Een aantal vragen over phpbb 3

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
jorian99

Een aantal vragen over phpbb 3

Bericht door jorian99 » 20 jun 2007, 14:17

Hoi allemaal, ik en een vriend van mij hebben een eigen forum..
Ik heb een aantal vragen:
1. In welk (css) bestand kan je instellen dat de text van de posts links uitgelijnt word net zo als bij dit forum ?
2. In welk (css) bestand kan je instellen dat de text van de forums links uitgelijnt word net zo als bij dit forum ?
3. Hoe kan je doen dat je, als je bijvoorbeeld een website hebt, dat je dan zeg maar bovenin de menubalk hebt, en dat je dan op forum kan klikken (dat is niet moeilijk) en dat je dan het forum onder de menubalk hebt, dus een forum en website in 1, en dat je dan netzo als bij dit forum, weer op Home bijvoorbeeld kan klikken..

Heel erg bedankt!!

M.V.G Jorian

j0hann3s

Re: Een aantal vragen over phpbb 3

Bericht door j0hann3s » 20 jun 2007, 16:08

Ik ben die andere die hij noemd.

Even over punt 1, dit momenteel 1 van de belangrijkeste wat we eerst gefixd willen hebben.
Op ons forum is alle text gecenterd, maar willen dit netjes links uitgelijnd hebben.

Ik heb in alle template bestanden alle woorden "center" en "middle" vervangen door left, maar geen resultaat.

jorian99

Bericht door jorian99 » 20 jun 2007, 17:33

Klopt!
Is er egt niemand die ons kan helpen ? :cry:

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 20 jun 2007, 18:43

Gecentreerd? Dit is gewoon standaard prosilver, we hebben er zo goed als niets aan veranderd. Je linkje kun je toevoegen in overall_header.htm in je templates map, dit bestand zul je ook op je website moeten include()den (vereist enige kunde in PHP).

j0hann3s

Bericht door j0hann3s » 21 jun 2007, 19:54

Oke, we weten nu in welke bestand we de extra links kunnen zetten enzow. Maar we zitten nog steeds met het probleem dat de text gecentreerd word (in het midden verschijnd).

Ik heb het forum opnieuw geinstaleerd, met de nederlandse versie van hier.
Het enigste wat ik heb aangepast is de forumbreedte en de avatar naar links en wat plaatjes.

De site is http://guo.atbhost.com/forum/ kijk zelf maar.

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 21 jun 2007, 22:35

Je hebt toch een verkeerde aanpassing gemaakt tijdens het forum versmallen vermoed ik,hoe heb je dat uitgevoerd ?

j0hann3s

Bericht door j0hann3s » 22 jun 2007, 10:55

Dat versmallen heb ik volgens deze tutorial gedaan: linkje

De avatar naar links heb volgens dit linkje gedaan.

Zou het kunnen dat het niet aan de template licht, maar aan andere bestanden?, want de subsilver2 die erbij zit, is ook gecentreerd. En daar heb ik niets aan aangepast.

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 22 jun 2007, 11:15

Als dit de enige 2 aanpassingen zijn die je hebt gemaakt zou ik ze toch nog eens nalopen, heb ze beide al een keer uitgevoerd en ze werken prima.

j0hann3s

Bericht door j0hann3s » 24 jun 2007, 13:52

Ik heb de complete forum verwijderd, mysql verwijdered, en opniew gedaan en de phpBB 3.0.RC1 Nederlands van hier geinstaleerd. Ik heb veder geen modificaties gedaan.

Maar de forum text isnog steeds gecentreerd :cry:

De mysql databse is MySQL client version: 5.0.27
Ik heb het forum op "MySQL 4.1.x/5.x with MySQLi Extesnsion" geinstaleerd

In phpmyadmin staat wel iets van een waarschuwing
De mbstring PHP extensie werd niet gevonden en u lijkt een multibyte charset te gebruiken. Zonder de mbstring extensie kan phpMyAdmin strings niet correct splitsen wat tot onverwachte resultaten kan leiden.

Plaats reactie