Forum header aanpassen.
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Forum header aanpassen.
Hallo ik zou graag een andere header hebben met de naam van onze club op.
Ik gebruik de Brushed Metal II stijl, ik zou graag waar nu welcome staat onze naam hebben staan in een banner.
Het liefste zou ik dat graag weg hebben en een volledig nieuwe hebben.
Weet er iemand hoe ik dit moet doen.
Dit is ons forum. http://www.nitrozone.be
Philip.
Ik gebruik de Brushed Metal II stijl, ik zou graag waar nu welcome staat onze naam hebben staan in een banner.
Het liefste zou ik dat graag weg hebben en een volledig nieuwe hebben.
Weet er iemand hoe ik dit moet doen.
Dit is ons forum. http://www.nitrozone.be
Philip.
Laatst gewijzigd door mudder op 11 okt 2009, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Forum header aanpassen.
WIl je nou dat iemand wat voor je maakt of wil je weten hoe je daar je banner neer kunt zetten?
Want het is niet de bedoeling dat je hier aan aanvraag plaatst voor iets.
In ieder geval, je kan de instellingen voor je logo op deze plek veranderen:
Beheerderspaneel -> Tabblad stijlen -> Afbeeldingset -> [jouw stijl] -> Hoofdlogo.
Want het is niet de bedoeling dat je hier aan aanvraag plaatst voor iets.
In ieder geval, je kan de instellingen voor je logo op deze plek veranderen:
Beheerderspaneel -> Tabblad stijlen -> Afbeeldingset -> [jouw stijl] -> Hoofdlogo.
Jeroen
Ik wou je gewoon wat werk besparen, daarom wou ik het eens zelf proberen. 
Wat betref die stijl heb ik geprobeert maar in het beheerderspaneel heb het logo veranderd en ik zie het in het beheerderspaneel staan maar het komt niet op het forum.
Ik heb alle buffers geleegd.
Ik denk dat het met de Brushed Metal 2 stijl te maken heeft.

Wat betref die stijl heb ik geprobeert maar in het beheerderspaneel heb het logo veranderd en ik zie het in het beheerderspaneel staan maar het komt niet op het forum.
Ik heb alle buffers geleegd.
Ik denk dat het met de Brushed Metal 2 stijl te maken heeft.

Dan moet je eerst 'n eigen stijl hebben aangemaakt, maar ook dat werkt niet bij mij..Pietje15 schreef:Beheerderspaneel -> Tabblad stijlen -> Afbeeldingset -> [jouw stijl] -> Hoofdlogo.

forum; http://www.forum.habboviper.nl
Kan iemand mij daarbij helpen, of moet ik 'n nieuw topic aanmaken?
-
Ik heb dit zelfde probleem maar snap even niets van een map waar dan jouw logo in zou moeten staan.Ik heb een logo en die staat erop maar komt niet te voorschijn?
Groetjes Tara
Groetjes Tara
Philip, ik denk dat je eerst een logo moet maken met de afmeting van width:578;height:99;
via beeld in je browser kun je op paginabron klikken en daarin zoeken met Ctr F waar het welkom staat, zo te zien is het pure tekst op de achtergrond en de div heeft die afmeting zoals er boven.
Echter zul je echt wat meer van html moeten weten om een plaatje in de juiste div te zetten, dat is zomaar niet even uit te leggen, want ik weet niet wat je zelf weet. Je kunt de paginabron in laden in dreamweaver en dan kun je vanzelf bekijken wat je veranderingen er mee doen.
via beeld in je browser kun je op paginabron klikken en daarin zoeken met Ctr F waar het welkom staat, zo te zien is het pure tekst op de achtergrond en de div heeft die afmeting zoals er boven.
Echter zul je echt wat meer van html moeten weten om een plaatje in de juiste div te zetten, dat is zomaar niet even uit te leggen, want ik weet niet wat je zelf weet. Je kunt de paginabron in laden in dreamweaver en dan kun je vanzelf bekijken wat je veranderingen er mee doen.
Falco, ik denk dat Pietje bedoelt met jouw style, de style die jouw forum gebruikt...en zo te zien via paginabron gebruikje prosilver. Ook daar zal in de overall_header.html staan welk logo er gebruikt wordt. Kijk in je map images, ik neem aan dat je ze ook op je harde schijf hebt staan, zet miniatuurweergave aan en je ziet hoe de plaatjes eruit zien. Als het een passend plaatje is kun je er altijd een vervanging voor ind e plaats zetten met de juiste afmetingen.
Echter.......... ik zie wel dat de header van habboviper is opgebouwd uit allemaal kleine blauwe stukjes met daarnaast het phpbb logo.
Ik ga hier niet al te moeilijke dingen neerzetten, omdat ik ten eerste niet weet wat je kent van html-pagina-opbouw. Zelf ben ik ook niet de grootste kenner, maar heb door ondervinding van alles uitgeprobeerd. Maak ook fouten hoor. Kan soms handig zijn om eerst je forum op een lokale server uit te proberen. Dit is dus een website op je computer compleet met database. wampserver kan een goeie zijn of usbwebserver die je ook op een usb-stick kan plaatsen en via je webbrowser kunt bekijken. Daar kun je dus ook je forum op instaleren en later over zetten naar de hoster. Daar zit gelijk een database bij die je dan later ook kunt uploaden als je weet hoe het werkt met phpbbmyadmin.
Kwestie van ontdekken en uitzoeken. Ik ben heel blij dat ik veel gevonden heb via google.
Echter.......... ik zie wel dat de header van habboviper is opgebouwd uit allemaal kleine blauwe stukjes met daarnaast het phpbb logo.
Ik ga hier niet al te moeilijke dingen neerzetten, omdat ik ten eerste niet weet wat je kent van html-pagina-opbouw. Zelf ben ik ook niet de grootste kenner, maar heb door ondervinding van alles uitgeprobeerd. Maak ook fouten hoor. Kan soms handig zijn om eerst je forum op een lokale server uit te proberen. Dit is dus een website op je computer compleet met database. wampserver kan een goeie zijn of usbwebserver die je ook op een usb-stick kan plaatsen en via je webbrowser kunt bekijken. Daar kun je dus ook je forum op instaleren en later over zetten naar de hoster. Daar zit gelijk een database bij die je dan later ook kunt uploaden als je weet hoe het werkt met phpbbmyadmin.
Kwestie van ontdekken en uitzoeken. Ik ben heel blij dat ik veel gevonden heb via google.
Aan Tara Ombhelpdesk,
Wat voor helpdesk heb je??
Ik zou graag willen helpen, maar ook jij hebt een reclame-forum, waarvan ik niet wat WAT je allemaal zelf kunt veranderen. Zelf werk ik met phpbb gedownload en geplaatst op mijn eigen website. Kan het je niet laten zien, want het is een familiesite die niet voor anderen toegankelijk is voor buitenstaanders. Dus ik denk wel dat je je info bij de helpdesk van het bbforum zult moeten halen.
Wat voor helpdesk heb je??
Ik zou graag willen helpen, maar ook jij hebt een reclame-forum, waarvan ik niet wat WAT je allemaal zelf kunt veranderen. Zelf werk ik met phpbb gedownload en geplaatst op mijn eigen website. Kan het je niet laten zien, want het is een familiesite die niet voor anderen toegankelijk is voor buitenstaanders. Dus ik denk wel dat je je info bij de helpdesk van het bbforum zult moeten halen.