Gasten op Mchat

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Gasten op Mchat

Bericht door zoef » 09 mar 2013, 17:38

Mchat kan voor gasten worden opengezet. Alleen worden bij gasten geen namen weergegeven.
Als er bijv. 3 gasten meedoen met de chat, weet je niet of persoon A nu iets zegt, of persoon B of C.

Is het ook zo te maken dat Gasten bij Mchat een naam kunnen invullen? en dat ze dan te zien zijn als bijv. Gast ....(naam)....
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Gasten op Mchat

Bericht door Pola » 10 mar 2013, 03:05

Nee, dat is niet mogelijk met mChat. mChat slaat namelijk nergens een gebruikersnaam op, maar alleen maar een gebruikersid. Dat id wordt herleid naar de naam van de gebruiker of Gast voor een gast. (Zie dit engelstalige bericht van de MOD autheur.)
HGN op phpbb.com

Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Re: Gasten op Mchat

Bericht door zoef » 10 mar 2013, 10:20

Pola schreef:Nee, dat is niet mogelijk met mChat. mChat slaat namelijk nergens een gebruikersnaam op, maar alleen maar een gebruikersid. Dat id wordt herleid naar de naam van de gebruiker of Gast voor een gast. (Zie dit engelstalige bericht van de MOD autheur.)
Dank je wel Pola,

Begrijp ik het goed dat er dus geen enkele mogelijkheid bestaat om een koppeling te maken tussen dat ID en een gastnaam? Ik denk ook maar wat in het wilde weg hoor. Maar Mchat is een MOD. En dat is door iemand gemaakt. Dan zou je tocvh zeggen dat deze persoon (of iemand anders) hier een oplossing voor kon bedenken.
Helaas heb ik zelf nul verstand van codes en dat soort dingen, anders zou ik het zelf proberen :D

Ik zal die Engelse versie eens bekijken.
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Gasten op Mchat

Bericht door Theriddler » 10 mar 2013, 11:29


Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Re: Gasten op Mchat

Bericht door zoef » 10 mar 2013, 14:17

Bedankt, ik zal het bekijken :)
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Re: Gasten op Mchat

Bericht door zoef » 11 mar 2013, 12:37

Ik heb het onderwerp bekeken, maar....... :shock:

Dit wordt me te ingewikkeld. Het is me totaal niet duidelijk wanneer de probeersels daar stoppen en er is overgegaan naar iets definitiefs.
Ik zou niet weten waar ik moest beginnen. Bovendien is mijn Engels ook weer niet zo geweldig, dat ik alles kan snappen. In grote lijnen weet ik het wel, maar om dan meteen toe te gaan passen wat daar staat en dan ook te WETEN wat ik heb gedaan....

Helaas.

Toch hoop ik stiekum dat iemand me met dit onderwerp verder kan helpen :D

Groetjes,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Re: Gasten op Mchat

Bericht door zoef » 14 mar 2013, 11:38

zoef schreef:Toch hoop ik stiekum dat iemand me met dit onderwerp verder kan helpen :D
Wil iemand dit proberen?
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Re: Gasten op Mchat

Bericht door zoef » 16 mar 2013, 17:54

zoef schreef:
zoef schreef:Toch hoop ik stiekum dat iemand me met dit onderwerp verder kan helpen :D
Wil iemand dit proberen?
Tot nu toe lijkt dit niet op te lossen te zijn. Ik ben er niet zeker van of dit komt omdat er domweg geen oplossing voor bestaat, of dat het te ingewikkeld is.
Voor zover ik het Engelse verhaal heb begrepen, kwam het op mij over als dat er een mogelijkheid bestond dat gasten met een naam op mChat konden komen.
Hoe dat vervolgens gedaan moest worden, was voor mij niet duidelijk. Er staan teveel probeersels die vervolgens werden gecorrigeerd. Zo heb ik het tenminste begrepen.
Maar wat je dan wel precies moet doen, weet ik dus niet.

Is er iemand die me hier toch wat meer in wil begeleiden?
Of is mijn wens gewoon niet uitvoerbaar?

Vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Gasten op Mchat

Bericht door Pola » 17 mar 2013, 21:37

De volledige instructies staan in dit bericht.

Ik heb zelf helaas voorlopig geen tijd om het voor je te doen, omdat ik het erg druk met mijn werk heb.
HGN op phpbb.com

Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Re: Gasten op Mchat

Bericht door zoef » 20 mar 2013, 12:50

Pola schreef:De volledige instructies staan in dit bericht.

Ik heb zelf helaas voorlopig geen tijd om het voor je te doen, omdat ik het erg druk met mijn werk heb.
Iemand anders dan misschien?
En anders wacht ik gewoon af tot je er aan toe kunt komen Pola.
In ieder geval alweer (!!) erg bedankt!!

Vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Plaats reactie