[gesplitst] Google adsense?

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Saflender
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:52

[gesplitst] Google adsense?

Bericht door Saflender » 16 jul 2014, 18:37

Kan er google ad sense op een forum worden gezet? Zoja, hoe?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Foutmelding forum?

Bericht door David » 17 jul 2014, 13:03

Saflender schreef:Kan er google ad sense op een forum worden gezet? Zoja, hoe?
Heb je toegang tot FTP? In dat geval zou je dit artikel kunnen gebruiken. Of de modificatie Advertisement Management, houd er rekening mee dat op phpbb.com niet de meest recente versie staat, de website waar het wel staat is offline. Maar mocht je interesse hebben dan kan ik je de laatste versie wel geven ;) Geen dan maar een seintje in dit topic
Laatst gewijzigd door David op 20 jul 2014, 20:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: BBcodes hersteld
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Saflender
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:52

Re: [gesplitst] Google adsense?

Bericht door Saflender » 19 jul 2014, 01:38

Jup, geef maar. Is handig. Hoe moet ik trouwens backup maken van het forum van een bepaald moment?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: [gesplitst] Google adsense?

Bericht door David » 19 jul 2014, 08:20

Je kan een back-up maken door via FTP alle forumbestanden naar je computer te downloaden en door via phpMyAdmin een back-up te maken van je database. Dit kan via de exporteer functie

Je kunt de Advertisement Management MOD *knip*
Laatst gewijzigd door David op 08 mei 2015, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Download link is verwijderd
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Saflender
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:52

Re: [gesplitst] Google adsense?

Bericht door Saflender » 19 jul 2014, 13:46

Mag ik vragen hoe dat werkt? Dat advertisement gedoe?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: [gesplitst] Google adsense?

Bericht door David » 20 jul 2014, 13:23

Ik heb je onderwerp verplaatst van 3.0 Support naar 3.0 Modificaties ;)

De modificatie werkt vrij simpel, als het goed is een HTML code van Google adsense aangereikt. Deze code kun je gebruiken om een advertentie aan te maken in je beheerderspaneel. De advertentie kan je op één of meerdere plaatsen op je forum laten weergeven, je kan zelfs bepaalde groepen uitsluiten van advertenties. Of anders gezegd je kan je advertentie ook op één of meerdere groepen richten.

Weet niet of je de modificatie al hebt geïnstalleerd, maar in principe wijst alles zichzelf wel.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Saflender
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:52

Re: [gesplitst] Google adsense?

Bericht door Saflender » 20 jul 2014, 19:37

Oh, sorry.

Ik weet niet wat ik precies met die modificatie moet doen. Wel heb ik al een code aangemaakt bij adsense.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: [gesplitst] Google adsense?

Bericht door David » 20 jul 2014, 19:39

Een modificatie moet je eerst installeren, misschien dat dit wiki artikel je daarbij helpt. Als je na het lezen van dit artikel nog vragen hebt, stel ze gerust.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Saflender
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:52

Re: [gesplitst] Google adsense?

Bericht door Saflender » 20 jul 2014, 19:43

Hmm gelezen maar een beetje te ingewikkeld. Dat is ook een algemene topic vandaar. Kun je misschien kort uitleggen hoe je dat installeert? Modificatie advertisement management dus.

Saflender
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:52

Re: [gesplitst] Google adsense?

Bericht door Saflender » 20 jul 2014, 19:46

Kun je niet gewoon via ''bewerk template'' die codes adden? Of is het handiger via die modicicatie?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: [gesplitst] Google adsense?

Bericht door David » 20 jul 2014, 20:04

Het installeren van een modificatie wordt al beschreven in het wiki artikel wat ik je net heb gegeven, weet niet zo goed welke extra informatie ik je daarbij kan geven. Behalve wanneer jij aangeeft wat je niet snapt ;)

Als je een modificatie installeren te ingewikkeld vind dat is het alternatief dit artikel: https://www.phpbb.com/kb/article/advert ... in-phpbb3/

Wijzig bij voorkeur je phpBB3 bestanden met notepad++, je behoud hiermee de speciale codering die sommige phpBB3 bestanden hebben.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Saflender
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:52

Re: [gesplitst] Google adsense?

Bericht door Saflender » 20 jul 2014, 20:13

Dus ik kan via notepad (zoals op filmpjes via template wijzigen te zien is) de codes toevoegen?
Dat is dan genoeg?
Waardoor dient die modificatie advertisements management dan?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: [gesplitst] Google adsense?

Bericht door David » 20 jul 2014, 20:44

De modificatie Advertisement Management maakt het makkelijker om advertenties toe te voegen, te wijzigen en/of te verwijderen. Dit kan via het beheerderspaneel, daarnaast heb je nog eens extra functies. O.a. de verschillende plaatsen voor de advertenties en groepspermissies.

