phpBB forum als toernooi administratie?

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
venzent
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2006, 19:26

phpBB forum als toernooi administratie?

Bericht door venzent » 27 okt 2013, 11:23

Goedendag,
Ik zit met de volgende "worsteling":
Een vriend van me organiseert jaarlijks een judo-toernooi voor 600-700 deelnemers, dit is volledig non-profit. Ze gebruiken een script op een eenvoudig hostingpakketje waarmee deelnemende clubs hun leden kunnen inschrijven. Dit werkt echter voor geen meter en er wordt nu vaak gemailed, waardoor de gegevens over meerdere plekken rondzwerven in verschillende sheets.
Omdat ik in het verleden nogal eens een phpbb forum heb opgezet, leek het mij misschien een idee om dat ervoor te gebruiken.
Naast het verschaffen van informatie en het beantwoorden van vragen, moet er dus de volgende functionaliteit komen:
Clubs maken een account aan en kunnen hun leden inschrijven.
Een overzicht van ingeschreven leden moet zichtbaar en aanpasbaar zijn, en uiteraard alleen door de club zelf.
Vervolgens moet het voor een "admin" mogelijk zijn een totaal-listing te kunnen hebben van alle ingeschreven leden en clubs.
Dit laatste is denk ik het minst spannend, desnoods met wat handwerk, de uitdaging zit hem in het bieden van de optie om een club de leden op te laten geven en dit inzichtelijk te houden.

Het probleem is als ik zoek op member, listing, form, etc etc, ik allemaal phpbb gerelateerde postings krijg, en niet zozeer mods die die functionaliteit bieden.

Is een phpBB forum hiervoor het geschikte platform, en met welke mod(s) zou ik dit kunnen bewerkstelligen?
Verplaatst naar MOD support
- Ger

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: phpBB forum als toernooi administratie?

Bericht door Kevin » 27 okt 2013, 13:17

Ik denk dat je met de volgende mod wel uit de voeten zou moeten kunnen.
https://www.phpbb.com/customise/db/mod/ ... tion_form/

Anders krijg je de contact admin mod waarbij je een contactfomulier krijgt die de clubs kunnen invullen. jij kunt dan een forum selecteren waar de formulieren in terecht komen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

venzent
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2006, 19:26

Re: phpBB forum als toernooi administratie?

Bericht door venzent » 27 okt 2013, 18:05

Kevin,
bedankt, zal er eens een blik op werpen....

Plaats reactie