Maten van het logo bovenaan wijzigen...

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 772
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Maten van het logo bovenaan wijzigen...

Bericht door AarClay » 29 apr 2012, 16:16

  • Wanneer ontstond het probleem?
    Toen ik in het 'Styles' beheer het logo wou aanpassen?
    phpBB versie: 3.0.10

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Nope...
    Wat is het probleem?
    Ik heb naar de
    /styles/prosilver/imageset/ directory een logo van mijn site geuploadt (.png) welke afmetingen 305px. * 64px. kent.

    Wat ik ook invul bij 'Bewerk afbeeldingenset', de maten blijven 149px. * 52px?
    Hoe geef ik nou de juiste formaten aan het logo? Of is dit een bugje in phpBB?

    De ACP geeft wel netjes aan: bij de maten: 305 x 64. Maar of ik nou 'gebruik afbeeldingen' op ja/nee zet of dat ik niks invul bij de maten (automatische herkenning). Het logo blijft bovenaan op 149px. * 52px hangen :cry:

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Maten van het logo bovenaan wijzigen...

Bericht door David » 29 apr 2012, 16:21

Verplaatst naar stijlen
- David
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Maten van het logo bovenaan wijzigen...

Bericht door David » 29 apr 2012, 16:30

Ik vond in onze Wiki een artikel met iets meer uitleg: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Logo_wijzigen

Maar eigenlijk ben ik niet zo voorstander van deze manier van logo aanpassen, want als jij bijvoorbeeld een wijziging hebt gedaan in je bestanden en/of afbeeldingen en je moet daarvoor je afbeeldingsset vernieuwen... dan worden de wijzigingen die je via je ACP hebt gedaan ook vernieuwd. Je bent dus je logo en de afmetingen weer eventjes kwijt tot je ze weer opnieuw instelt.

Als ik jouw was zou ik het direct in de bestanden aanpassen!

Dat kan via: styles/prosilver/imageset/imageset.cfg

Zoek naar:

Code: Selecteer alles

img_site_logo = site_logo.gif*52*139
site_logo.gif is de naam en de extensie van je logo, deze kun je gewoon aanpassen naar je eigen logo. 52*139 zijn de afmetingen die kun je aanpassen naar de afmetingen die je wilt.

Pas bij voorkeur bestanden aan met notepad++, na deze wijzigingen moet je niet vergeten je afbeeldingsset te vernieuwen en wellicht even op F5 en dan zou je de wijzigingen moeten zien.

Mocht je er niet uitkomen, vragen staat vrij!!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 772
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Re: Maten van het logo bovenaan wijzigen...

Bericht door AarClay » 03 mei 2012, 10:42

Jep, dit werktte....

Waarom lukte het niet op mijn manier in de ACP?

Plaats reactie