Iconen voor een beheerder/moderator

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door Joost01 » 27 okt 2013, 19:42

Hoi hoi,

Ik zou graag dit icoon > Afbeelding voor de gebruikersnaam willen plaatsen bij iedere beheerder/moderator:

- In de legenda bij online gebruikers
- Bij de geposte berichten op de index naast het onderdeel
- Op het profiel
- In het topic
- In de pm

Zou dit mogelijk zijn? En weet iemand hoe ik dit kan aanpassen? :roll:
Verplaatst naar modificaties
- Ger
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door Theriddler » 27 okt 2013, 20:30

dat zou mogelijk moeten zijn dmv deze mod

Group icons 1.0.4

download is hier te vinden:

http://chenschool.elementfx.com/phpBB3/ ... t.php?id=1

Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

Re: Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door Joost01 » 27 okt 2013, 21:09

Oké bedankt, zal een aanvraag ervoor posten wel de laatste dan voorlopig hoor haha.
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Gebruikersavatar
PhilipvD
Berichten: 1690
Lid geworden op: 23 feb 2008, 20:06

Re: Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door PhilipvD » 28 okt 2013, 12:13

Heb je er ook al eens aan gedacht om een modificatie zelf te gaan installeren? :) Heel erg moeilijk is het niet en door hulp te vragen hier in de supportforums kom je vaak al een heel eind.

Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

Re: Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door Joost01 » 28 okt 2013, 14:59

Ik ben niet zo thuis in codes, en weet zelf nog niet hoe ik met de database zelf om moet gaan en hoe ik alles moet uitvoeren graag zou ik hier wel hulp in willen misschien dat iemand van het Service Team kan helpen door een chatgesprek op skype?
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door Theriddler » 28 okt 2013, 23:38

Lees Hoe installeer je phpBB MODs? in ieder geval even door.

Ik snap dat je er nu misschien niets van kan of weet maar wie niet probeerd/durft zal het in ieder geval nooit leren/kunnen en wat is er mooier dan straks alles helemaal zelf te kunnen en denken... kijk dat heb ik weer mooi voor elkaar :)

Dit is absoluut geen kritiek maar iedereen is ook ooit zo begonnen ,loop je ergends vast plaats je probleem/vraag dan in het forum zodat we je kunnen helpen hierdoor leer je staps-gewijs het vallen en weer opstaan en zolang je een volledige backup maakt via phpmyadmin van de database kun je die zo weer terugplaatsen in geval het fout gaat.

heel veel succes en schroom niet bij problemen of vragen aan de bel te trekken ;)

Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

Re: Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door Joost01 » 29 okt 2013, 00:21

De link kan ik niet openen omdat ik daar geen lid ben.
Is er ook een tutorial over de database hoe ik het live-forum en het test forum kan herkennen?

Want dan ga ik wel op me gemak eens kijken of het me lukt op een test forum. :roll:

Edit,
De link kon ik plots nu wel openen heb zojuist met de tutorial de stappen gevolgd om de eerste stap te maken de backup van de database deze heb ik inmiddels opgeslagen. Dan heb ik er 3 vragen over:

1) als ik een test forum wil maken komt dat in de zelfde database te staan want ik had toen een staff forum die heb ik weggehaald inmiddels maar toen stond er alleen 1 naam in phpMyAdmin. Kan ik ook een aparte database maken voor het test forum die ik nog moet openen?

2) moet ik de gehele map httpdocs downloaden als FTP backup of mag dit ook alleen de map Forum zijn waar mijn live-forum bestanden in staan?

3) Raden jullie aan om eerst op een test forum te installeren? Want stel de installatie van de mod lukt kan ik dan ook die files van de FTP naar mijn live-forum map zetten zonder dat het daar fout gaat? Of moet ik dan nog 1x die hele installatie uitvoeren opnieuw?
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door David » 29 okt 2013, 14:34

