Achtergrondkleur veranderen Proformell

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Henkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2011, 20:59

Achtergrondkleur veranderen Proformell

Bericht door Henkie » 04 jan 2011, 21:09

Hallo,

Ik ben bezig een nieuwe stijl te maken gebaseerd op ProFormell. Nu zou ik graag de witte achtergrondkleur (voor alle duidelijkheid:Afbeelding bij de rode pijl) zwart maken, maar ik kan niet vinden hoe dat moet.

Ik heb al verschillende image-bestanden ingekleurd (de bg_body bestanden), het hele colours.css doorgespit en daar alle #FFFFFF's veranderd in #000000's (en de transparants ook), maar niets werkt.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 2376
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:24
Locatie: memberlist.php

Re: Achtergrondkleur veranderen Proformell

Bericht door Johan » 05 jan 2011, 15:33

Let er wel op dat je na wijzigingen via Beheerderspaneel --> Stijlen de thema's moet legen (in het geval van de css bestanden) om de wijzigingen te zien :)
Voormalig Support Teamlid

Henkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2011, 20:59

Re: Achtergrondkleur veranderen Proformell

Bericht door Henkie » 05 jan 2011, 17:28

Heb ik gedaan, maar dat werkt niet. Er wordt dan wel van alles zwart (het zoekveld bijvoorbeeld, en het tekstschrijfveld als je een nieuw bericht plaatst, alle letters die eerst wit waren en nog allerlei kleine dingen), aangezien ik ál het wit in de colours.css heb vervangen door zwart, maar de achtergrond blijft wit.

Weer even wat plaatjes ter verduidelijking:
Zo ziet het er normaal uit:
Afbeelding

Zo ziet het eruit als ik in colours.css alle wit vervang door zwart:
Afbeelding

Ik heb er ook al aan gedacht dat de achtergrond misschien nét niet wit is, en de daadwerkelijke kleur met een replace-opdracht voor #FFFFFF dus niet vervangen wordt. Maar als ik een printscreen maak, die in photoshop plak en dan met het pipetje de kleur controleer, is het toch echt FFFFFF.

Heb je nog andere suggesties? Bedankt voor je hulp, iig!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 2376
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:24
Locatie: memberlist.php

Re: Achtergrondkleur veranderen Proformell

Bericht door Johan » 05 jan 2011, 20:37

Ik zie nu je stijl pas :oops: Denk er wel aan dat het zwartmaken niet zomaar gaat, ivm de hoekjes worden er veel images gebruikt die je ook aan moet passen ;)
Voormalig Support Teamlid

Henkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2011, 20:59

Re: Achtergrondkleur veranderen Proformell

Bericht door Henkie » 05 jan 2011, 21:17

Dat begrijp ik. Dat had ik al eerder gedaan, met als gevolg dat al die dingetjes zwart waren, maar de achtergrond, waar het me eigenlijk om ging, nog steeds niet.

Maar zou toch graag weten hoe het moet. ;)

Plaats reactie