Activatie word als spam gezien

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Schryvers

Activatie word als spam gezien

Bericht door Schryvers » 08 mei 2013, 23:47

• Wat is het probleem?
Ik heb in 1 week tijd 9 Inactieve gebruikers op de lijst staan, belandt de activatie mail zeker rechtstreeks in hun spam prullebakken?

De nieuwsbrief die ik laatst verstuurde ging in ieder geval in mijn gmail account regelrecht naar de spam afdeling.

Hoe kan dit voorkomen worden? Ik stuur alle mensen wel een herinnering maar volgens mij lezen ze die ook niet...

Theriddler
Contacteer:

Re: Activatie word als spam gezien

Bericht door Theriddler » 13 mei 2013, 20:50

Het blijft lastig want dit gebeurd bij ieder forum en heeft niets met phpbb te maken, wel heeft het te maken welk email host de users hebben eg: hotmail of gmail email gaan idd vaak de spamfolder in of de user moet een uitzondering maken van jou domein en deze in een lijst zetten zodat ze niet meer als spam worden gezien.

De makkelijkste manier is om tekst aan te gaan passen zodat je de gebruiker wijst op de spam map:

open \language\nl\ucp.php

Zoek en vervang:

Code: Selecteer alles

'ACCOUNT_COPPA'					=> 'Je account is aangemaakt maar moet nog geaccepteerd worden, bekijk je e-mail voor verdere details. Let op ,deze kan ook in uw spam map binnen komen',
	'ACCOUNT_EMAIL_CHANGED'			=> 'Je account is bijgewerkt. Je moet echter wel je account opnieuw activeren. Verdere instructies vind je in de e-mail die je zult ontvangen. Let op ,deze kan ook in uw spam map binnen komen',
	'ACCOUNT_EMAIL_CHANGED_ADMIN'	=> 'Je account is bijgewerkt, maar moet echter nog wel door een beheerder opnieuw worden geactiveerd. De beheerder is op de hoogte gesteld en je zal een e-mail ontvangen wanneer je account (weer) actief is. Let op ,deze kan ook in uw spam map binnen komen',
	'ACCOUNT_INACTIVE'				=> 'Je account is aangemaakt. Dit forum vereist echter accountactivatie, een activatiesleutel is naar het opgegeven e-mailadres gestuurd. Bekijk je e-mail voor verdere informatie. Let op ,deze kan ook in uw spam map binnen komen',
	'ACCOUNT_INACTIVE_ADMIN'		=> 'Je account is aangemaakt. Dit forum vereist echter accountactivatie door een beheerder. De beheerder is op de hoogte gebracht en je zal een e-mail ontvangen zodra je account geactiveerd is. Let op ,deze kan ook in uw spam map binnen komen',

Plaats reactie