Opslag phpbb Gallery aanpassen

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stigter
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 jan 2009, 12:38
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Opslag phpbb Gallery aanpassen

Bericht door Stigter » 28 okt 2013, 08:51

  • Adres van je forum: http://www.farmerforum.nl
    Event. modificaties op je forum:genoeg
    Wanneer ontstond het probleem?geen probleem, alleen vraag
    phpBB versie:3.0.12
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nog niet
Ik wil graag de phpbb Gallery installeren op mijn forum, echter is mijn hostingprovider niet zo royaal met schijfruimte. Ik heb zelf thuis een server staan, heb weliswaar een dynamisch ip-adres maar deze gedraagt zich als statisch en een 150 mb glasvezel abbonement thuis.

Nu de vraag, kan ik ergens in de gallery settings aanpassen dat hij de foto naar de server thuis upload en in het forum toont? Zodat de foto's thuis worden gehost (via een ander domein), maar het forum met zijn database etc gewoon via de hostingprovider gaat?

Ik heb reeds een subdomein naar thuis geredirect via dns-beheer, dat werkt ook allemaal.

Is dit mogelijk? Andere optie zou zijn het hele forum thuis hosten, maar dat zie ik niet zo zitten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Opslag phpbb Gallery aanpassen

Bericht door Ger » 28 okt 2013, 10:20

Verplaatst naar modificaties
- Ger
Goede nieuws: in principe moet dit lukken.
Slechte nieuws: Het gaat heel wat werk opleveren.

Je moet dan alle upload functies gaan aanpassen naar FTP of cURL functies en alle functies om afbeeldingen op te halen ook aanpassen zodat het juiste pad wordt gebruikt. Ik heb er zo geen HOWTO voor bij de hand, maar het zou mij ook wel aardig wat uurtjes werk kosten om dit voor elkaar te krijgen denk ik.

Komt bij: je server thuis moet dan altijd online blijven en met hetzelfde IP. Downtime thuis betekent downtime van je gallery.

Ik ken je hostingpartij niet, maar tegenwoordig kost schijfruimte niet zoveel meer. Misschien is dat toch het overwegen waard?

Gebruikersavatar
Stigter
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 jan 2009, 12:38
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Opslag phpbb Gallery aanpassen

Bericht door Stigter » 28 okt 2013, 10:40

Mijn hoster bied maar 5 gb aan schijfruimte + 20 gb aan dataverkeer per maand.
dus mocht de gallery groot worden, dan ben je zo aan je limiet.

Het is dus niet mogelijk om bijvoorbeeld farmerfoto.nl thuis te hosten en alles wat met farmerforum.nl/gallery om te leiden zonder fpt functie? (via dns)

Mijn server thuis staat al 24/7 aan en het afgelopen half jaar geen wijziging gekregen op ip gekregen.
Laatst gewijzigd door Stigter op 28 okt 2013, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Opslag phpbb Gallery aanpassen

Bericht door Ger » 28 okt 2013, 10:47

Stigter schreef:Het is dus niet mogelijk om bijvoorbeeld farmerfoto.nl thuis te hosten en alles wat met farmerforum.nl/gallery om te leiden zonder fpt functie? (via dns)
Voor het tonen is dat nog niet zo'n probleem, maar voor alle functies die iets doen met de bestanden zelf (dus uploaden, importeren, thumbnails beheren, diverse ACP functies) moet je in plaats van standaard file functies naar ftp of cURL functies grijpen. file functies werken alleen maar binnen hetzelfde bestandsysteem en dat is dus niet meer het geval.

Gebruikersavatar
Stigter
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 jan 2009, 12:38
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Opslag phpbb Gallery aanpassen

Bericht door Stigter » 28 okt 2013, 12:17

jammer, want dat zag ik wel zitten om eerlijk te zijn. Server heeft genoeg tb's dus die ruimte is niet gauw gevuld.

Er was toch ook een mod zodat je vrij eenvoudig foto's naar bijvoorbeeld imageshack of photobucket etc kon uploaden en dan direct plaatsen in het topic?

Wellicht is dat wel te verbouwen naar een foto-album welke thuis gehost wordt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Opslag phpbb Gallery aanpassen

Bericht door Ger » 28 okt 2013, 13:08

Ik ken wel postimage: http://postimage.org/mod.php
Wellicht kun je daar iets mee?

Gebruikersavatar
Stigter
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 jan 2009, 12:38
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Opslag phpbb Gallery aanpassen

Bericht door Stigter » 29 okt 2013, 08:00

Bedankt voor het meewerken Ger!
Ondertussen al flink lopen rommelen. Meerdere gallery's getracht te installeren op de server, maar deze waren in mijn ogen een heel stuk trager dan de phpBB Gallery.
Plan is nu om toch een phpBB Gallery te hosten, wel op de eigen server, maar zonder forumfunctie. Lekker rommelen dus!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stigter
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 jan 2009, 12:38
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Opslag phpbb Gallery aanpassen

Bericht door Stigter » 31 okt 2013, 18:29

Denk dat ik nu een aardige oplossing heb gemaakt.
Heb de gallery thuis gehost via een domein (dns record naar huis omgezet) en in het forum een bbcode aangemaakt en een uploadbutton welke voor gasten beschikbare albums en eventueel (wanneer ingelogd) een persoonlijke album kan worden gebruikt. (zie het testforum van Farmerforum.nl voor het resultaat).

Probeer alleen mijn users over te zetten, echter krijg ik een fout dat de velden niet overeen komen. Nu zijn er op het forum meerdere mods in gebruik, denk aan vlaggen etc, welke niet op de gallery staan./

Is er een tool die de users kan omzetten naar een standaard phpBB_users table?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Opslag phpbb Gallery aanpassen

Bericht door Kevin » 31 okt 2013, 20:30

Met de STK kun je alle velden wissen in je database die niet bij een standaard phpBB installatie horen.
https://www.phpbb.com/support/stk/
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gebruikersavatar
Stigter
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 jan 2009, 12:38
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Opslag phpbb Gallery aanpassen

Bericht door Stigter » 31 okt 2013, 20:36

Volgens mij werkt de STK alleen op de site toch?
Ik wil alleen de velden uit een backup bestand halen, zodat ik de "kale" tabel kan importeren zodat de users direct geimporteerd kunnen worden.

Of dien ik dan omslachtig eerst een soort van test-pagina te maken waar mee ik de stk kan uitvoeren?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Opslag phpbb Gallery aanpassen

Bericht door Kevin » 03 nov 2013, 09:03

Je kunt ook handmatig je database opruimen maar dan moet je wel precies weten wat er in hoort te staan. Je kunt een standaard database ernaast openen en gaan vergelijken.
Of inderdaad een testforum aanmaken en daar vis de stk de DB laten opschonen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Plaats reactie