Kleuren veranderen van me subsilver2 stijl

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Panaman51
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 mei 2012, 11:56

Kleuren veranderen van me subsilver2 stijl

Bericht door Panaman51 » 26 mei 2012, 17:59

  • Adres van je forum: http://vinylmusicmaniacs.org/
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? Sinds kort ..
    phpBB versie: 3.0.1


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Ja me logo in het midden gezet ..
    Wat is het probleem?
Ik zou graag me kleuren willen veranderen van me subsilver2 stijl en dan in de kleuren van me logo gebruiken kan iemand mij vertellen hoe je dat het makkelijks doet ...?
Laatst gewijzigd door marian0810 op 26 mei 2012, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: verplaatst van Support naar Stijlen

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Kleuren veranderen van me subsilver2 stijl

Bericht door Pola » 27 mei 2012, 21:39

In de folder /styles/subsilver2/theme staat een bestand stylesheet.css. In dat bestand worden de kleuren gedefinieerd. Als je de kleuren van een stijl zelf wilt veranderen, is het vooral een kwestie van een kleur aanpassen net zolang tot het voldoet aan je wensen en dan verder gaan met de volgende kleur. Het helpt als je al een idee hebt welke kleuren van subsilver2 je wilt veranderen in welke andere kleuren (bv. het blauw van ... in geel, het oranje van de teksten in de headers in zwart, enz). Daarnaast zullen er mogelijk een aantal afbeeldingen zijn, die je met een imagebewerker andere kleuren wilt geven.

Je kunt er ook voor kiezen om in de demo van de stijlen database op phpbb.com een bijpassende stijl te zoeken en die te installeren.
HGN op phpbb.com

Panaman51
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 mei 2012, 11:56

Re: Kleuren veranderen van me subsilver2 stijl

Bericht door Panaman51 » 28 mei 2012, 11:42

Ik heb even gekeken en vond deze het dichts bij komen met wat ik wil ... :D http://www.phpbb.com/customise/db/style/ca_black/demo/ alleen is deze stijl niet gebaseerd Subsilver2 wat ik toch wel heel graag wil ... :!:

Ik heb ook even gekeken in dat bestand stylesheet.css. maar vindt het vrij lastig om precies te weten waar ik dan de juiste kleuren moet neer zetten .. :o

Ben hier ook al een tijdje mee bezig maar ik krijg toch maar niet de gewenste resultaat die ik wil http://www.colorizeit.com/styles/phpbb- ... 6d46400M1O

Misschien dat iemand me wil uitleggen hoe ik de juiste kleuren op ze plaats krijg in het stylesheet.css. bestand..


Ben toch een beetje zelf aan de slag gegaan om toch te proberen hoe en wat ....

Dus ik ga naar control panel en dan naar Styles, Themes en ga naar me subsilver2 en ga aan de Edit..

En daar kan ik dus me stijlen veranderen als ik het goed begrijp? Nou heb ik paar kleuren verandert om te proberen maar bij sommige gebeurt er niks kan iemand mij helpen om te vertellen waar sommige codes voor staan...

Als ik ben gaan editen moet ik dan ook op Refresh drukken ....???

De kleuren die ik wil gaan toevoegen zijn:

Geel : e5af00
Zwart : 272725
Grijs : 9b9b9b
Licht grijs : d1d3d4

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Kleuren veranderen van me subsilver2 stijl

Bericht door marian0810 » 28 mei 2012, 18:15

Panaman51 ik wil je nogmaals verzoeken om niet te dubbelposten. Ik heb je berichten nu weer samengevoegd.

Gebruikersavatar
brandsrus
Berichten: 1966
Lid geworden op: 01 jul 2005, 19:38
Locatie: r. Лeувapдeн
Contacteer:

Re: Kleuren veranderen van me subsilver2 stijl

Bericht door brandsrus » 28 mei 2012, 18:59

Even voor de goede orde: Wat wil je nu precies aanpassen?

