik mij niet vergis goede ervaringen met textwrangler
Klopt gebruik dat zelf ook en werkt goed!
http://www.arcadepunt.nl meer dan 23.000 flashgames

peterhv31
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:04

Re: zoekvenster verplaatsen

Bericht door peterhv31 » 19 feb 2014, 19:42

oké, ik snap je verhaal! Bedacht me dat ik Dreamweaver heb dus dat komt goed.
Ik ga er mee aan de slag en kom terug!

Peter

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: zoekvenster verplaatsen

Bericht door David » 19 feb 2014, 19:57

peterhv31 schreef:oké, ik snap je verhaal! Bedacht me dat ik Dreamweaver heb dus dat komt goed.
Ik ga er mee aan de slag en kom terug!

Peter
Dreamweaver wordt afgeraden om te gebruiken voor phpBB3 bestanden. Kan even niet achterhalen waarom, maar ben wel zeker dat het niet goed kan gaan in sommige gevallen.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

peterhv31
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:04

Re: zoekvenster verplaatsen

Bericht door peterhv31 » 19 feb 2014, 21:19

Het verplaatsen is gelukt!!; moet nog verder experimenteren met de css want 100% tevreden ben ik niet.

David en wizzzz, erg bedankt!!

Peter

peterhv31
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:04

Re: zoekvenster verplaatsen

Bericht door peterhv31 » 20 feb 2014, 12:20

Dreamweaver wordt afgeraden om te gebruiken voor phpBB3 bestanden. Kan even niet achterhalen waarom, maar ben wel zeker dat het niet goed kan gaan in sommige gevallen.
Nu je het zegt, dat klopt!
Heb dus BBedit gedownload (probeerversie) en de common.css gedownload, aangepast in BBedit maar geen effect!?? :roll:
Het zoekvenster heeft een topmarge van 30px en dat wil ik veranderen naar b.v. 5px
Met firebug is dat (tijdelijk) te realiseren. Maar als ik kijk, na de aanpassing van de common.css met BBedit is het weer 30px!?? :roll: En ja, heb de template 'vernieuwd'.

iemand enig idee?

Peter

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: zoekvenster verplaatsen

Bericht door Kevin » 20 feb 2014, 21:36

common.css is geen template bestand maar een theme, heb je die ook vernieuwd en je buffer geleegd?
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

peterhv31
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:04

Re: zoekvenster verplaatsen

Bericht door peterhv31 » 21 feb 2014, 06:28

Hallo Kevin,
ik denk dat ik je niet goed begrijp.....? Het gaat toch ook om het theme? en 'vernieuwen is toch buffer legen?'
In welk bestand zou ik dit anders moeten aanpassen?

Peter

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: zoekvenster verplaatsen

Bericht door Kevin » 21 feb 2014, 07:56

Je zei dat je de template vernieuwd had, dat is niet de theme bestanden vernieuwen. Je buffer legen doe je op tabblad algemeen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

peterhv31
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:04

Re: zoekvenster verplaatsen

Bericht door peterhv31 » 21 feb 2014, 14:05

Kevin schreef:Je zei dat je de template vernieuwd had, dat is niet de theme bestanden vernieuwen. Je buffer legen doe je op tabblad algemeen.
Yep, je hebt gelijk!! was ik vergeten. Maar ook dat levert niets op. De common.css aanpassen in BBedit levert ook niets op en als ik binnen phpBB de style aanpas werkt het wel. Maar dan wordt dit waarschijnlijk bij een update weer overschreven.....heb ik begrepen. Zit ik dan toch in de verkeerde css-file te werken????Dat vind ik een tekort in firebug; geeft niet aan om welke stylesheet het gaat..

Dank voor je tips

Peter

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: zoekvenster verplaatsen

Bericht door Kevin » 21 feb 2014, 15:44

Sommige classes komen meerdere keren in diverse bestanden voor, in firebug zie je dan een streep erdoor staan als hij word overschreven door een andere class in een bestand.

Heb je een link voor ons dan kijken we even mee.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

peterhv31
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:04

Re: zoekvenster verplaatsen

Bericht door peterhv31 » 21 feb 2014, 16:37

Hoi Kevin,

Als je gelovig bent of preuts dan laat maar:
http://eroticalweb.nl/btob/index.php

Peter

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: zoekvenster verplaatsen

Bericht door Kevin » 21 feb 2014, 18:57

Nee dat niet hoor, meestal kijk ik nog niet eens meer naar de inhoud.

Kan als gast de zoekfunctie niet gebruiken dus zie ook de zoekbox niet.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

peterhv31
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:04

Re: zoekvenster verplaatsen

Bericht door peterhv31 » 21 feb 2014, 19:16

oh ja, tuurlijk,

ik geef je een login: *KNIP*

Dank je!

Peter
Laatst gewijzigd door David op 21 feb 2014, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Inloggegevens verwijderd ;)

Plaats reactie