Joost01 schreef: 1) als ik een test forum wil maken komt dat in de zelfde database te staan want ik had toen een staff forum die heb ik weggehaald inmiddels maar toen stond er alleen 1 naam in phpMyAdmin. Kan ik ook een aparte database maken voor het test forum die ik nog moet openen?
Dat hangt eigenlijk af van de instellingen van je host, bij de ene host kun je wel zelf databases aanmaken bij de andere host kan dit niet. Maar als het kan, dan vind je die optie in het controlepaneel van je host.
Joost01 schreef: 2) moet ik de gehele map httpdocs downloaden als FTP backup of mag dit ook alleen de map Forum zijn waar mijn live-forum bestanden in staan?
Je hoeft alleen de map van je forum te back-uppen dus alleen de map Forum is voldoende.
Joost01 schreef: 3) Raden jullie aan om eerst op een test forum te installeren? Want stel de installatie van de mod lukt kan ik dan ook die files van de FTP naar mijn live-forum map zetten zonder dat het daar fout gaat? Of moet ik dan nog 1x die hele installatie uitvoeren opnieuw?
Je kunt inderdaad eens beginnen met een test forum, daar kun rommelen en proberen zoveel je wilt zonder dat je live forum daar hinder van ondervind. De druk is dan ook minder hoog, dus je kunt op je gemakje oefenen met het installeren van een modificatie.

Helaas kun je de bestanden van je test forum NIET kopiëren naar je live forum. Ik neem aan dat je een test forum maakt met een schone installatie, als je daar alleen de icon MOD op installeert en die bestanden gaat gebruiken. Dan ben je alle andere wijzigingen van je modificaties kwijt! Als het op je test forum is gelukt, dan zul je op je live forum de installatie opnieuw moeten doorlopen.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

Re: Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door Joost01 » 29 okt 2013, 14:45

Dat hangt eigenlijk af van de instellingen van je host, bij de ene host kun je wel zelf databases aanmaken bij de andere host kan dit niet. Maar als het kan, dan vind je die optie in het controlepaneel van je host.
Ik heb op mijn host een optie zitten met database maken zal er naar kijken.
Je hoeft alleen de map van je forum te back-uppen dus alleen de map Forum is voldoende.
Oké gelukkig want ik heb nu die map gedownload van me FTP server en dat duurde vrij lang. :P
Je kunt inderdaad eens beginnen met een test forum, daar kun rommelen en proberen zoveel je wilt zonder dat je live forum daar hinder van ondervind. De druk is dan ook minder hoog, dus je kunt op je gemakje oefenen met het installeren van een modificatie.

Helaas kun je de bestanden van je test forum NIET kopiëren naar je live forum. Ik neem aan dat je een test forum maakt met een schone installatie, als je daar alleen de icon MOD op installeert en die bestanden gaat gebruiken. Dan ben je alle andere wijzigingen van je modificaties kwijt! Als het op je test forum is gelukt, dan zul je op je live forum de installatie opnieuw moeten doorlopen.
Op me host heb ik een optie web apps staan daarmee kan ik een PhpBB forum maken zeg maar dan installeert het programma het forum meteen en is het een basis forum met niks erop.
Maar ik ga eerst testen op een test forum daar eerst nog een backup van draaien. :)


Dankjewel voor de uitleg David, ik ga aan de slag. :)
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door David » 29 okt 2013, 14:50

Klopt een back-up maken duurt vrij lang bij jouw server, soms moet je een 15 tot 30 minuten wachten. Soms langer weet het even niet uit mijn hoofd, de ene server is snel en de andere super traag. Helaas is dat per host verschillend soms zelfs per server ;)

Ik zou die web apps optie niet gebruiken Joost, als je dan toch gaat oefenen doe het dan meteen goed. Een forum handmatig installeren is net zo simpel en misschien zelfs net zo snel. Je bent dan zeker van een goede basis om mee aan de slag te gaan.

Succes ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

Re: Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door Joost01 » 29 okt 2013, 16:50

Heb het testforum gemaakt, jammer genoeg was deze niet bijgewerkt naar de nieuwe versie ook autoupdater lukte niet dus heb alles van me testforum afgehaald en de installatie gedaan. Me testforum werkt nu met succes op de laatste versie ging vrij goed moet ik zeggen voor een 1e keer. xD

Nu eens kijken of een mod installeren ook lukt nadat ik weer een backup gedraaid heb vanalles.
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door David » 29 okt 2013, 17:08

