[Opgelost]probleempje met Mchat

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: probleempje met Mchat

Bericht door Theriddler » 14 nov 2014, 23:47

flinkefreddy schreef:zal ik U men ftp gegevens via pb sturen ?
Graag en daarbij een account van het forum met beheer rechten en link naar het forum

flinkefreddy
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 nov 2014, 14:21

Re: probleempje met Mchat

Bericht door flinkefreddy » 14 nov 2014, 23:55

PB verstuurd alvast hartelijk dank

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: probleempje met Mchat

Bericht door Theriddler » 15 nov 2014, 00:16

Probleem:

Code: Selecteer alles

"NetworkError: 404 Not Found - http://**url-verwijderd**.be/Forum/mchat/jquery-1.5.0.min.js"
jquery-....min.js
ReferenceError: jQuery is not defined
	

...ne.amd){define(['jquery'],factory)}else{factory(jQuery)}}(function($){var pluses...

	
jquery_...mini.js (regel 8, kol 94)
ReferenceError: jQuery is not defined
	

var $jQ=jQuery.noConflict(true);
1e fout kwam omdat je in de overall_header nog een oude verwijzing had staan. deze regel verwijderd
rest van de fouten omdat je geen jquery geladen had die wel nodig is.

In de overall_header staat het nu zo:

Code: Selecteer alles

<script type="text/javascript" src="{ROOT_PATH}mchat/jquery-1.10.2.min.js"></script>
<!-- INCLUDE mods/reimg_content.html -->
<script type="text/javascript" src="{ROOT_PATH}mchat/jquery_cookie_mini.js"></script>
Opgelost

flinkefreddy
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 nov 2014, 14:21

Re: probleempje met Mchat

Bericht door flinkefreddy » 15 nov 2014, 00:19

Ik heb het al gemerkt, mijn eeuwige dankbaarheid zal u toekomen :lol: echt waar bedankt. ik ga dadelijk nog een probleem topicje openen dan raak ik eindelijk van die kleine schoonheidsfoutjes vanaf

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: probleempje met Mchat

Bericht door David » 15 nov 2014, 00:27

Dus toch iets met jquery, was er met de mchat wijzigingen ook nog wat mis? Waar ik dan overheen heb gekeken? Anyway, fijn dat het is opgelost.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: probleempje met Mchat

Bericht door Theriddler » 15 nov 2014, 00:35

David schreef:Dus toch iets met jquery, was er met de mchat wijzigingen ook nog wat mis? Waar ik dan overheen heb gekeken? Anyway, fijn dat het is opgelost.
Met de mchat wijzigingen was niets mis echter toen ik de chat zag viel me al op dat de scrollbalk niet automatisch naar beneden scrolde, hierna de error console opgeroepen in firefox mbv de addon "firebug" en dan f12 in firefox, je kunt ook in chrome op f12 drukken om die console op te roepen.

Zodra de console geopend is het forum herladen en daar kwamen de problemen aan het licht.
Een kijkje in de overall_header template vermoede al waar ik aan dacht namelijk geen jquery geladen.

Regel toegevoegd en werkte weer.
In de error console komen geen fouten meer in voor.

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: probleempje met Mchat

Bericht door Theriddler » 15 nov 2014, 00:36

flinkefreddy schreef:Ik heb het al gemerkt, mijn eeuwige dankbaarheid zal u toekomen :lol: echt waar bedankt. ik ga dadelijk nog een probleem topicje openen dan raak ik eindelijk van die kleine schoonheidsfoutjes vanaf
Afbeelding

flinkefreddy
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 nov 2014, 14:21

Re: probleempje met Mchat

Bericht door flinkefreddy » 15 nov 2014, 00:39

Nog een klein vraagje, misschien staat het hier niet op zen plaats maar het heeft wel met het onderwerp te maken, nu kan de chat geopend worden in een nieuw tabblat wat op zich al super is maar nu merkten we net dat de fotobanner bovenaan de pagina niet de juiste breedte heeft, kan daar iets aan gedaan worden ?

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: probleempje met Mchat

Bericht door Theriddler » 15 nov 2014, 12:12

Ook dat probleem is opgelost ;)

In common.css

Code: Selecteer alles

#wrap {
	padding: 0 20px;
	min-width: 650px;
}
code vervangen:

Code: Selecteer alles

#wrap {
padding: 0 20px;
min-width: 650px;
max-width: 1030px;
margin: 0 auto;
}

flinkefreddy
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 nov 2014, 14:21

Re: [Opgelost]probleempje met Mchat

Bericht door flinkefreddy » 16 nov 2014, 11:44

Bedoelt U dan dat U reeds een wijziging heeft aangebracht of moet ik aan de slag met deze code ? Wand voor zover ik kan zien is de fotobanner nog niet de juiste breedte van de header, tenminste als je de chat opent in een nieuw tabblad. Op de index pagina ziet hij er perfect uit van breedte ten opzichte van de blauwe achtergrond.
Sorry voor mijn misschien vervelende vragen maar "code" is chinees voor mij ;)

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: [Opgelost]probleempje met Mchat

Bericht door Theriddler » 16 nov 2014, 13:52

flinkefreddy schreef:Bedoelt U dan dat U reeds een wijziging heeft aangebracht of moet ik aan de slag met deze code ?
De wijziging is reeds aangebracht, het kan zijn dat je even de cache moet legen van de browser middels de toetsencombinatie CTRL + F5

flinkefreddy
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 nov 2014, 14:21

Re: [Opgelost]probleempje met Mchat

Bericht door flinkefreddy » 16 nov 2014, 14:06

Perfect dankuwel, nog een klein vraagje ivm het chache geheugen, ik merk dikwijls dat een aantal leden NOG minder dan ik van het hele computer gebeuren afweten en vroeg me nu af chache geheugens als je ze niet manueel wist regelmatig door de computer zelf worden gewist. Om correcte weergaven te krijgen ?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: [Opgelost]probleempje met Mchat

Bericht door El torro » 16 nov 2014, 14:10

flinkefreddy schreef:Perfect dankuwel, nog een klein vraagje ivm het chache geheugen, ik merk dikwijls dat een aantal leden NOG minder dan ik van het hele computer gebeuren afweten en vroeg me nu af chache geheugens als je ze niet manueel wist regelmatig door de computer zelf worden gewist. Om correcte weergaven te krijgen ?
Dat hangt er helemaal vanaf, is dus niet echt een eenduidig antwoord op te geven.
Is bv afhankelijk van de instellingen op jouw server, welke browser en de instellingen van de browser.

Plaats reactie