BBCode "URL": link slecht herkenbaar.

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Paulus

BBCode "URL": link slecht herkenbaar.

Bericht door Paulus » 29 dec 2011, 16:00

Als ik bij het posten de BBcode URL gebruik met daarin opgenomen het woord dat als link in de tekst moet worden getoond, valt het me op dat die link slechter als zodanig te herkennen is dan ik gewend ben.
Elders is de kleur van een link vaak fel blauw of rood, sterk afstekend tegen de broodtekst, en wordt het duidelijk onderstreept - maar in dit forumconcept dus niet.

(Het valt me trouwens op dat de onderlijning die hierboven in het voorbeeld verschijnt al een stuk dikker is dan het haarlijntje in mijn eigen forum. Komt dat door het gekozen lettertype?)

Kan ik misschien de layout ergens zelf instellen?

Libby

Re: BBCode "URL": link slecht herkenbaar.

Bericht door Libby » 31 dec 2011, 11:33

Je kan stijlen instellen. Misschien verandert daarmee ook hoe een link wordt weergegeven.

Beheerderspaneel --> Tabblad stijlen.
Je kan ook thema's, afbeeldingsset en templates met elkaar combineren en zo je eigen stijl maken. Stijlenbeheer --> stijlen: "Maak een nieuwe stijl".

Kans bestaat alleen dat je de stijl dan zelf moet updaten en al dan niet zelf systeembeheer en onderhoud toestanden moet managen tenzij er een forumhost is die dat voor je doet. Ik weet niet precies hoe dit zit maar wil het wel even noemen.

Moet ik de stijl updaten? (beantwoord/opgelost)
phpBB3 Stijlen FAQ + Waar vind ik phpBB3 stijlen?. Al staan er bij het beheerderspaneel ook allemaal stijlen die je kan installeren en instellen. Maar met dit topic kan je jezelf wel goed inlezen.

Ger
Contacteer:

Re: BBCode "URL": link slecht herkenbaar.

Bericht door Ger » 02 jan 2012, 16:21

Het ligt inderdaad aan de gebruikte stijl op je forum. Wil je misschien even de support template invullen? Deze verschijnt niet voor niets bij het openen van een topic:

Code: Selecteer alles

[list][b]Adres van je forum:[/b] http://
[b]Event. modificaties op je forum:[/b]
[b]Wanneer ontstond het probleem?[/b]
[b]phpBB versie:[/b]

[b]Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?[/b]
[b]Wat is het probleem?[/b][/list]
Dan kunnen wij wel aangeven hoe je dit kunt wijzigen.
Verplaatst naar stijlen
- Ger

Plaats reactie