Een aantal vragen over phpbb 3
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Een aantal vragen over phpbb 3
Hoi allemaal, ik en een vriend van mij hebben een eigen forum..
Ik heb een aantal vragen:
1. In welk (css) bestand kan je instellen dat de text van de posts links uitgelijnt word net zo als bij dit forum ?
2. In welk (css) bestand kan je instellen dat de text van de forums links uitgelijnt word net zo als bij dit forum ?
3. Hoe kan je doen dat je, als je bijvoorbeeld een website hebt, dat je dan zeg maar bovenin de menubalk hebt, en dat je dan op forum kan klikken (dat is niet moeilijk) en dat je dan het forum onder de menubalk hebt, dus een forum en website in 1, en dat je dan netzo als bij dit forum, weer op Home bijvoorbeeld kan klikken..
Heel erg bedankt!!
M.V.G Jorian
Ik heb een aantal vragen:
1. In welk (css) bestand kan je instellen dat de text van de posts links uitgelijnt word net zo als bij dit forum ?
2. In welk (css) bestand kan je instellen dat de text van de forums links uitgelijnt word net zo als bij dit forum ?
3. Hoe kan je doen dat je, als je bijvoorbeeld een website hebt, dat je dan zeg maar bovenin de menubalk hebt, en dat je dan op forum kan klikken (dat is niet moeilijk) en dat je dan het forum onder de menubalk hebt, dus een forum en website in 1, en dat je dan netzo als bij dit forum, weer op Home bijvoorbeeld kan klikken..
Heel erg bedankt!!
M.V.G Jorian
Re: Een aantal vragen over phpbb 3
Ik ben die andere die hij noemd.
Even over punt 1, dit momenteel 1 van de belangrijkeste wat we eerst gefixd willen hebben.
Op ons forum is alle text gecenterd, maar willen dit netjes links uitgelijnd hebben.
Ik heb in alle template bestanden alle woorden "center" en "middle" vervangen door left, maar geen resultaat.
Even over punt 1, dit momenteel 1 van de belangrijkeste wat we eerst gefixd willen hebben.
Op ons forum is alle text gecenterd, maar willen dit netjes links uitgelijnd hebben.
Ik heb in alle template bestanden alle woorden "center" en "middle" vervangen door left, maar geen resultaat.
Klopt!
Is er egt niemand die ons kan helpen ?
Is er egt niemand die ons kan helpen ?

Gecentreerd? Dit is gewoon standaard prosilver, we hebben er zo goed als niets aan veranderd. Je linkje kun je toevoegen in overall_header.htm in je templates map, dit bestand zul je ook op je website moeten include()den (vereist enige kunde in PHP).
Oke, we weten nu in welke bestand we de extra links kunnen zetten enzow. Maar we zitten nog steeds met het probleem dat de text gecentreerd word (in het midden verschijnd).
Ik heb het forum opnieuw geinstaleerd, met de nederlandse versie van hier.
Het enigste wat ik heb aangepast is de forumbreedte en de avatar naar links en wat plaatjes.
De site is http://guo.atbhost.com/forum/ kijk zelf maar.
Ik heb het forum opnieuw geinstaleerd, met de nederlandse versie van hier.
Het enigste wat ik heb aangepast is de forumbreedte en de avatar naar links en wat plaatjes.
De site is http://guo.atbhost.com/forum/ kijk zelf maar.
Je hebt toch een verkeerde aanpassing gemaakt tijdens het forum versmallen vermoed ik,hoe heb je dat uitgevoerd ?
Dat versmallen heb ik volgens deze tutorial gedaan: linkje
De avatar naar links heb volgens dit linkje gedaan.
Zou het kunnen dat het niet aan de template licht, maar aan andere bestanden?, want de subsilver2 die erbij zit, is ook gecentreerd. En daar heb ik niets aan aangepast.
De avatar naar links heb volgens dit linkje gedaan.
Zou het kunnen dat het niet aan de template licht, maar aan andere bestanden?, want de subsilver2 die erbij zit, is ook gecentreerd. En daar heb ik niets aan aangepast.
Als dit de enige 2 aanpassingen zijn die je hebt gemaakt zou ik ze toch nog eens nalopen, heb ze beide al een keer uitgevoerd en ze werken prima.
Ik heb de complete forum verwijderd, mysql verwijdered, en opniew gedaan en de phpBB 3.0.RC1 Nederlands van hier geinstaleerd. Ik heb veder geen modificaties gedaan.
Maar de forum text isnog steeds gecentreerd
De mysql databse is MySQL client version: 5.0.27
Ik heb het forum op "MySQL 4.1.x/5.x with MySQLi Extesnsion" geinstaleerd
In phpmyadmin staat wel iets van een waarschuwing
Maar de forum text isnog steeds gecentreerd

De mysql databse is MySQL client version: 5.0.27
Ik heb het forum op "MySQL 4.1.x/5.x with MySQLi Extesnsion" geinstaleerd
In phpmyadmin staat wel iets van een waarschuwing
De mbstring PHP extensie werd niet gevonden en u lijkt een multibyte charset te gebruiken. Zonder de mbstring extensie kan phpMyAdmin strings niet correct splitsen wat tot onverwachte resultaten kan leiden.