Rare vage klacht

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
AHD
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 mar 2006, 17:43

Rare vage klacht

Bericht door AHD » 22 mei 2007, 20:56

Ik heb deze style gedownload en geïnstalleerd: '' http://demo.phpbb3styles.eu/?style_id=20 ''.
Maar alle categorieën/forums lopen door elkaar heen!
Hoe kan dit?

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rare vage klacht

Bericht door Paul » 22 mei 2007, 21:01

Link naar je forum?

AHD
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 mar 2006, 17:43

Re: Rare vage klacht

Bericht door AHD » 22 mei 2007, 21:11

???
Laatst gewijzigd door AHD op 22 mei 2007, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

lifeguard
Berichten: 2861
Lid geworden op: 05 jul 2005, 08:20
Locatie: Dakloos
Contacteer:

Re: Rare vage klacht

Bericht door lifeguard » 22 mei 2007, 21:20

Ik zi etoch niks vreemd :S


FF 1600x1200
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rare vage klacht

Bericht door Paul » 22 mei 2007, 21:21

werkt hier perfect in ff.

AHD
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 mar 2006, 17:43

Re: Rare vage klacht

Bericht door AHD » 22 mei 2007, 21:23

Ik gebruik Microsoft Internet Explorer 7.
Willen jullie hem daar ook eens mee bekijken?

AHD
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 mar 2006, 17:43

Re: Rare vage klacht

Bericht door AHD » 22 mei 2007, 21:34

Willen jullie hem a.u.b. bekijken?
Ik schakel zo namelijk weer over naar pro zilver.

Rhodos
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mei 2007, 18:12

Re: Rare vage klacht

Bericht door Rhodos » 22 mei 2007, 21:36

Ik gebruik ook IE7 en zie niets bijzonders

AHD
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 mar 2006, 17:43

Re: Rare vage klacht

Bericht door AHD » 22 mei 2007, 21:47

Ik wacht wel totdat er meer styles beschikbaar komen.
Ik schakel nu weer terug naar prozilver.

Gebruikersavatar
DoubleJ
Berichten: 502
Lid geworden op: 22 jan 2005, 17:20
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Rare vage klacht

Bericht door DoubleJ » 22 mei 2007, 21:53

AHD schreef:Willen jullie hem a.u.b. bekijken?
Ik schakel zo namelijk weer over naar pro zilver.
Zou je voortaan ook de readme willen lezen, hierin staat duidelijk dat er nog bugs zijn in IE6, 7.
En nee, ik heb nog geen oplossingen voor deze bugs gevonden, en nog niet de tijd gevonden om er weer naar te kijken. Ik zal proberen deze wel te fixen, maar tot die tijd zal hij dus buggy zijn in IE, en zal hij dus in Beta fase blijven.
DoubleJ - "Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan."

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Rare vage klacht

Bericht door ElbertF » 22 mei 2007, 22:03

Je de <dl>'s een vaste hoogte gegeven denk ik?

Gebruikersavatar
DoubleJ
Berichten: 502
Lid geworden op: 22 jan 2005, 17:20
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Rare vage klacht

Bericht door DoubleJ » 22 mei 2007, 22:16

ElbertF schreef:Je de <dl>'s een vaste hoogte gegeven denk ik?
min-height: ##px;
is wat er hoort te staan, voor IE6 staat er dan nog extra
*height: 1px; in
omdat hij hem dan automatisch oprekt.

Het is mij nogal opgevallen aan IE7, dat hij nog wel eens moeitje heeft met het 'clear: both' css dingetje.
Zo vernageld hij dit commando op de raarste plekken soms. Zo heb ik elke <dl> gecleared. Eventueel zou ik nog kunnen proberen om in de forum lijsten te kijken of ik ook de <li> moet clearen, dit zou eventueel het overlappende subforum lijstje kunnen oplossen.
Verder is er nog het top menu dat zowel in IE6, als 7(momenteel doel ik op bugloos draaien onder nummr 7 of hoger), dat de linker kant niet zijn 10px margin hanteerd.
Verder zit er een vage margin aan de top van alle 'categories' van forums, waar ik ook nog niet een verklaring voor heb. Ik heb wel wat ideeën over hoe het op te lossen, maar sommige oplossingen introduceren ook weer nieuwe bugs, en ondanks dat IE7 erg verbeterd is in CSS support, heeft het ook nog een aantal dingen erin zitten die niet horen, zoals 'clear:both' commandos 'negeren' waar het niet hoort.

Kheb al zowat meer tijd besteed aan het oplossen van deze kleinig heden, dan het daadwerkelijk maken van alle GFX en algemene opmaak.... argh!

Maar goed, mocht iemand met oplossingen komen, dan hoor ik deze natuurlijk traag. Ik zal denk ik in de loop van deze week, eens naar dat clear probleem van de fora gaan kijken.
DoubleJ - "Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan."

