zijn portals stijl-gerelateerd?

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
searcher1966
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mei 2012, 21:06

zijn portals stijl-gerelateerd?

Bericht door searcher1966 » 04 jun 2012, 19:53

Hallo,

Ik heb even een vraag waarvan ik niet weet of ik dat hier juist stel, maar ik wilde het er toch maar even op wagen:

Ik gebruik op mijn forum blackbox_greenstijl als stijl. De oorspronkelijke groene letters (Black Box) heb ik inmiddels vervangen voor een eigen afbeelding. Dat was verder geen probleem, makkelijker dan ik dacht zelfs!

Nu wil ik graag een portal toegevoegd hebben aan mijn forum, maar zijn deze portals gerelateerd aan de stijl die je gebruikt? - Moet ik bijvoorbeeld op zoek naar een portal die dezelfde naam/kenmerken/eigenschappen heeft als de blackbox_greenstijl? Of kan ik een willekeurige portal installeren en dat deze dan toch matcht met mijn huidige forumstijl?

Een beetje moeilijk uitgelegd wellicht, maar ik hoop dat iemand mij daar antwoord op kan geven.

groet,
John

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: zijn portals stijl-gerelateerd?

Bericht door David » 04 jun 2012, 20:10

Het is eigenlijk best simpel phpBB3 heeft 2 standaard stijlen Prosilver en Subsilver2, alle andere stijlen die zijn gemaakt zijn op één van die twee stijlen gebaseerd. De installatie instructies gaan uit van een standaard installatie dus weer Prosilver en Subsilver2, let op: niet iedere modificatie is Subsilver2 ondersteunt.

Maar goed iedere modificatie uit de Modificatie Database op phpbb.com zou je dus moeten kunnen intstalleren op iedere stijl. Je moet dan eerst achterhalen of jouw stijl op Prosilver of Subsilver2 is gebaseerd, als je dat hebt achterhaalt voer je de stijl wijzigingen door op jouw stijl en je kopieert ook de benodigde bestanden naar jouw stijl.

Ik zie dat de stijl die je noemt subsilver2 is gebaseerd je moet dus de stijl wijzigingen van subsilver2 doen in blackbox_greenstijl, je kopieert ook de Modificatie bestanden voor Subsilver 2 naar blackbox_greenstijl. En dat zou gewoon moeten werken.

Hopelijk beantwoord dit je vraag
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

searcher1966
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mei 2012, 21:06

Re: zijn portals stijl-gerelateerd?

Bericht door searcher1966 » 04 jun 2012, 20:14

Bedankt David,

Daar kan ik wel iets mee!

groet,
John

Gebruikersavatar
brandsrus
Berichten: 1966
Lid geworden op: 01 jul 2005, 19:38
Locatie: r. Лeувapдeн
Contacteer:

Re: zijn portals stijl-gerelateerd?

Bericht door brandsrus » 04 jun 2012, 22:51

David schreef:[..]let op: niet iedere modificatie is Subsilver2 ondersteunt.
[..]
Dat is natuurlijk flauwekul. Alles kan werken met elke stijl in elke configuratie!

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: zijn portals stijl-gerelateerd?

Bericht door Pola » 04 jun 2012, 23:40

David bedoelt dat niet bij elke Mod uit de modificatie database van phpBB.com instructies voor subsilver2 stijlen te vinden zijn. Het is namelijk geen vereiste om instructies voor subsilver2 te geven bij de mods.

Als je dan toch een subsilver2 gebaseerde stijl hebt, dan moet je zelf maar zien uit te vinden wat er aangepast moet worden, en dat kan heel anders zijn dan de wijzigingen voor prosilver gebaseerde stijlen.
HGN op phpbb.com

Gebruikersavatar
brandsrus
Berichten: 1966
Lid geworden op: 01 jul 2005, 19:38
Locatie: r. Лeувapдeн
Contacteer:

Re: zijn portals stijl-gerelateerd?

Bericht door brandsrus » 06 jun 2012, 23:10

Wat is nu de charme van phpBB? Juist het laatste van je bovenstaande verhaal en bovendien lees de post van David nogmaals. Ondersteunen en instructies erbij geven is toch wel totaal wat anders!

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: zijn portals stijl-gerelateerd?

Bericht door David » 06 jun 2012, 23:40

brandsrus schreef:Wat is nu de charme van phpBB? Juist het laatste van je bovenstaande verhaal en bovendien lees de post van David nogmaals. Ondersteunen en instructies erbij geven is toch wel totaal wat anders!
Ik bedoelde inderdaad het zelfde als wat Pola heeft geschreven. Als een MOD auteur geen subsilver2 instructies maakt en die ook niet op verzoek wilt maken... dan ondersteunt de MOD auteur Subsilver2 toch niet met zijn modificatie?

Je hebt verder helemaal gelijk dat het niet betekend dat het helemaal niet werkt, als jij zelf of iemand anders de instructies voor Subsilver2 maakt dan zal dat inderdaad gewoon werken zonder enig probleem.

Ik wilde alleen maar aangeven dat als TS een modificatie wilt installeren hij moet opletten dat er Subsilver2 instructies zijn, anders moet hij/zij die eerst maken of laten maken alvorens hij/zij begint met installeren.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
AirWarrior
Berichten: 724
Lid geworden op: 16 jan 2008, 11:31

Re: zijn portals stijl-gerelateerd?

Bericht door AirWarrior » 07 jun 2012, 18:21

Volgens mij wil de TS niet weten of een mod wel of niet werkt maar of zijn style word overgenomen door het portaal zodat het 1 geheel lijkt.

Of ik moet het verkeerd begrijpen.
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

Gebruikersavatar
PhilipvD
Berichten: 1690
Lid geworden op: 23 feb 2008, 20:06

Re: zijn portals stijl-gerelateerd?

Bericht door PhilipvD » 07 jun 2012, 19:32

Of kan ik een willekeurige portal installeren en dat deze dan toch matcht met mijn huidige forumstijl?
Dat kan. Als je een portal installeert en je voert de stijl-wijzigingen van het desbetreffende portal door voor elke stijl waarin je het portal zichtbaar wilt hebben, dan zal deze getoond worden in de 'stijl' van jouw stijl. ;)

En dan komt het verhaal van David naar voren: je zult bij het doorvoeren van dit soort wijzigingen altijd moeten kijken of je een Prosilver of Subsilver2 gebaseerde stijl gebruikt, en als je dat weet kan je de juiste wijzigingen (en/of bestanden) in het installatiebestand kiezen.

Het klinkt wat ingewikkeld maar het antwoord op je vraag is simpel: ja dat kan. :)
Verplaatst van phpBB Discussie
- PhilipvD

Plaats reactie