CC-Tony schreef:Ik heb ook idd FTP toegang en ik begrijp dus dat ik beter even een backup kan maken van die stylesheet !?
Ja, dat is absoluut de beste methode! Een bijkomend voordeel is, dat je op die manier ook altijd een backup hebt van de bestanden op de server. Mocht er zich ooit een probleem voordoen, dan heb je op die manier heel makkelijk de mogelijkheid om de bestanden weer terug te zetten.
CC-Tony schreef:Maar, stel dat ik een backup maak van stylesheet.css en ik doe hem daarna weer uploaden (dus doe dan eigenlijk hetzelfde als locaal aanpassen en dan uploaden, wat jij voorstelt), hoezo wordt die bij het legen van de buffer dán niet teruggezet naar oorspronkelijk ?
(Ik probeer mij even voor te stellen wat daar het verschil in is aangezien ik niet voor onverwachte zaken wil komen te staan...)
In de stylesheet staan stijl definities die gebruikt worden om relatief eenvoudig dezelfde definities te kunnen gebruiken op verschillende pagina's en/of op verschillende delen van één pagina.
Om niet bij het gebruiken van elke stijldefinitie het stylesheet bestand te moeten inlezen, wordt dit bestand eenmalig ingelezen en in het geheugen gezet. Op het moment dat je via het beheerderspaneel de stylesheet aanpast, dan maak je de wijzigingen ook in het geheugen, en dus niet in het bestand dat op je server staat.
Door de stijl te vernieuwen of de buffer te legen, wordt de stylesheet verwijderd uit het geheugen en op die manier wordt er geforceerd om het stylesheet bestand opnieuw in het geheugen te laden. Als je wijzigingen gemaakt had via het beheerderspaneel (dus in het geheugen), gooi je die daarmee weg.
Juist als je het bestand wijzigt en upload, moet je de stijl vernieuwen of de buffer legen, om te forceren het nieuwe bestand in het geheugen te laden.
CC-Tony schreef:Maar dan zou het met behulp van flushdns toch wel meteen zichtbaar moeten zijn en dat was het ook niet...
Flushdns heeft niets te maken met het opslaan in je browser geheugen van webpagina's, maar heeft te maken met de koppeling van domeinnamen (websites) aan IP-adressen.
CC-Tony schreef:Dat van die andere afbeelding wist ik dus niet en deze moet dus ook aangepast worden.
Ik begrijp dus daaruit dat ik zowel de cellpic_cat.gif breedte moet aanpassen (afbeelding zelf) én daarbij in de stylesheet.css óók even de breedte moet aanpassen en dan in elke regel waar die cellpic_cat.gif gebruikt wordt ? (als ik het goed begrijp..?)
Ja, als je de afbeelding in de juiste verhoudingen wilt laten zien, is dat de methode. Als je de afbeelding ongewijzigd laat en je wijzigt hoogte en/of breedte dan wordt de afbeelding uitgerekt of in elkaar gedrukt afhankelijk of je hoogte/breedte vergroot of verkleint.