Username tonen

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Schryvers
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 jan 2013, 08:30

Username tonen

Bericht door Schryvers » 25 mar 2013, 20:09

Wat is het probleem?[/list]
Ik wil in Overall_footer.html de username van de ingelogde gebruiker tonen in een value van een form.

Ik krijg het niet voor elkaar.

{USERNAME} werkt niet

<?php echo $user->data['username']; ?> werkt ook niet....

Iemand enig idee'? Ik heb PHP aanstaan in mijn templates.

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Username tonen

Bericht door Pola » 25 mar 2013, 20:57

Je kunt {S_USERNAME} gebruiken.
HGN op phpbb.com

Schryvers
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 jan 2013, 08:30

Re: Username tonen

Bericht door Schryvers » 25 mar 2013, 21:30

Hier even het volledige verhaal, had ik al eerder gepost op een andere forum maar daar komt geen feedback.

Beste allen,

Ik ben een simpel shoutboxje aan het toevoegen aan mijn PHPBB3 forum.

Php staat toegestaan in de templates, ik heb de shoutbox.php geinclude in overall_footer.html en dat werkt en staat op de juiste plaats met de juiste style.

Echter kan ik in overall_footer.html overal waar ik wil {S_USERNAME} gebruiken, deze toont de naam waarmee je ingelogd bent. Maar als ik deze code in Shoutbox.php gebruik die overigens word geinclude op de pagina waar {S_USERNAME} wel kan, werkt dat niet.

Ik wil graag de value van de form NAAM op {S_USERNAME} zetten in shoutbox.php en dan dat veld op hidden.

Maar de {S_USERNAME} werkt dus niet ookal word deze geinclude op de pagina waar dat nog wel werkt.

Ik heb geprobeerd bovenaan shoutbox.php de includes/functions.php te includen maar dan stopt mijn shoutbox er acuut mee.

Ik ben ten einde raad enigzins..

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

Een mogelijkheid lijkt mij; de form uit shoutbox.php slopen en die als html in me overall footer doen? maar is er niet wat makkelijkers waardoor de S_USERNAME ook werkt in shoutbox.php?

EDIT, ik heb de html form in overall footer geplakt en uit shoutbox.php gehaald, en dat werkt. Nou heb ik ook zo gedaan dat het invul veld automatisch op username staat en het bericht veld pas zichtbaar word wanneer er ingelogd word.

Precies wat ik wilde dus. Thanks voor de hulp anyways.

Plaats reactie