Menu in phpBB 3.x

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
kermisfreak1000

Menu in phpBB 3.x

Bericht door kermisfreak1000 » 30 dec 2009, 10:08

Hallo,

Ik werk aan een forum voor de site:
http://www.kermissimulaties.nl/Beta3.0
En ik zou graag de menu knoppen van die site, willen gebruiken op het forum;
Dus dat je via het forum weer makkelijk naar de contact pagina, home pagina etc. kan.
Dus eigenlijk zou ik een menu'tje willen inbouwen.. (en dat door een klik op de knop, de hele pagina herlade word als een andere pagian, dus dat je gewoon weg bent van het forum en gewoon weer op de site).

Nou de vraag:

Waar moet ik dit inbouwen? Ik heb al in de index.php gekeken.. maar ik krijg het niet voor elkaar. Waar kan ik een html/php menu inbouwe? (horizontaal). Ik wil deze graag tussen de header en de balk waar aan wordt gegeven dat je bent ingelogd als.... en hoeveel berichten je hebt. Kan iemand mischien zeggen waar ik dat moet doen?

* Ik gebruik de template 'ProFormell'.

Alvast bedankt

Jeroen

Re: Menu in phpBB 3.x

Bericht door Jeroen » 30 dec 2009, 13:20

Je moet in de template bestanden van je style aan de slag gaan.
Om precies te zijn, moet je in het overall_header.html bestand zijn. Die vind je in de map /styles/ProFormell/template/overall_header.html.

Ik zie dat je style prosilver gebasseerd is, en ik lees dat je dat menu boven de navigatiebalk wilt, dus zoek op in dat bestand:

Code: Selecteer alles

<div class="navbar">
Alles wat je daarboven plaatst komt boven de navigatiebalk :)
Hopelijk ben je nu een stap verder
Verplaatst naar 3.0 Stijlen
- Pietje
Jeroen

kermisfreak1000

Re: Menu in phpBB 3.x

Bericht door kermisfreak1000 » 30 dec 2009, 15:37

Heel erg bedankt! Het is gelukt.

Nou heb ik nog 2 vragen:

1e- Het forum wordt bij elke resolutie anders weergegeven. (Wide, Wider, Widest)
Hoe kan ik nou zorgen dat de navigatiebalk de totale breedte neemt.
(zie http://www.kermissimulaties.nl/Forum )
Ik wil dat hij van de linkerkant tot aan de rechterkant loopt bij elke resolutie.. Hoe kan ik dit doen?

Als ik % instel, dan klopt het nog niet, want dan duwt hij de andere plaatjes weg en komen die eronder te staan.(Ik weet dat het plaatje/stuk uitgerekt zou worden maar dat maakt niet uit omdat het plaatje/stuk uit horizontale balke bestaat)
En px werkt dan ook niet, want dat klopt dan niet per breedte...

Hoe kan ik dit oplossen?

2e- Ik heb een extra pagina aangemaakt (Home_page.php). En ik wil dat deze de standaard pagina word als je naar de site/forum gaat. Dus dat je eerst op de homepage komt, en dan op forum kan klikke voor de topics e.d... Hoe moet ik dat dan instellen?

Alvast bedankt!

Plaats reactie