Tekstkleur in de memberlist wijzigen

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Pieter69

Tekstkleur in de memberlist wijzigen

Bericht door Pieter69 » 19 mar 2011, 20:18

Ik wil graag de tekstkleur in de memberlist aanpassen. De tekst die in onderstaande afbeelding blauw is.
Wie kan mij op weg helpen waar ik dit moet aanpassen?
Afbeelding

gr.
Pieter

Danny L
Contacteer:

Re: Tekstkleur in de memberlist wijzigen

Bericht door Danny L » 22 mar 2011, 06:32

Pieter,

even een andere vraag, Ik zie dat jij daar, in één kolom, meerdere variabelen hebt staan (website, woonplaats, afdeling,..).
Hier staan zelf aangepaste profielvelden in.
Hoe heb je dat gedaan?
Ik zoek eigenlijk iets in die richting (hier heb ik daar al een draadje voor lopen).

Pieter69

Re: Tekstkleur in de memberlist wijzigen

Bericht door Pieter69 » 22 mar 2011, 19:30

in memberlist_body.html heb ik het volgende aangepast:
Dit is de code die ik heb gebruikt voor de koptekst

Code: Selecteer alles

<!-- IF S_LEADERS_SET or not S_SHOW_GROUP or not .memberrow -->
	<div class="forumbg forumbg-table">
		<div class="inner"><span class="corners-top"><span></span></span>

<table class="table1" cellspacing="1" id="memberlist">
		<thead>
		<tr>
			<th class="name"><span class="rank-img"><a href="{U_SORT_RANK}">{L_RANK}</a></span><a href="{U_SORT_USERNAME}"><!-- IF S_SHOW_GROUP and .memberrow -->{L_GROUP_LEADER}<!-- ELSE -->{L_USERNAME}<!-- ENDIF --></a></th>
			<th class="posts"><a href="{U_SORT_POSTS}#memberlist">{L_POSTS}</a></th>
			<th class="info"><a href="{U_SORT_WEBSITE}#memberlist">{L_WEBSITE}</a></br><a href="{U_SORT_LOCATION}">{L_LOCATION}</a></br>Afdeling</br>Exploitatiefuntie</br>Leidinggevende functie</th>
			<th class="joined"><a href="{U_SORT_JOINED}#memberlist">{L_JOINED}</a></th>
			<!-- IF U_SORT_ACTIVE --><th class="active"><a href="{U_SORT_ACTIVE}#memberlist">{L_LAST_ACTIVE}</a></th><!-- ENDIF -->
		</tr>
		</thead>
		<tbody>
	<!-- ENDIF -->
En deze voor het vullen van de tabel:

Code: Selecteer alles

<tr class="<!-- IF memberrow.S_ROW_COUNT is even -->bg1<!-- ELSE -->bg2<!-- ENDIF -->">
		<td><!-- IF S_IN_SEARCH_POPUP and not S_SELECT_SINGLE --><input type="checkbox" name="user" value="{memberrow.USERNAME}" /> <!-- ENDIF -->{memberrow.USERNAME_FULL}<!-- IF S_SELECT_SINGLE --><br />[&nbsp;<a href="#" onclick="insert_single('{memberrow.A_USERNAME}'); return false;">{L_SELECT}</a>&nbsp;]<!-- ENDIF --><!-- IF memberrow.RANK_IMG --><span class="rank-img">{memberrow.RANK_TITLE}</span></br><span class="rank-img">{memberrow.RANK_IMG}</span><!-- ELSE --><span class="rank-img">{memberrow.RANK_TITLE}</span><!-- ENDIF --></td>
		<td class="posts"><!-- IF memberrow.POSTS and S_DISPLAY_SEARCH --><a href="{memberrow.U_SEARCH_USER}" title="{L_SEARCH_USER_POSTS}">{memberrow.POSTS}</a><!-- ELSE -->{memberrow.POSTS}<!-- ENDIF --></td>
		<td class="info"><!-- IF memberrow.U_WWW --><div><a href="{memberrow.U_WWW}" title="{L_VISIT_WEBSITE}: {memberrow.U_WWW}">{memberrow.U_SHORT_WWW}</a></div><!-- ELSE -->-</br><!-- ENDIF -->
		<!-- IF memberrow.LOCATION --><div>{memberrow.LOCATION}</div><!-- ELSE -->-</br><!-- ENDIF -->
		<!-- IF memberrow.PROFILE_AFDELING_VALUE -->{memberrow.PROFILE_AFDELING_VALUE}<!-- ELSE -->-<!-- ENDIF --></br>
		<!-- IF memberrow.PROFILE_EXPLOITATIEFUNTIE_VALUE -->{memberrow.PROFILE_EXPLOITATIEFUNTIE_VALUE} <!-- ELSE -->-<!-- ENDIF --></br>
		<!-- IF memberrow.PROFILE_LEIDINGGEVENDE_VALUE -->{memberrow.PROFILE_LEIDINGGEVENDE_VALUE} <!-- ELSE -->-<!-- ENDIF --></td>
		<td>{memberrow.JOINED}</td>
		<!-- IF S_VIEWONLINE --><td>{memberrow.VISITED}&nbsp;</td><!-- ENDIF -->
	</tr>
Ik ben zelf ook geen ster in HTML, maar met enig logisch denkwerk en veel uitproberen ben ik tot bovenstaand resultaat gekomen. Ik heb er bewust voor gekozen een - neer te zetten als een veld niet ingevuld was. Anders was niet duidelijk bij welke regel de wél ingevulde velden horen.

Overigens heb ik ergens anders al de oplossing voor de tekstkleur gevonden.

Gr.
Pieter

Plaats reactie