wildchilli schreef:Ik heb de instructies gevolgd uit je bestand om te updaten van 3.0.8 naar 3.0.9. Nu staat er in de tekst op meerder plaatsen dat ik in de files van mijn template (redsteel) de versie moet veranderen van 3.0.8 naar 3.0.9. Nu staat er in mijn files een versie van 1.0.4. Betekent dit dat de template een oude versie 1.0.4 is?? Is die instructie wel geschikt daarvoor?
Dat komt doordat hetgeen wat je gedownload hebt de codewijzigingen van de
stijl Prosilver zijn. De versie van Prosilver volgt de versie van phpBB zelf. Jouw
stijl hanteert echter een andere versie. Het is daarbij vaak lastig om te achterhalen wat de gekoppelde phpBB-versie is. Je hoeft je echter niet zoveel zorgen te maken, aangezien je nu 1 phpBB-versie omhoog gaat, zou ik van 1.0.4 simpelweg 1.0.5 maken (en daarna 1.0.6).
wildchilli schreef:
Verder staat er ook dat ik in colours.css bepaalde zaken moet veranderen. De tekst die ik moet zoeken in de instructie vindt ik niet in mijn bestand colours.css. De instructie is hieronder weergegeven. Ik vraag me ook waarom ik de kleurcode anders is van de tekst die je moet veranderen..
Ook dit komt doordat het de codewijzigingen van Prosilver zelf zijn. En Prosilver heeft natuurlijk andere kleuren dan Redsteel. In dit geval kun je het beste even kijken wat er in het originele Prosilver bestand staat rond regel 181, en dat is dit:
Code: Selecteer alles
.pagination span a:hover {
border-color: #368AD2;
background-color: #368AD2;
color: #FFF;
}
De sleutel hierin is de eerste regel, die zul je ook terugvinden in Redsteel neem ik aan.
Na dat stukje, dus na de afsluitende
}
, kun je de
AFTER, ADD
code invullen.
Zulks zul je met name tegenkomen bij het bestand
coulours.css
omdat kleuren vrijwel altijd afwijken. Je hebt echter een goede kans dat je zulks bij andere bestanden ook wel eens tegenkomt. Maar in principe moet je er altijd uitkomen als je even teruggrijpt naar de originele Prosilver bestanden.En zoniet, dan kun je het hier gewoon vragen.
Ik ga dit overigens even verplaatsen naar 3.0 stijlen.