Alle redirects Forumoverzicht veranderen

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Schryvers

Alle redirects Forumoverzicht veranderen

Bericht door Schryvers » 26 mar 2013, 18:25

Adres van je forum: http://www.tattootalk.nl
Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd? Selfmade shoutbox en selfmade recente forum reacties in menu :)

Wat is het probleem?[/list]
Ik draai board3 portal op mijn website maar als je inlogd via de inlog pagina word je ge redirect naar forum overzicht, ik wil dit veranderen naar de portal. Ik moet dus ergens de link {U_INDEX} geloof ik veranderen in {U_PORTAL} maar waar is dat allemaal?

Ook als je uitlogd ga je naar het forumoverzicht ook deze moet veranderd worden..

Iemand enig idee?

David
Contacteer:

Re: Alle redirects Forumoverzicht veranderen

Bericht door David » 26 mar 2013, 19:31

Dit kun je regelen in het bestand ucp.php, voor het inloggen moet je zoeken naar:

Code: Selecteer alles

case 'login':
		if ($user->data['is_registered'])
		{
			redirect(append_sid("{$phpbb_root_path}index.$phpEx"));
		}

login_box(request_var('redirect', "index.$phpEx"));
	break;
Je moet dan dit index.$phpEx veranderen naar portal.$phpEx. Ik heb dit niet getest ;)
Wijziging: Toevoeging:
Inmiddels ben ik toch even gaan testen, bovenstaande wijziging werkt niet! Ik ben nog even zoekende hoe dit komt, las ergens dat er in de include/functions ook iets aangepast moet worden!'

Het uitloggen wilde jij ook weten, dit heb ik getest en het werkt

Open: ucp.php

Zoek:

case 'logout':
		if ($user->data['user_id'] != ANONYMOUS && isset($_GET['sid']) && !is_array($_GET['sid']) && $_GET['sid'] === $user->session_id)
		{
			$user->session_kill();
			$user->session_begin();
			$message = $user->lang['LOGOUT_REDIRECT'];
		}
		else
		{
			$message = ($user->data['user_id'] == ANONYMOUS) ? $user->lang['LOGOUT_REDIRECT'] : $user->lang['LOGOUT_FAILED'];
		}
		meta_refresh(3, append_sid("{$phpbb_root_path}index.$phpEx"));

$message = $message . '<br /><br />' . sprintf($user->lang['RETURN_INDEX'], '<a href="' . append_sid("{$phpbb_root_path}index.$phpEx") . '">', '</a> ');
		trigger_error($message);

break;
Vervangen met:

case 'logout':
		if ($user->data['user_id'] != ANONYMOUS && isset($_GET['sid']) && !is_array($_GET['sid']) && $_GET['sid'] === $user->session_id)
		{
			$user->session_kill();
			$user->session_begin();
			$message = $user->lang['LOGOUT_REDIRECT'];
		}
		else
		{
			$message = ($user->data['user_id'] == ANONYMOUS) ? $user->lang['LOGOUT_REDIRECT'] : $user->lang['LOGOUT_FAILED'];
		}
		meta_refresh(3, append_sid("{$phpbb_root_path}portal.$phpEx"));

$message = $message . '<br /><br />' . sprintf($user->lang['RETURN_INDEX'], '<a href="' . append_sid("{$phpbb_root_path}portal.$phpEx") . '">', '</a> ');
		trigger_error($message);

break;
Het is dan wel zo mooi als deze zin "Keer terug naar forumoverzicht" wordt aangepast! Dit kan in het bestand common.php:

Zoeken en aanpassen:

'RETURN_INDEX'				=> '%sKeer terug naar het forumoverzicht%s',
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Schryvers

Bericht door Schryvers » 26 mar 2013, 20:56

Als ik nu in common al aan ga passen Keer terug naar beginpagina (portaal dus)

dan staat dat zeker ook als ik inlog?

Ik begrijp dus dat je ook niet helemaal goed weet hoe het bij het inloggen werkt?

Ik zal de tweede wijziging even doorvoeren voor het uitloggen, ben benieuwd.

thanks.

EDIT

case 'login':
		if ($user->data['is_registered'])
		{
			redirect(append_sid("{$phpbb_root_path}portal.$phpEx"));
		}

login_box(request_var('redirect', "portal.$phpEx"));
	break;
Hier ook overal portal gezet in ucp boven de code die jij gaf en het werkt dan ook met het inloggen!

Bedankt het werkt dus nu!

David
Contacteer:

Bericht door David » 26 mar 2013, 21:25

Ik wist wel ongeveer hoe het werkte, ik heb de redirect ooit al eens aangepast! Maar bij het testen op mijn test forum wilde het niet werken ;) Ik dacht dat ik daarom verkeerd zat! Ik had precies het zelfde gedaan als dat jij nu hebt gedaan... inmiddels zie ik dat het op mijn test forum ook werkt.

Het inloggen geeft trouwens een andere tekst weer bij mij "keer terug naar vorige pagina"

Schryvers

Bericht door Schryvers » 26 mar 2013, 21:48

Hoi david ja dat is bij mij ook zo, en het vreemde is, ookal is de vorige pagina niet het portaal, hij verwijst nu automatisch door naar de portaal, ook als je erop klikt.

Lijkt mij al een foutje in phpbb zelf.. Want ookal heb je geen portaal zal hij altijd naar forumoverzicht gaan inplaats van de vorige pagina... toch?

Kan ik dit nog aanpassen? Ookal is het een klein slordigheids-foutje?

David
Contacteer:

Bericht door David » 26 mar 2013, 22:15

Ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen hoe het precies zit, het zal hoe dan ook kloppen anders was het iemand ooit al eens opgevallen en het zou dan al wel opgelost zijn ;) Dat zinnetje kun je trouwens vinden in de common.php:

'RETURN_PAGE'				=> '%sKeer terug naar de vorige pagina%s',
Alleen denk ik dat je voor jouw aanpassingen beter even een nieuwe taal variabel kunt aanmaken, en die specifiek gebruiken voor het in en/of uitloggen! De redirect wordt natuurlijk verschillende keren gebruikt met dezelfde taal variabe! Helemaal zeker weet ik dat niet... ik ken de plek waar de codes staan dan wel een beetje, de werking en/of samenwerking ken ik nog niet zo goed, misschien dat iemand anders daar iets meer over kan vertellen!

Plaats reactie