Ik ben een beginner op gebied van phpBB en HTML, ik waarschuw jullie maar.
We zijn recent een forum gestart. De opmaak verloopt allemaal vlot en voorlopig gebruiken we subsilver2. Maar uiteraard willen we graag wat aanpassingen doen.
Mijn collega beheerder heeft alles opgestart en heeft het phpBB bestand gedownload (althans daar ga ik vanuit).
Nu lees ik regelmatig dat je als je aanpassingen wilt doen in de HTML of BBC codes, dat je dingen moet zoeken, openen en opslaan, enz.
Moet ik dan ook eerst een phpBB in een map zetten op m'n harde schijf om aanpassingen te doen. Kan ik deze nadien oploaden naar de website?
Aanpassingen in HTML
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Re: Aanpassingen in HTML
Ok, ik ben er dus al uit, weet ondertussen waar ik één en ander kan aanpassen.
echter...
Ik had een lichtkrantje geinstalleerd. werkte goed, maar toen ik het ook weer verwijderde uit het script, bleef deze toch zichtbaar op ons forum...
wat doe ik daaraan???
echter...
Ik had een lichtkrantje geinstalleerd. werkte goed, maar toen ik het ook weer verwijderde uit het script, bleef deze toch zichtbaar op ons forum...
wat doe ik daaraan???
Verplaatst naar stylen forum, graag voortaan op de forum beschrijvingen letten!
Heb je de template buffer geleegd in het beheerderspaneel?Helspie schreef:wat doe ik daaraan???
ja, heb het achteraf gemerkt ja... een refresh later was het probleem opgelost...
Nu vroeg ik me af, hoe ik dit lichtkrantje in de header kon krijgen, maar dan centraal.
Ik heb het al geprobeerd om het in het script aan te passen maar ben nog steeds een beginner. ik zou het echter leuk vinden om het te kunnen plaatsen bij de opening van ons forum.
Nu vroeg ik me af, hoe ik dit lichtkrantje in de header kon krijgen, maar dan centraal.
Ik heb het al geprobeerd om het in het script aan te passen maar ben nog steeds een beginner. ik zou het echter leuk vinden om het te kunnen plaatsen bij de opening van ons forum.