Als je het artikel uit de "Knowledge Base" dan moet je iedere keer je stijl bestanden aanpassen, als je de advertentie wilt wijzigen en/of verwijderen. Dat is voor sommige gebruiker lastiger omdat je dat steeds het bestand via FTP naar je computer moet halen, moet wijzigen en weer moet uploaden en dan nog eens je stijl bestanden vernieuwen en cache legen.

Snap je een beetje wat ik bedoel? Je moet nu sowieso bestanden gaan wijzigingen of je nu de modificatie installeert of het "Knowledge Base" artikel gebruikt.

Ik weet trouwens niet welk filmpje je hebt bekeken dus kan niet zeggen of dat klopt of niet.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Saflender
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:52

Re: [gesplitst] Google adsense?

Bericht door Saflender » 20 jul 2014, 21:33

https://www.youtube.com/watch?v=6k2EkRRohEM
Dat filmpje heb k bekeken. Overigens: als ik die MOD installeer, waar moet ik die in mn FTP doen? Ik neem aan bij public_html? En als je dat hebt gedaan, hoe voeg je dan je advertenties toe?

Saflender
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:52

Re: [gesplitst] Google adsense?

Bericht door Saflender » 21 jul 2014, 02:02

Oke, ik heb het via templates wijzigen gedaan. Gaat goed met de onderste die logischerwijs voor activatie nog leeg (wit) is. Maar mijn vraag is: ik wil op de lege witte linkerkant en rechterkant ook advertentie plaatsen. Hoe kan ik dat doen? Code ofzo? En via waar? overall header html? of view topic html? wat?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: [gesplitst] Google adsense?

Bericht door David » 21 jul 2014, 09:13

Saflender schreef:https://www.youtube.com/watch?v=6k2EkRRohEM
Dat filmpje heb k bekeken. Overigens: als ik die MOD installeer, waar moet ik die in mn FTP doen? Ik neem aan bij public_html? En als je dat hebt gedaan, hoe voeg je dan je advertenties toe?
De optie om je templates via het beheerderspaneel te wijzigingen, zou ik persoonlijk afraden. De stijl wijzigingen die je via het beheerderspaneel doet, worden tijdelijk opgeslagen. Als jij de volgende keer je template map vernieuwd, dan ben je de wijzigingen kwijt. Je kunt de wijzigingen beter in je bestanden zelf doen, dan heb je ook geen kans de wijzigingen te verliezen als je je stijl mappen vernieuwd of je cache leegt.

Je moet de bestanden uploaden naar de map waar ook je forum staat, in jouw geval zou dat inderdaad de public_html moeten zijn. Als je goed kijkt naar de bestanden van de modificatie die je in de map root vind van je MOD download. Dan zie je dat sommige mappen de zelfde naam hebben als in je public_html. Dat is een indicatie dat je goed zit ;)

Je zou dus de gehele inhoud van de map root naar je public_html kunnen kopiëren.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Saflender
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:52

Re: [gesplitst] Google adsense?

Bericht door Saflender » 21 jul 2014, 12:03

Aha bedankt! Zal ik doen. Dat wilde ik alleen weten ;p

En: ik wil op de lege witte linkerkant en rechterkant ook advertentie plaatsen. Hoe kan ik dat doen? Code ofzo? En via waar? overall header html? of view topic html? wat?




Oh, al gevonden. Maar ik add nu voor LINKS en dan komt ie op links. Dan doe ik de code voor rechts eronder. Dan komt die niet tevoorschijn. Het lijkt wel alsof er maar 1tje kan: of links, of rechts?

UPDATE: ook daarvoor is antwoord gevonden ;p
Werkt google ad sense ook met aantal weergaven of echt en alleen als mensen klikken op de ads? (nieuwe vraag)
Laatst gewijzigd door Saflender op 22 jul 2014, 01:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: [gesplitst] Google adsense?

Bericht door marian0810 » 22 jul 2014, 08:34

http://nl.wikipedia.org/wiki/Google_AdSense
De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.

Saflender
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:52

Advertentie verschuiving

Bericht door Saflender » 22 jul 2014, 13:10

Ik heb dus advertenties toegevoegd op mijn forum: vm-forum.nl.ae
Wat voor mij er perfect uitzag, namelijk zo: http://prntscr.com/455nnh blijkt niet voor iedereen er zo uit te zien. Bij sommigen hoor ik namelijk de klacht dat ze midden in beeld verschijnen, alleen de rechter blijft bij ieder beeldsoort op zijn plek.

iemand die weet hoe dit komt?
Laatst gewijzigd door marian0810 op 22 jul 2014, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Samengevoegd, graag alles over hetzelfde onderwerp in een topic houden

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: [gesplitst] Google adsense?

Bericht door Theriddler » 23 jul 2014, 14:59

Wat is het adres van je forum zodat we even mee kunnen kijken

Plaats reactie