Navigatie van Absolution

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

Navigatie van Absolution

Bericht door Joost01 » 03 jan 2014, 16:36

Hoi hoi,


Ik had een vraagje, mijn navigatie draait op de file nav.html alleen ik vind die navigatie niet echt mooi is het ook mogelijk om de navigatie van deze stijl te plaatsen in dat bestand?

> http://demo.phpbb3styles.net/XiPhone

Zoja hoe doe ik dat, welke code heb ik nodig? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. :D
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

Re: Navigatie van Absolution

Bericht door Joost01 » 08 jan 2014, 22:30

Is er iemand die zou kunnen helpen met sleutelen aan de codes? xD
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

Re: Navigatie van Absolution

Bericht door Joost01 » 12 jan 2014, 21:48

*Bump* :oops:
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Navigatie van Absolution

Bericht door Kevin » 13 jan 2014, 17:06

Je zult wel zelf even moeten kijken welke codes je precies nodig hebt maar met een beetje logisch denken moet dat wel lukken.

Wat je nodig hebt is de html code van het menu, die vind je meestal in template/overall_header.html. Die pas je aan en zet je over naar de overall header van je stijl.

Dan de styling van het menu, dat gebeurt in de css bestanden in de map theme. Uit de html code kun je herleiden welke css je nodig hebt, die kopieer je ook over van de ene stijl naar de andere.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

Re: Navigatie van Absolution

Bericht door Joost01 » 18 jan 2014, 14:49

Ik ben bang dat ik fouten ga maken in de codes.. En ben niet heel thuis in de HTMl.. :roll: Zou iemand mij kunnen helpen de juiste codes te vinden wat ik waar moet plaatsen? :roll:
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Navigatie van Absolution

Bericht door David » 18 jan 2014, 19:57

Niet negatief bedoelt Joost! Als je bang blijft, creëer je nooit de ruimte om jezelf iets te leren en jezelf te ontwikkelen. Het is niet zo moeilijk als je denkt ;) Je kunt als je Mozilla Firefox of Google Chrome gebruikt, het gedeelte dat je wilt hebben kopiëren en via de broncode kijken welke HTML daar bij hoort. In de HTML code vind je weer class en id die verwijzen naar een code in je CSS. Dat is eventjes zoeken en dat is ook ingewikkeld als je het nog nooit gedaan hebt. Ik durf je gerust te vertellen dat ik in soms nog moeilijk vind! Maar toch probeer ik het soms, omdat ik 'ongeveer' weet hoe het werkt.

Het is ook niet dat wij je niet willen helpen, ik denk dat jij alleen wat extra stimulans nodig hebt. Probeer desnoods zelf de codes te zoeken en vraag hier of het klopt wat je hebt uitgezocht. Je hebt dan in ieder geval laten zien dat je zelf al wat hebt uitgezocht ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Solidjeuh
Berichten: 681
Lid geworden op: 05 okt 2010, 06:28
Locatie: Aalst / Belgie
Contacteer:

Re: Navigatie van Absolution

Bericht door Solidjeuh » 19 jan 2014, 03:06

De maker van de Absolution styl 'Christian Bullock' heeft me gezegd dat er een update zal uitkomen van de styl met een heel nieuw menu..

Dit is zijn website: http://www.christianbullock.com/

Het zal ongeveer zoiets worden:
http://nettuts.s3.amazonaws.com/819_meg ... index.html
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

Re: Navigatie van Absolution

Bericht door Joost01 » 19 jan 2014, 14:30

@David, zal ik even voor moeten gaan zitten maar ik denk dat ik voorlopig even afwacht tot de update wat Solidjeuh zegt dan kan ik altijd nog beslissen wat mij het beste lijkt voor me forum. Bedankt in iedergeval voor de hulp.
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Plaats reactie