Misschien is het geven van een screenshot het makkelijkst (+ waarom geen stijl gebaseerd op Prosilver?)

Panaman51
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 mei 2012, 11:56

Re: Kleuren veranderen van me subsilver2 stijl

Bericht door Panaman51 » 28 mei 2012, 20:28

Ik heb me forum even op Prosilver style gezet die ik kwa kleuren echt perfect vindt er moet alleen wat geel bij maar dat zou ik graag handmatig willen bekijken wat het beste staat... Alleen het probleem met deze style is dat al je gegevens als je iets gepost heb onoverzichtelijk aan de rechter kant staat en dat heb je met Subsilver 2 niet, daar staat alle gegevens links van je en dat is iets wat ik graag wil hebben.. :) Dus vandaar dat ik met Subsilver 2 aan de slag wil gaan!!

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Kleuren veranderen van me subsilver2 stijl

Bericht door Pola » 29 mei 2012, 00:13

De keuze bij prosilver om de berichten links te plaatsen en de profielen aan de rechterkant is een weloverwogen en ergonomisch betere keuze.
Het gaat op een forum in eerste instantie om de berichten en in mindere mate om de informatie van de persoon die de berichten plaatste. De meerderheid van de aardbewoners leest van links naar rechts en zal het oog dus eerst laten vallen op het bericht en pas daarna als men er in geinteresseerd is op de extra informatie. Je hoeft daar niet persé naar te kijken, omdat boven een bericht ook al staat door wie het geplaatst is. Het is daarmee dus een logischere manier van lezen.

Dat gezegd hebbende, er zijn meer forumbeheerders die de profielen toch links willen hebben, en daarvoor is dit Wiki artikel geschreven, met de aanwijzingen om een prosilver gebaseerde stijl zo aan te passen dat de profielen bij de berichten aan de linkerkant van de pagina komen te staan.
Panaman51 schreef:Dus ik ga naar control panel en dan naar Styles, Themes en ga naar me subsilver2 en ga aan de Edit..

En daar kan ik dus me stijlen veranderen als ik het goed begrijp?
Als je alleen wat wilt uitproberen, dan kun je die methode gebruiken. Om je wijzigingen permanent door te voeren, is het niet de beste methode. Bovendien is het een stuk lastiger voor theme wijzigingen van prosilver gebaseerde stijlen. Dan is het veel makkelijker om het css bestand colours.css te openen met je (MAC) tekst editor en het bestand weer te uploaden.
Panaman51 schreef:Nou heb ik paar kleuren verandert om te proberen maar bij sommige gebeurt er niks kan iemand mij helpen om te vertellen waar sommige codes voor staan...
Ik denk dat het makkelijker is dat jij in die gevallen waar je geen veranderingen ziet, verwijst naar de CSS en ons vraagt waarvoor bepaalde gedeelten gebruikt wordt, of via bijvoorbeeld screenprintjes aangeeft welke gedeelten je van kleur wilt veranderen.
Panaman51 schreef:Als ik ben gaan editen moet ik dan ook op Refresh drukken ....???
Als je wijzigt via het beheerderspaneel, raak je juist de wijzigingen kwijt als je op Refresh (of Vernieuw drukt. Ook als je de buffer leegt (cache purged) raak je de wijzigingen in stijlen gemaakt in het beheerderspaneel kwijt.

Wel moet je altijd als je theme wijzigingen maakt in je internet browser een harde refresh geven.
HGN op phpbb.com

Panaman51
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 mei 2012, 11:56

Re: Kleuren veranderen van me subsilver2 stijl

Bericht door Panaman51 » 29 mei 2012, 20:47

Ja je heb daar ook wel weer gelijk in Pola maar ben dan toch te eigenwijs dat ik het te graag op links wil hebben..