Je eerste installatie deed je zeker met die web apps optie? De "one click" installaties staan er om bekend, dat ze problemen geven. Daarom adviseren wij ook, een handmatige installatie. Je hebt het nu zelf gezien, zo ingewikkeld was het niet ;)

Als je een nieuw en schoon forum hebt hoef je in principe geen back-up te maken. Er staat geen belangrijke informatie op die je wilt bewaren. Maar goed, aan de andere kant is het een goede oefening om met je test forum ook het back-uppen te proberen.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

Re: Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door Joost01 » 29 okt 2013, 18:21

Me live-forum is met een webapp gedaan ja maar ik ondervind nog steeds geen problemen.
De link naar de mod die ik wou hebben werkt niet meer.. o_o'

Overigs ik heb zojuist met succes de menu_system_1_2_0 mod geïnstalleerd ging ook vrij goed deze wil ik ook gaan gebruiken maar moet eerst wat dingen aan veranderen. Klopt het dat er geen optie van is in het beheerderspaneel want ik kan de module niet terug vinden? En ik zou graag het oude menu willen verwijderen is dat ergens mogelijk?
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door David » 29 okt 2013, 19:00

De linkt lijkt er inderdaad uit te liggen, waarschijnlijk een tijdelijk probleem. Je ziet ook de melding dat de host wat problemen heeft, eventjes afwachten dus.

Menu System heeft geen module in het beheerderspaneel, meer informatie over het veranderen van het menu vind je in de FAQ van de modificatie.

Welke oude menu wil je verwijderen?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

Re: Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door Joost01 » 29 okt 2013, 21:25

Ik wou deze iconen weg hebben aangezien die ook al in het menu zelf staan dan is dat overbodig lijkt mij. :)
Afbeelding

De screenshot is wat in elkaar gezet anders was deze te groot.

Dan is me installatie goed gegaan dus gelukkig. :)
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door David » 29 okt 2013, 22:02

Open: styles/prosilver/template/overall_header.html

Zoek en verwijder:

Code: Selecteer alles

		<div class="navbar">
			<div class="inner"><span class="corners-top"><span></span></span>

			<ul class="linklist navlinks">
				<li class="icon-home"><a href="{U_INDEX}" accesskey="h">{L_INDEX}</a> <!-- BEGIN navlinks --> <strong>&#8249;</strong> <a href="{navlinks.U_VIEW_FORUM}">{navlinks.FORUM_NAME}</a><!-- END navlinks --></li>

				<li class="rightside"><a href="#" onclick="fontsizeup(); return false;" onkeypress="return fontsizeup(event);" class="fontsize" title="{L_CHANGE_FONT_SIZE}">{L_CHANGE_FONT_SIZE}</a></li>

				<!-- IF U_EMAIL_TOPIC --><li class="rightside"><a href="{U_EMAIL_TOPIC}" title="{L_EMAIL_TOPIC}" class="sendemail">{L_EMAIL_TOPIC}</a></li><!-- ENDIF -->
				<!-- IF U_EMAIL_PM --><li class="rightside"><a href="{U_EMAIL_PM}" title="{L_EMAIL_PM}" class="sendemail">{L_EMAIL_PM}</a></li><!-- ENDIF -->
				<!-- IF U_PRINT_TOPIC --><li class="rightside"><a href="{U_PRINT_TOPIC}" title="{L_PRINT_TOPIC}" accesskey="p" class="print">{L_PRINT_TOPIC}</a></li><!-- ENDIF -->
				<!-- IF U_PRINT_PM --><li class="rightside"><a href="{U_PRINT_PM}" title="{L_PRINT_PM}" accesskey="p" class="print">{L_PRINT_PM}</a></li><!-- ENDIF -->
			</ul>

			<!-- IF not S_IS_BOT and S_USER_LOGGED_IN -->
			<ul class="linklist leftside">
				<li class="icon-ucp">
					<a href="{U_PROFILE}" title="{L_PROFILE}" accesskey="e">{L_PROFILE}</a>
						<!-- IF S_DISPLAY_PM --> (<a href="{U_PRIVATEMSGS}">{PRIVATE_MESSAGE_INFO}</a>)<!-- ENDIF -->
					<!-- IF S_DISPLAY_SEARCH --> &bull;
					<a href="{U_SEARCH_SELF}">{L_SEARCH_SELF}</a>
					<!-- ENDIF -->
					<!-- IF U_RESTORE_PERMISSIONS --> &bull;
					<a href="{U_RESTORE_PERMISSIONS}">{L_RESTORE_PERMISSIONS}</a>
					<!-- ENDIF -->
				</li>
			</ul>
			<!-- ENDIF -->

