Hallo allemaal,
De laatste paar dagen erger ik mij heel erg aan phpbb.
Alle wijzigingen die ik maak zie ik niet op de website staan.
Voor de grap heb ik het volgende verwijderd:
styles/prosilver/template/..
styles/prosilver/theme/..
styles/prosilver/imageset/..
Alles wat hierin staat behalve de .cfg files heb ik verwijderd en dan nog blijft mijn forum staan zoals die was behalve zonder image's.
Als ik cache map leeg gooit of niet het blijft gewoon staan.
Wat gaat er mis? Wat doe ik verkeerd?
Misschien een domme vraag maar,
Waar worden de style's nog meer opgeslagen (CSS) of is het echt alleen maar in de map styles/prosilver/theme ??
Ik probeer namelijk een website om phpbb te maken maar zit eerst alles een beetje te testen.
Wie o wie kan mij het antwoord geven...
Geen veranderingen na het wijzigen van kleuren ect
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Re: Geen veranderingen na het wijzigen van kleuren ect
Je moet de betreffende stijl onderdelen vernieuwen in het beheerderspaneel, tabblad stijlen, onder het kopje stijlonderdelen. Dan worden de betreffende waarden in de database opnieuw gevuld vanuit de bestanden.
Als je lekker aan het ontwikkelen bent, is dit niet handig inderdaad. In dat geval kun je in het tabblad Algemeen onder Server prestatie de optie "Hercompileer stijlonderdelen" op Ja zetten. Dan is dit vernieuwen wat ik hierboven beschrijf niet nodig. In een live omgeving kun je die optie beter op Nee hebben staan omdat dit het systeem anders onnodig belast.
Als je lekker aan het ontwikkelen bent, is dit niet handig inderdaad. In dat geval kun je in het tabblad Algemeen onder Server prestatie de optie "Hercompileer stijlonderdelen" op Ja zetten. Dan is dit vernieuwen wat ik hierboven beschrijf niet nodig. In een live omgeving kun je die optie beter op Nee hebben staan omdat dit het systeem anders onnodig belast.
Bedankt!
maar als ik alles via de beheerderspaneel moet doen....waarom heb je dan allemaal CCS in de map theme staan?
Welke CSS hoort bij wat?
maar als ik alles via de beheerderspaneel moet doen....waarom heb je dan allemaal CCS in de map theme staan?
Welke CSS hoort bij wat?
Alle css bestanden worden gebruikt, voor de weergave en definitie van de knoppen button.css, voor het weergeven van linken link.css enz.
In het beheerderspaneel kun je alleen maar instellen of hij de style bestanden in een cache moet laden zodat de pagina voor de gebruiker sneller laad.
Als je wijzigen bedoeld van de bestanden in het beheerderspaneel, dan word niet fysiek het bestand gewijzigd maar word er een kopie van het bestand in de database opgeslagen. Dat is niet de meest handige manier want bij het legen van je cache kun je wijzigen zo weer kwijt zijn.
Beter is bestand downloaden, aanpassen en terug uploaden. Dan eventueel je template en theme bestanden vernieuwen en je cache/buffer legen.
In het beheerderspaneel kun je alleen maar instellen of hij de style bestanden in een cache moet laden zodat de pagina voor de gebruiker sneller laad.
Als je wijzigen bedoeld van de bestanden in het beheerderspaneel, dan word niet fysiek het bestand gewijzigd maar word er een kopie van het bestand in de database opgeslagen. Dat is niet de meest handige manier want bij het legen van je cache kun je wijzigen zo weer kwijt zijn.
Beter is bestand downloaden, aanpassen en terug uploaden. Dan eventueel je template en theme bestanden vernieuwen en je cache/buffer legen.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op