Wat als ik nou het bestand prosilver open via het regel paneel >>> Themes >>> Theme editor

En ik open daarna met tekst editor stylesheet.css (subsilver2) bestand en ga daarna alle kleur codes overzetten zou dat niet het makkelijkste manier zijn of verschillen die bestanden zoveel van elkaar?

O Pola ik wil best wel screenprintjes maken met wat ik anders wil maar hoe doe ik dat?

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Kleuren veranderen van me subsilver2 stijl

Bericht door Pola » 30 mei 2012, 00:00

Panaman51 schreef:Ja je heb daar ook wel weer gelijk in Pola maar ben dan toch te eigenwijs dat ik het te graag op links wil hebben..
Ik zie dat ik vergeten ben de link te geven naar het Wiki artikel met de instructies voor het profiel aan de linkerkant. Bij deze: http://wiki.phpbb.nl/3.x/prosilver_profielen_links
Panaman51 schreef:Wat als ik nou het bestand prosilver open via het regel paneel >>> Themes >>> Theme editor

En ik open daarna met tekst editor stylesheet.css (subsilver2) bestand en ga daarna alle kleur codes overzetten zou dat niet het makkelijkste manier zijn of verschillen die bestanden zoveel van elkaar?
Die bestanden verschillen inderdaad veel van elkaar.
Panaman51 schreef:O Pola ik wil best wel screenprintjes maken met wat ik anders wil maar hoe doe ik dat?
Op een MAC weet ik het niet. Op een PC kun je via de <Print Screen> knop een kopie maken van je scherm, die plakken in Paint en daar (eenvoudig) bewerken. Via bijvoorbeeld Photobucket kun je de afbeelding dan op internet beschikbaar maken, zodat je met [img] tags de afbeelding in een bericht op dit forum kunt plaatsen.
HGN op phpbb.com

Panaman51
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 mei 2012, 11:56

Re: Kleuren veranderen van me subsilver2 stijl

Bericht door Panaman51 » 30 mei 2012, 20:46

Ik ga nu eerst maar even kijken hoe ik me profiel gegevens links krijg heb dus nu ook een nieuwe vraag gesteld in me andere topic viewtopic.php?f=40&t=57438 ...

Om even op de kleur terug te komen ik laat me forum http://vinylmusicmaniacs.org/ maar even zoals die nu is want de kleuren zijn op deze stijl wel goed alleen wil ik dat als je forum nu zo ziet dat die 15 knopjes die je links ziet als er nieuw bericht is gepost deze zijn nu rood, die zou ik graag geel willen hebben omdat het beste pas bij me logo die ik nog moet uploaden ...

Heb nog even gekeken om een screenprintje er van te maken maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg bij een mac werk dat toch ander Pola ik hoop dat je weet wat ik bedoel met die knopjes links .. :?:


Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Kleuren veranderen van me subsilver2 stijl

Bericht door Pola » 31 mei 2012, 09:20

Je bedoelt deze knopjes: Afbeelding

Daarvoor heb je een programma nodig waarmee je afbeeldingen kunt bewerken. Deze knoppen/icoontjes staan in de folder /styles/DVGFX/imageset.
Ik hoop dat iemand anders je (zo nodig) een geschikt programma kan aanraden waarmee je op je MAC het beste afbeeldingen kunt bewerken.
HGN op phpbb.com

Panaman51
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 mei 2012, 11:56

Re: Kleuren veranderen van me subsilver2 stijl

Bericht door Panaman51 » 31 mei 2012, 20:10

Ja die bedoel ik Pola ik hoop dat er iemand me een programma kan aanraden er voor...

Heb nog even is in de folder gekeken of ik hem er bij zag staan maar waaronder zou die dan vermeld moeten staan?

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Kleuren veranderen van me subsilver2 stijl

Bericht door Pola » 01 jun 2012, 00:05

http://vinylmusicmaniacs.org/styles/DVG ... unread.png
Bestandsnaam is dus forum_unread.png.
HGN op phpbb.com

Plaats reactie