			<ul class="linklist rightside">
				<li class="icon-faq"><a href="{U_FAQ}" title="{L_FAQ_EXPLAIN}">{L_FAQ}</a></li>
				<!-- IF not S_IS_BOT -->
					<!-- IF S_DISPLAY_MEMBERLIST --><li class="icon-members"><a href="{U_MEMBERLIST}" title="{L_MEMBERLIST_EXPLAIN}">{L_MEMBERLIST}</a></li><!-- ENDIF -->
					<!-- IF not S_USER_LOGGED_IN and S_REGISTER_ENABLED and not (S_SHOW_COPPA or S_REGISTRATION) --><li class="icon-register"><a href="{U_REGISTER}">{L_REGISTER}</a></li><!-- ENDIF -->
					<li class="icon-logout"><a href="{U_LOGIN_LOGOUT}" title="{L_LOGIN_LOGOUT}" accesskey="x">{L_LOGIN_LOGOUT}</a></li>
				<!-- ENDIF -->
			</ul>

			<span class="corners-bottom"><span></span></span></div>
		</div>

	</div>
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

Re: Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door Joost01 » 30 okt 2013, 11:28

Het is gelukt, kan ik ook ergens de dubbele links van ''Beheerderspaneel'' en ''Moderator Paneel'' eruit halen die staat ook al in het menu namelijk.

Overigs heb ik die ene groep mod nog kunnen terug vinden net op me pc.

Edit,
Is het ook mogelijk om het zoekscherm wat aan te passen want de tekst ''Uitgebreid zoeken'' komt midden in het menu moet even iets van een enter tussen gezet denk ik.
Afbeelding
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door Theriddler » 30 okt 2013, 13:55

Joost01 schreef:De link naar de mod die ik wou hebben werkt niet meer.. o_o'
Ik heb 'm voor je geupload en je kunt m hier downloaden
http://www68.zippyshare.com/v/10174309/file.html

Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

Re: Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door Joost01 » 30 okt 2013, 13:58

De mod heb ik al gevonden op mijn pc maar bedankt! :D
Ik heb een probleem deze code kan ik dus niet terug vinden bij die mod terwijl deze wel in de installatie file voor komt..

FIle: includes/functions_user.php

Code: Selecteer alles

$user_attribute_ary = array(
Die moet ik vervangen met deze:

Code: Selecteer alles

$user_attribute_ary = array('group_icon', 
Gaat lastig als ik die code niet kan vinden. :)



En deze komt ook niet voor

File: includes/ucp/ucp_groups.php

Code: Selecteer alles

'rank'			=> request_var('group_rank', 0),
Die moet ik ervoor zetten:

Code: Selecteer alles

'icon'			=> request_var('group_icon', ''),
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Iconen voor een beheerder/moderator

Bericht door Theriddler » 30 okt 2013, 14:31

de 1e
includes/functions_user.php

is deze regel

Code: Selecteer alles

// Attributes which also affect the users table
	$user_attribute_ary = array('group_colour', 'group_rank', 'group_avatar', 'group_avatar_type', 'group_avatar_width', 'group_avatar_height');
vind je deze regel niet direct dan zoek je op

Code: Selecteer alles

// Attributes which also affect the users table
Zoek daarin:

Code: Selecteer alles

'group_colour'
plaats ervoor:

Code: Selecteer alles

'group_icon', 
de 2e
includes/ucp/ucp_groups.php

is deze regel

Code: Selecteer alles

'rank'			=> request_var('group_rank', 0),
plaats daarboven op een nieuwe regel

Code: Selecteer alles

'icon'         => request_var('group_icon', ''),
Soms moet je op gedeeltes zoeken van wat je dient te zoeken en niet de hele regel
want als er een paar spaties meer of minder tussen iets zit wat je dient te vinden vind ie het niet.

Plaats reactie