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Rare vage klacht

Bericht door ElbertF » 23 mei 2007, 09:18

Ik gebruik min-height nooit omdat IE er niet goed mee om kan gaan. IE behandeld height als min-height, maar dan klopt het weer niet in FF.Het beste is dus gewoon geen height opgeven, bij prosilver zorgt het forum-icon voor voldoende ruimte.

De margin kan ik zo niet zien, heb je de width een vast percentage gegeven? IE neemt houdt dan vaak de body aan ipv de parent. Als je centreren gebruikt, moet je voor FF margin: 0 auto; opnemen in het hoofdelement van het menu, dan staat het overal goed.

Die vreemde margins boven de cats kan komen doordat de je de margin van ul niet extra op 0 hebt gezet, maar ik zie ook nog de spans van prosilver (corners-top) staan, misschien moet je die even weghalen.

Wat het clearen betreft, als je elementen in een container wil clearen moet je dat voor IE op twee plaatsen doen, boven én onder de floats. Dus zo:

Code: Selecteer alles

<div style="border: 1px solid red;">
   <div style="clear: both;"></div>
   <div style="float: left;">Links</div>
   <div style="float: right;">Rechts</div>
   <div style="clear: both;"></div>
</div>   
Beetje vreemd, maar werkt overal perfect.

Gebruikersavatar
DoubleJ
Berichten: 502
Lid geworden op: 22 jan 2005, 17:20
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Rare vage klacht

Bericht door DoubleJ » 23 mei 2007, 15:31

ElbertF schreef:Ik gebruik min-height nooit omdat IE er niet goed mee om kan gaan. IE behandeld height als min-height, maar dan klopt het weer niet in FF.Het beste is dus gewoon geen height opgeven, bij prosilver zorgt het forum-icon voor voldoende ruimte.
Even over dit gebeuren.

min-height werkt inderdaad niet in IE, maar als ik in IE geen hoogte opgeef, dan doet IE, wel eens hoogtes aannemen die niet horen en loopt alles door elkaar, door dan:
*height: 1px;
Op te geven, wat alleen door IE6 gelezen wordt, gaat er op magische wijze wel een heleboel goed, op de fora

En nog even over het forum icoon. Het forum icoon heeft geen enkele invloed op wat voor hoogte dan ook, aangeizne dit een simpel achtergrond plaatje is....
DoubleJ - "Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan."

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Rare vage klacht

Bericht door ElbertF » 23 mei 2007, 16:21

Alles wat in hoogte variabel moet zijn moet je geen (min) hoogte opgeven, ook met 1px roep je andere problemen op je af. Een spacer is ook niet ideaal.. Kun je niet iets met padding/margin doen? Of met clear?

Gebruikersavatar
DoubleJ
Berichten: 502
Lid geworden op: 22 jan 2005, 17:20
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Rare vage klacht

Bericht door DoubleJ » 23 mei 2007, 18:53

ElbertF schreef:Alles wat in hoogte variabel moet zijn moet je geen (min) hoogte opgeven, ook met 1px roep je andere problemen op je af. Een spacer is ook niet ideaal.. Kun je niet iets met padding/margin doen? Of met clear?
Was het maar zo simpel. Prosilver zelf gebruikt ook min-height om hoogtes aan te geven.
het is zo dat, als ik niet speciaal voor ie6 de *height: #px; neerzet, die niet goedfunctioneerd, dus dat probleem los ik daar op, doro een bepaalde hoogte in te stellen, dan lost IE6 hetwel op, daar zit de issue ook niet.

De issue zit hem in IE7, ik heb met behulp van :after een clear op de dl list gedaan, helpt niet in IE7.
En er zijn geen objecten in de stijl die ik voor IE7 kan clearen.

Wat betreft de maring die boven de categories zit. Ik heb nu alles dubbel gechecked, dubbel gemargin nulled, etc. etc. Niks helpt.
Ik ga nog eens met die hoogstes stoeien, maar die zullen straks problemen geven met Opera/FF(dat deden ze toen ik ze er nog niet in had ook al nl).

Ik ga niet eens meer mijn best doen om IE6 compatibility te halen, maar ga nog wel proberen IE7 compatibility te krijgen. Bovendien heeft dit niet echt een prioriteit op mijn 'todo' lijstje aangezien school wat hoger staat op dit moment.
DoubleJ - "Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan."

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Rare vage klacht

Bericht door ElbertF » 23 mei 2007, 23:10

:after wordt sowieso niet herkend door IE dacht ik? Geef maar een seintje als je wat aan m'n hulp hebt als je er zelf mee aan de slag gaat, 't is wat lastig zo als ik niets kan uittesten. :P

Plaats reactie