Kleine wijzigingen nodig.

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
r_janssen
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 feb 2013, 04:11

Kleine wijzigingen nodig.

Bericht door r_janssen » 25 feb 2013, 04:27

phpBB versie: 3.0.11
Wat is het probleem?

Hallo allemaal, dit is mijn eerste keer hier dus sorry als ik iets fout doe.
Die auto invul vragen waren n.v.t., dus heb ik verwijderd.

Ik heb phpbb3011-prosilver als basis.
I gebruikt het NIET als een echte forum, maar meer als een information hub, waar leden info kunnen geven, maar andere leden niet op hun topic kunnen reageren. Elk topic is lid gebonden, alleen deze person kan posten daarin.

Ik zou graag een paar kleine dingen anders willen hebben, maar heb zelf niet echt verstand van php code.

1.) Ik zou willen dat het mogelijk is voor een lid (geen moderator) posts te verwijderen, nadat er een nieuwere post is gemaakt. Standaard is dit niet mogelijk in phpbb, wat logisch is voor de leesbaarheid van een topic/forum.

2.) Ik zou ook willen dat als een lid een oude post wijzigt, dus edit, the datum ook verandert naar de nieuwe huidige datum, dus de edit datum wordt de post datum.

Ik begrijp dat deze wijzigingen normaal gesproken onzin zijn voor een forum, maar in mijn situatie zou het veel makkelijker zijn om dit zo te hebben.

Mijn kennis is genoeg om wijzigingen in de core bestanden van phpbb aan the brengen, net als handmatig een mod installeren, maar php schrijven is boven mijn kennis.

Hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Er moet nog een hoop werk gedaan worden aan de setup van de "forum", dus ik kan op dit moment niet the URL geven, maar is ook niet nodig voor deze vragen.

Bedankt, Ron

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Kleine wijzigingen nodig.

Bericht door Pola » 26 feb 2013, 01:59

r_janssen schreef:1.) Ik zou willen dat het mogelijk is voor een lid (geen moderator) posts te verwijderen, nadat er een nieuwere post is gemaakt. Standaard is dit niet mogelijk in phpbb, wat logisch is voor de leesbaarheid van een topic/forum.
ONGETEST:
Om te kunnen deleten in het "Wijzig bericht" scherm:
Open /posting.php
Zoek

Code: Selecteer alles

	'S_DELETE_ALLOWED'			=> ($mode == 'edit' && (($post_id == $post_data['topic_last_post_id'] && $post_data['poster_id'] == $user->data['user_id'] && $auth->acl_get('f_delete', $forum_id) && !$post_data['post_edit_locked'] && ($post_data['post_time'] > time() - ($config['delete_time'] * 60) || !$config['delete_time'])) || $auth->acl_get('m_delete', $forum_id))) ? true : false,
Vervang door

Code: Selecteer alles

	'S_DELETE_ALLOWED'			=> ($mode == 'edit' && (($post_data['poster_id'] == $user->data['user_id'] && $auth->acl_get('f_delete', $forum_id) && !$post_data['post_edit_locked'] && ($post_data['post_time'] > time() - ($config['delete_time'] * 60) || !$config['delete_time'])) || $auth->acl_get('m_delete', $forum_id))) ? true : false,
Zoek

Code: Selecteer alles

	if ($auth->acl_get('m_delete', $forum_id) || ($post_data['poster_id'] == $user->data['user_id'] && $user->data['is_registered'] && $auth->acl_get('f_delete', $forum_id) && $post_id == $post_data['topic_last_post_id'] && !$post_data['post_edit_locked'] && ($post_data['post_time'] > time() - ($config['delete_time'] * 60) || !$config['delete_time'])))
Vervang door

Code: Selecteer alles

	if ($auth->acl_get('m_delete', $forum_id) || ($post_data['poster_id'] == $user->data['user_id'] && $user->data['is_registered'] && $auth->acl_get('f_delete', $forum_id) && !$post_data['post_edit_locked'] && ($post_data['post_time'] > time() - ($config['delete_time'] * 60) || !$config['delete_time'])))
Om te kunnen deleten in viewtopic (hiervoor moet ook de tweede edit in posting.php uitgevoerd zijn):
Open /viewtopic.php
Zoek

Code: Selecteer alles

	$delete_allowed = ($user->data['is_registered'] && ($auth->acl_get('m_delete', $forum_id) || (
		$user->data['user_id'] == $poster_id &&
		$auth->acl_get('f_delete', $forum_id) &&
		$topic_data['topic_last_post_id'] == $row['post_id'] &&
		($row['post_time'] > time() - ($config['delete_time'] * 60) || !$config['delete_time']) &&
		// we do not want to allow removal of the last post if a moderator locked it!
		!$row['post_edit_locked']
	)));
Vervang door

Code: Selecteer alles

	$delete_allowed = ($user->data['is_registered'] && ($auth->acl_get('m_delete', $forum_id) || (
		$user->data['user_id'] == $poster_id &&
		$auth->acl_get('f_delete', $forum_id) &&
		($row['post_time'] > time() - ($config['delete_time'] * 60) || !$config['delete_time']) &&
		// we do not want to allow removal of the last post if a moderator locked it!
		!$row['post_edit_locked']
	)));
r_janssen schreef:2.) Ik zou ook willen dat als een lid een oude post wijzigt, dus edit, the datum ook verandert naar de nieuwe huidige datum, dus de edit datum wordt de post datum.
ONGETEST:
volgens mij zou het voldoende moeten zijn om de volgende wijziging te maken. Als dat toch niet blijkt te volstaan, dan moeten we ook nog met posting.php aan de slag.

Open /includes/functions_posting.php
Zoek

Code: Selecteer alles

			$sql_data[POSTS_TABLE]['sql'] = array_merge($sql_data[POSTS_TABLE]['sql'], array(
				'forum_id'			=> ($topic_type == POST_GLOBAL) ? 0 : $data['forum_id'],
				'poster_id'			=> $data['poster_id'],
				'icon_id'			=> $data['icon_id'],
Vervang door

Code: Selecteer alles

			$sql_data[POSTS_TABLE]['sql'] = array_merge($sql_data[POSTS_TABLE]['sql'], array(
				'forum_id'			=> ($topic_type == POST_GLOBAL) ? 0 : $data['forum_id'],
				'poster_id'			=> $data['poster_id'],
				'icon_id'			=> $data['icon_id'],
				'post_time'			=> $current_time,
HGN op phpbb.com

r_janssen
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 feb 2013, 04:11

Re: Kleine wijzigingen nodig.

Bericht door r_janssen » 26 feb 2013, 02:22

Dank je wel Pola,

Alle 2 de wijzigingen werken perfect, beide delete opties werken ook perfect.

r_janssen
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 feb 2013, 04:11

Re: Kleine wijzigingen nodig.

Bericht door r_janssen » 26 jun 2013, 09:04

Hi Pola,

Nog een vraagje betreffende het deleten van posts.

Is het mogelijk dat alleen de eerste original post, dus topic, NIET ge-delete can worden, maar alle andere wel, zoals jouw aanpassing hebben gedaan.

Plaats reactie