Zelfgemaakte header

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
mk katti
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 mar 2011, 10:19

Zelfgemaakte header

Bericht door mk katti » 25 nov 2013, 17:31

Ik kwam via David op een tutorial : https://www.phpbb.com/community/viewtop ... t=0#header

Mijn vraag: is dit enkel voor Prosilver? Want ik heb de stijl se_sprites, en daar heb ik net wat teveel oneffigheden.

http://www.weekmarktonline.nl

Weet iemand daar iets van?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Zelfgemaakte header

Bericht door David » 25 nov 2013, 18:39

De tutorial is bedoelt voor Prosilver, in theorie zou je het dus ook op andere Prosilver gebaseerde stijlen moeten kunnen toepassen. Alleen hebben andere stijlen vaak een andere code, in jouw geval is de header ook net iets anders gecodeerd. Waardoor je zelf het één en ander moet uitzoeken en proberen, bijvoorbeeld de </div> die je volgens de uitleg onder je search box code moet zetten. Dat kan bij jouw stijl niet omdat de search box bovenaan het logo staat. Je moet je </div> dus verplaatsen. In jouw geval kan dat bijvoorbeeld onder de <div id="site-description"> zoals je ziet is dat al een verbetering.

Alleen je logo wordt nog steeds 2x getoond, daar kan ik je zo snel geen oplossing voor geven.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

mk katti
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 mar 2011, 10:19

Re: Zelfgemaakte header

Bericht door mk katti » 25 nov 2013, 19:54

David schreef:De tutorial is bedoelt voor Prosilver, in theorie zou je het dus ook op andere Prosilver gebaseerde stijlen moeten kunnen toepassen. Alleen hebben andere stijlen vaak een andere code, in jouw geval is de header ook net iets anders gecodeerd. Waardoor je zelf het één en ander moet uitzoeken en proberen, bijvoorbeeld de </div> die je volgens de uitleg onder je search box code moet zetten. Dat kan bij jouw stijl niet omdat de search box bovenaan het logo staat. Je moet je </div> dus verplaatsen. In jouw geval kan dat bijvoorbeeld onder de <div id="site-description"> zoals je ziet is dat al een verbetering.

Alleen je logo wordt nog steeds 2x getoond, daar kan ik je zo snel geen oplossing voor geven.
Ik had hem ook in de imageset gezet en daardoor gaf hij een error. Ik heb hem daar gewoon verwijderd en het was gelijk gefixt. Thx David ;)

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Zelfgemaakte header

Bericht door Theriddler » 25 nov 2013, 20:05

ik zou in de css het volgende veranderen

open: /styles/se_sprites/theme/common.css

zoek:

Code: Selecteer alles

#wrap {
	padding: 20px 20px 0 20px;
	min-width: 700px;
}
vervang met:

Code: Selecteer alles

#wrap {
	padding: 20px 20px 0 20px;
	min-width: 700px;
max-width: 1440px; /*jou banner grote*/
margin: 0 auto;
}
Zoek:

Code: Selecteer alles

.headerbar {
	background: #ebebeb none repeat-x 0 0;
height: 185px;
}
vervang met:

Code: Selecteer alles

.headerbar {
	background: #ebebeb none no-repeat 0 0;
height: 180px;
}
Vernieuw theme en leeg de browser cache dmv CTRL F5

Plaats reactie