RT Affinity template Uitklap probleem

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
PaulusB
Berichten: 604
Lid geworden op: 18 mei 2006, 09:26

RT Affinity template Uitklap probleem

Bericht door PaulusB » 12 feb 2012, 14:36

Hoi ik heb een probleem dat ik ik binnen de MCP als ik een bericht wil modereren dat de selecteer buttons niet mee scrollen en het uitklappen niet werkt. Dit is met IE 9 het geval. Binnen firefox gaat het wel goed.

Zie ook http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=2150510 voor uigebreide info.

De rt folder is maar een paar files omdat ze hoofdzakelijk prosilver files aanroepen. Ik kan het probleem niet echt tracen. Binnen prosilver gaat het prima. Terwijl RT de zelfde file gebruikt. Volgens RT ben ik up2date.

Uitklappen zal een JS probleem zijn denk ik. En selecteren in IE 9 een style probleem.

Iemand enig idee hoe dit kan. Ik heb dit op beide sites die in mijn onderschrift staan.

Thanks.
Laatst gewijzigd door PaulusB op 21 feb 2012, 19:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: RT Affinity template

Bericht door Pola » 12 feb 2012, 17:38

Heb je de stijlwijzigingen van 3.0.9 naar 3.0.10 gecontroleerd in je affinity bestanden? :roll: Zie mijn laatste bericht op phpbb.com. (Op phpbb.com ben ik HGN, maar die naam was te kort voor phpbb.nl.)
HGN op phpbb.com

PaulusB
Berichten: 604
Lid geworden op: 18 mei 2006, 09:26

Re: RT Affinity template

Bericht door PaulusB » 14 feb 2012, 15:31

Ik heb inmiddels alle code aanpassingen nagelopen van prosilver en aangepast op affinity helaas heeft het geen effect.

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: RT Affinity template

Bericht door Pola » 15 feb 2012, 01:47

Je hebt de aanpassing in /styles/affinity/template/editor.js op de verkeerde plek gedaan. Die wijziging moet je dus ongedaan maken en een stuk verder (circa 40 regels) aanpassen.

Ik heb verder gezocht of ik de oorzaak kon vinden, maar krijg het nog niet goed boven water. Is het mogelijk dat je me de bestanden van de stijl affinity toestuurt, zodat ik die eens op mijn eigen testboard nakijk?
HGN op phpbb.com

PaulusB
Berichten: 604
Lid geworden op: 18 mei 2006, 09:26

Re: RT Affinity template

Bericht door PaulusB » 15 feb 2012, 16:39

JS heb ik aangepast.

Ik zal het de template vanavond even sturen + rokbb waarmee je de admin kant regelt style 1 tm modules etc.

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: RT Affinity template

Bericht door Pola » 18 feb 2012, 02:11

Ik heb de template geinstalleerd op mijn testboard en kon het probleem van de niet meescrollende selecteer knoppen en info icoontjes reproduceren (in IE8).
Ik heb inmiddels gevonden waar het probleem door veroorzaakt wordt, heb het ook in mijn testomgeving kunnen verhelpen en zie zo snel geen nadelige gevolgen.

In /styles/affinity/theme/template_ie7.css worden extra style elementen toegekend aan .postbody ul.profile-icons die ervoor zorgen dat het info icoontje en de selecteer tekst en vinkje niet mee scrollen.
Ik heb dat als volgt werkende gekregen:

Open /styles/affinity/theme/template_ie7.css

Vind:

Code: Selecteer alles

.postbody ul.profile-icons {
    zoom: 1;
    position: fixed;
    z-index: 100000000;
}
Vervang door

Code: Selecteer alles

.postbody ul.profile-icons {
    zoom: 1;
}
Bij mij werkt het uitkleppen in IE8 wel goed, maar niet in Mozilla Firefox.
In Firefox zie ik de volgende fout als je wilt uitklappen:

Code: Selecteer alles

Error: getElementById("review").getElementsByTagName is not a function
HGN op phpbb.com

PaulusB
Berichten: 604
Lid geworden op: 18 mei 2006, 09:26

Re: RT Affinity template

Bericht door PaulusB » 18 feb 2012, 23:39

Super die css heb ik nu gefixt en werkt.

Bij mij stond er geen fixed maar relative.

Dat java scritpt wat achter het uitklappen zit. Als ik de broncode van de pagina op vraag krijg je dit,

Code: Selecteer alles

<h3 id="review">
		<span class="right-box"><a href="#review" onclick="viewableArea(getElementById('topicreview'), true); var rev_text = getElementById('review').getElementsByTagName('a').item(0).firstChild; if (rev_text.data == 'Uitklappen'){rev_text.data = 'Inklappen'; } else if (rev_text.data == 'Inklappen'){rev_text.data = 'Uitklappen'};">Uitklappen</a></span>
		Voorafgaande berichten: VR6 Club Holland Versie 3
	</h3>
Dat komt uit styles/prosilver/template/mcp_topic.html dier word dus vanuit prosilver aangeroepen maar in prosilver werkt hij wel.

