Zichtbaar maken van vertrek chatters uit de chat

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Zichtbaar maken van vertrek chatters uit de chat

Bericht door Theriddler » 13 mar 2013, 23:12

Als je index.php opent kun je ook het volgende aanpassen:

Code: Selecteer alles

$mchat_session_time = !empty($config_mchat['timeout']) ? $config_mchat['timeout'] : 3600;// you can change this number to a greater number for longer chat sessions
maak van 3600 = 1 uur bijv 300 = 5 min, zelf heb ik 'm op 900 staan dat is 15 min

en in mchat.php

Code: Selecteer alles

$mchat_session_time = !empty($config_mchat['timeout']) ? $config_mchat['timeout'] : 900;// you can change this number to a greater number for longer chat sessions

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Zichtbaar maken van vertrek chatters uit de chat

Bericht door Pola » 13 mar 2013, 23:53

Volgens mij heeft die wijziging geen zin als de time out in de config tabel in de database staat. De waarde wordt namelijk alleen gebruikt als de time out in de database leeg (empty) is.
HGN op phpbb.com

Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Re: Zichtbaar maken van vertrek chatters uit de chat

Bericht door zoef » 16 mar 2013, 17:47

Helaas moet ik terugkomen op dit onderwerp. Het blijkt toch niet geheel te werken zoals was gehoopt.
Wat blijkt nu?

Als ik me uitlog, verdwijn ik uit de lijst met chatters.
Dat is te zien, als ik als gast ga kijken.
Maar.....

Als ik in de chat blijf zitten en iemand anders verdwijnt uit de chat en logt zich uit, dan blijft deze persoon voor mij (en anderen) in de lijst met actieve chatters staan. Totdat de chatsessie is afgelopen (dat is na een uur)

Je ziet dus alleen jezelf verdwijnen uit de lijst met chatters, maar de andere vertrekkers zie je niet verdwijnen.
Zo zaten er gisteren nog 4 chatters in de lijst met actieve chatters, terwijl ze al lang waren uitgelogd uit het forum.

Geeft deze nieuwe informatie stof tot oplossingen? :idea:
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Zichtbaar maken van vertrek chatters uit de chat

Bericht door Pola » 17 mar 2013, 18:25

Dat is niet mogelijk. Als je als gast op het forum bent of als gast op de chat, dan weet het forum of de chat niet wie je geweest bent. Als jouw sessie verwijderd is, en je jezelf niet meer aanwezig ziet, geldt dat dus ook voor de andere bezoekers. Die zullen ook je naam niet meer zien.

Ik denk dat de chatters die je nog zag staan, wel het forum verlaten hebben, maar niet uitgelogd hebben. Dan blijven ze gedurende de hele sessie tijd nog als aanwezig vermeld.
HGN op phpbb.com

Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Re: Zichtbaar maken van vertrek chatters uit de chat

Bericht door zoef » 17 mar 2013, 18:56

Pola schreef: ........... Als jouw sessie verwijderd is, en je jezelf niet meer aanwezig ziet, geldt dat dus ook voor de andere bezoekers. Die zullen ook je naam niet meer zien.

Ik denk dat de chatters die je nog zag staan, wel het forum verlaten hebben, maar niet uitgelogd hebben. Dan blijven ze gedurende de hele sessie tijd nog als aanwezig vermeld.
Ik ga dit uiteraard uitproberen :D
Bedankt Pola en ik zal het resulaat laten horen. Ik hoop dat jij gelijk hebt!

Vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Re: Zichtbaar maken van vertrek chatters uit de chat

Bericht door zoef » 20 mar 2013, 12:47

Je hebt gelijk Pola, gisteren hadden we een chat en heb ik de leden gevraagd om zich even uit te loggen en daarna weer terug te keren.
Ze verdwenen allemaal uit de lijst met actieve chatters.

Dat er een tijdje geleden dan toch chatters in die lijst bleven staan, nadat ze waren vertrokken (ze werden na 5 minuten niet meer online weergegeven, maar stonden nog wel in de lijst met chatters), zal dan inderdaad zijn gekomen omdat ze zich niet hadden uitgelogd. Dan verdwijnen ze pas na een uur uit die lijst.
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Plaats reactie