Raar smilieprobleem

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Raar smilieprobleem

Bericht door marian0810 » 07 jan 2009, 16:52

Ik gebruik meerdere thema's en afbeeldingssets in combinatie met de subsilver2 template. Nu is het probleem dat in 2 van die thema's het extra smilie-scherm niet werkt. De popup komt wel, maar als je er een smilie in aanklikt gebeurt er niks in je bericht. Het gekke is dat het in de andere kleuren wel goed werkt, dus ik snap niet waar het probleem kan zitten. In elk geval niet in de template files dus. Het enige verschil tussen de kleuren is de stylesheet.css en daar komen de smilies helemaal niet in voor... :?

Edit: ik zie net dat hij de code van de smilies dan bovenin het popupscherm zet :?:

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Raar smilieprobleem

Bericht door marian0810 » 08 jan 2009, 08:56

Nog zoiets... in alle oude berichten staan geen smilies meer :o Wel de codes, en die zijn toch echt hetzelfde gebleven. In nieuwe berichten werkt het wel gewoon. :?: Als iemand een oplossing weet dan graag!

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Raar smilieprobleem

Bericht door Kevin » 08 jan 2009, 11:33

Probeer is zo'n oud bericht te openen door op wijzigen van de post te klikken en daarna op versturen. Als dan de smillies wel weer getoond worden zullen de berichten allemaal opnieuw geparsd moeten worden. Dit kan volgens mij met een sql invoer wel in een keer te doen zijn.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Raar smilieprobleem

Bericht door marian0810 » 08 jan 2009, 12:36

Nee dat helpt niet. Wel als ik die code dan eerst vervang door precies diezelfde code :? Het is ook niet in alle berichten zag ik net, maar het komt wel op bijna alle pagina's voor.

marian0810 schreef:Ik gebruik meerdere thema's en afbeeldingssets in combinatie met de subsilver2 template. Nu is het probleem dat in 2 van die thema's het extra smilie-scherm niet werkt. De popup komt wel, maar als je er een smilie in aanklikt gebeurt er niks in je bericht. Het gekke is dat het in de andere kleuren wel goed werkt, dus ik snap niet waar het probleem kan zitten. In elk geval niet in de template files dus. Het enige verschil tussen de kleuren is de stylesheet.css en daar komen de smilies helemaal niet in voor... :?

Edit: ik zie net dat hij de code van de smilies dan bovenin het popupscherm zet :?:
Nou heeft opeens elke stijl dit probleem :shock: :shock: :shock: Niemand kan het extra smilie-scherm meer gebruiken :cry: Dat wil zeggen in IE want in FF werkt het wel :?: :?: :?: Ik snap er niks meer van...

Niek
Berichten: 1818
Lid geworden op: 21 sep 2005, 19:04
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Raar smilieprobleem

Bericht door Niek » 08 jan 2009, 19:37

Heeft iedereen met IE dit probleem, of alleen jij.
Het zou kunnen dat je een pop-up blokker, of iets dergelijks gebruikt waardoor het venster niet meer opent.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Raar smilieprobleem

Bericht door marian0810 » 08 jan 2009, 20:12

Was dat maar waar, maar iedereen met IE heeft hetzelfde. Trouwens mijn popupblocker maakt geen verschil tussen IE en FF. En als dat het was zou de code van de smilie toch ook niet bovenin het popup scherm terechtkomen?

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Raar smilieprobleem

Bericht door marian0810 » 22 jan 2009, 14:54

Dankzij iemand op phpbb.com ben ik er inmiddels achter dat dit gebeurt als het popup scherm nog nog niet volledig geladen is, daarna gaat het goed. En het blijkt overal zo te zijn, zelfs hier :mrgreen:

Afbeelding

Maar lastig blijft het...

Plaats reactie