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: RT Affinity template

Bericht door Pola » 18 feb 2012, 23:52

PaulusB schreef:Bij mij stond er geen fixed maar relative.
Klopt, dat stond er bij mij ook. Ik heb daar wat mee geexperimenteeerd en zie dat ik mijn gewijzigde code geplaatst heb.
PaulusB schreef:Dat java scritpt wat achter het uitklappen zit. Als ik de broncode van de pagina op vraag krijg je dit,

Code: Selecteer alles

<h3 id="review">
<span class="right-box"><a href="#review" onclick="viewableArea(getElementById('topicreview'), true); var rev_text = getElementById('review').getElementsByTagName('a').item(0).firstChild; if (rev_text.data == 'Uitklappen'){rev_text.data = 'Inklappen'; } else if (rev_text.data == 'Inklappen'){rev_text.data = 'Uitklappen'};">Uitklappen</a></span>
Voorafgaande berichten: VR6 Club Holland Versie 3
</h3>
Dat komt uit styles/prosilver/template/mcp_topic.html dier word dus vanuit prosilver aangeroepen maar in prosilver werkt hij wel.
Ja, ik had het zelfde geconstateerd. Ik ben niet echt een stijl-speicalist, dus ik kan je hier niet verder mee helpen.
HGN op phpbb.com

PaulusB
Berichten: 604
Lid geworden op: 18 mei 2006, 09:26

Re: RT Affinity template

Bericht door PaulusB » 19 feb 2012, 00:25

Hmm ik heb net veel zitten lezen over die functie maar kan er niet veel anders van maken.

PaulusB
Berichten: 604
Lid geworden op: 18 mei 2006, 09:26

Re: RT Affinity template

Bericht door PaulusB » 20 feb 2012, 22:50

Na die aanpassingen werken mijn buttons in berichten niet meer in IE9. In firefox zie je ze nog wel. Dus je post wijzigen etc. Als je er met je muis over heen gaat zie je wel de hover text van de functies.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: RT Affinity template

Bericht door Pola » 21 feb 2012, 00:54

Ik zie hetzelfde op mijn testforum en heb het kunnen verhelpen. De oplossing is enigszins ingrijpend omdat het info-knopje (met het vraagteken) zowel bij een bericht staat en als je het topic bekijkt via het moderatorpaneel. In IE moet het knopje zich op de ene plek anders gedragen dan op de andere plek. Daarvoor heb ik een kopie van het knopje moeten introduceren.

Open /styles/affinity/template/viewtopic_body.html

Zoek

Code: Selecteer alles

					<!-- IF postrow.U_INFO --><li class="info-icon"><a href="{postrow.U_INFO}" title="{L_INFORMATION}"><span>{L_INFORMATION}</span></a></li><!-- ENDIF -->
Vervang door

Code: Selecteer alles

					<!-- IF postrow.U_INFO --><li class="info2-icon"><a href="{postrow.U_INFO}" title="{L_INFORMATION}"><span>{L_INFORMATION}</span></a></li><!-- ENDIF -->
Open /styles/affinity/theme/buttons.css
Zoek

Code: Selecteer alles

.info-icon, .info-icon a			{ background: none top left no-repeat; }
Voeg erna in

Code: Selecteer alles

.info2-icon, .info2-icon a			{ background: none top left no-repeat; }
Zoek

Code: Selecteer alles

ul.profile-icons li.info-icon	{ width: {IMG_ICON_POST_INFO_WIDTH}px; height: {IMG_ICON_POST_INFO_HEIGHT}px; }
Voeg erna in

Code: Selecteer alles

ul.profile-icons li.info2-icon	{ width: {IMG_ICON_POST_INFO_WIDTH}px; height: {IMG_ICON_POST_INFO_HEIGHT}px; }
Zoek

Code: Selecteer alles

ul.profile-icons li.info-icon, ul.profile-icons li.report-icon	{ margin: 0 3px 0 0; }
Vervang door

Code: Selecteer alles

ul.profile-icons li.info-icon, ul.profile-icons li.info2-icon, ul.profile-icons li.report-icon	{ margin: 0 3px 0 0; }
Open /styles/affinity/theme/colours.css
Zoek

Code: Selecteer alles

.info-icon, .info-icon a			{ background-image: url("{IMG_ICON_POST_INFO_SRC}"); }
Voeg erna in

Code: Selecteer alles

.info2-icon, .info2-icon a			{ background-image: url("{IMG_ICON_POST_INFO_SRC}"); }
Open /styles/affinity/theme/template_ie7.css

Zoek

Code: Selecteer alles

/* have to hard-code these widths */
Voeg ervoor in

Code: Selecteer alles

.postbody ul.profile-icons li.edit-icon, .postbody ul.profile-icons li.delete-icon, .postbody ul.profile-icons li.report-icon, .postbody ul.profile-icons li.warn-icon, .postbody ul.profile-icons li.info2-icon, .postbody ul.profile-icons li.quote-icon,{
    zoom: 1;
    position: relative;
    z-index: 100000000;
}

Uploaden, theme en template refreshen en een harde refresh in je browser (<CTRL><F5>) geven.
Bij mij werkt het nu in FF en IE.
HGN op phpbb.com

PaulusB
Berichten: 604
Lid geworden op: 18 mei 2006, 09:26

Re: RT Affinity template

Bericht door PaulusB » 21 feb 2012, 19:47

Idd mooie Fix Thanks voor al je inzet.

Mu nog dat uitklap probleem.

Iemand nog een idee waarom uitklappen de melding geeft in de

Code: Selecteer alles

browser Error: getElementById("review").getElementsByTagName is not a function
Terwijl hij vanuit prosilver geladen word en daar wel werkt.

Plaats reactie