Chat plaatsen

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
zoef

Chat plaatsen

Bericht door zoef » 31 jan 2013, 16:23

Ik wil graag een chat plaatsen, maar loop ergens vast.
Ik heb hier al een onderwerp over gelezen, maar dat heeft me ook niet verder geholpen.

Ik heb mChat gedownload, uitgepakt en daarna via FileZilla geupload naar m'n forum.

In de beschrijving die hier te lezen is staat: Je kopieert dan de inhoud van de map ROOT die op je computer staat naar de ROOT op je FTP. En dan staan de modificatie bestanden op je server zoals in de instructies staat.

Betekent dit dat je de map in z'n geheel in één keer over kan zetten naar de ROOT op m'n FTP?
Maar die map (met inhoud) staat daar dan toch al, omdat die is ge-upload?

Ik heb straks vast nog meer vragen, maar laat het hier eerst bij. :D

Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Kevin
Contacteer:

Re: Chat plaatsen

Bericht door Kevin » 31 jan 2013, 16:29

Dat klopt inderdaad. De mappen voegt hij dan samen met die op je webserver maar hij voegt ook nieuwe bestanden toe. Als je goed kijkt zie je dat de bestanden bij de mod nieuwe bestanden zijn en je in de bestaande bestanden zelf wijzigingen moet aanbrengen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

zoef

Bericht door zoef » 31 jan 2013, 16:33

Je krijgt dan geen map ROOT in de map Root, dus een map in een map?
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 31 jan 2013, 17:47

de benaming root staat meestal gelijk aan hoe het op de server "httpdocs" of "public_html" heet.
Met root word dus bedoeld de plaats waar je forum is geinstalleerd en waar je het bestand config.php hebt staan.

Als het goed is worden dan de mappen die onder root liggen over de mappen op de server heen gezet, denk aan de images, includes, adm, styles mappen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

zoef

Bericht door zoef » 31 jan 2013, 18:33

Bedankt Kevin, ik ga gewoon maar eens aan de slag dan.
Zie wel hoever ik dan kom.

Vr. groet,
Folkert

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 01 feb 2013, 00:20

Voor de duidelijkheid: Je moet niet de map root uploaden naar de root van je forum, maar de inhoud van de map root. Zie de volgende afbeelding:

Afbeelding

Links staat de inhoud van de map root (van de mchat MOD) geselecteerd. Rechts staat de root van het forum. De folders en bestanden die links staan moeten geupload worden in de root van het forum rechts.
HGN op phpbb.com

zoef

Bericht door zoef » 01 feb 2013, 13:03

Ohh, goed dat je dit zegt Pola. Ik was nog niet begonnen en lees nu net je reactie.
Dit maakt veel duidelijk, dank je!

Folkert

Toevoeging:
Eerste gedeelte van plaatje heb ik gedaan, maar nu moet ik de index.php openen.
Waar moet ik die zoeken? (zie plaatje)

Afbeelding

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 01 feb 2013, 15:19

Die staat in die zelfde forumroot weer (op de ftp), dus waar je ook config.php hebt staan.
Afbeelding

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 01 feb 2013, 16:53

Inderdaad, index.php staat in het rechterschermpje in mijn afbeelding (iets lager dan het plaatje laat zien).
adm/style/acp_users.html vind je door in het rechterscherm op adm te dubbelklikken en vervolgens op style te dubbelklikken.
Die bestanden moet je downloaden naar je PC, ze daar wijzigen en ze vervolgens weer naar dezelfde plek uploaden (en de bestaande bestanden te overschrijven).

Voordat je begint is het verstandig om in het rechterscherm, zoals ik in mijn afbeelding laat zien, alles te selecteren en te downloaden naar je PC. Dan heb je een volledige backup van alle bestanden van het werkende forum.
De losse bestanden die je wilt wijzigen kun je dan op een andere plek op je PC opslaan (om aan te passen).
HGN op phpbb.com

zoef

Bericht door zoef » 01 feb 2013, 18:22

Bedankt voor jullie steun en aanwijzingen.
Ik was al een heel eind, maar bij Open: styles/prosilver/template/editor.js ging er iets mis. Ik had geen toestemming om dat te openen of zoiets.
Toen dacht ik dat ik naar het beheerderspaneel op het forum zelf moest gaan kijken. En toen ontdekte ik dat het hele forum naar "Verweggistan" was...... :mrgreen:
Het was niet meer aanklikbaar, adres was niet te vinden, was de boodschap.
Ik heb toen het hele forum in FileZilla verwijderd en het teruggeplaatst via de backup die ik gelukkig had. Het staat er nu weer, hoefde alleen de bewerking om IP nummers zichtbaar te krijgen, weer uit te voeren. Was een mooie oefening :D. Maar ook dat is gelukt. Heb toen maar meteen weer een backup gemaakt.

Ik ga eerst even heel goed lezen wat jullie in jullie laatste berichten schreven en zal het dan nog eens proberen.

Bedankt!!

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 01 feb 2013, 21:45

Om editor.js te openen kun je gebruik maken van het gratis programma Notepad++ wat prima werkt om bestanden te bewerken.

Als je dan het bestand gedownload hebt naar je pc klik je met de rechtermuisknop op dat bestand en kiest voor de optie "openen met" dan kies je het programma Notepad++. Nu zou je het bestand moeten kunnen lezen.
Afbeelding

zoef

Bericht door zoef » 02 feb 2013, 13:19

Kevin schreef:Om editor.js te openen kun je gebruik maken van het gratis programma Notepad++ wat prima werkt om bestanden te bewerken.

Als je dan het bestand gedownload hebt naar je pc klik je met de rechtermuisknop op dat bestand en kiest voor de optie "openen met" dan kies je het programma Notepad++. Nu zou je het bestand moeten kunnen lezen.
Ik heb gedaan wat er werd aangeraden en ik ben al een heel eind. Moet nog twee dingen doen en dat zijn de dingen die in het plaatje staan:

Afbeelding
Alle handelingen die ik tot nu toe heb uitgevoerd, zijn ook opgeslagen.
Ik weet niet waar ik nu voor de laatste handelingen moet zijn en wat ik dan moet doen.
Waar moet ik nu kijken en wat moet ik doen?

BennyBernaer
Contacteer:

Bericht door BennyBernaer » 02 feb 2013, 14:08

Nadat je alle gewijzigde bestanden hebt geüpload (ook die van de mchat zelf):

Surf je in je browser naar:http://www.lotgenotengroep-hetkeerpunt.nl/phpBB3/mchat_install.php en draai je de install. Als alles goed is gegaan is de mchat geïnstalleerd. Nadien vernieuw je in het beheerderspaneel bij stylen de template en afbeeldingsets van je styl.

zoef

Bericht door zoef » 02 feb 2013, 14:41

Surf je in je browser naar:http://www.lotgenotengroep-hetkeerpunt. ... nstall.php en draai je de install.
Draai je de install.......Wat moet ik hier nu precies mee doen? Moet ik wat aanklikken of zo?, sorry, begrijp het nog niet helemaal.

BennyBernaer
Contacteer:

Bericht door BennyBernaer » 02 feb 2013, 14:47

Heb je alle bestanden geüpload?

Als je dat daadwerkelijk hebt gedaan, dan surf je dus inderdaad naar: http://www.lotgenotengroep-hetkeerpunt.nl/phpBB3/mchat_install.php Dan opent zich het installatie programma van de mchat. In dat zelfde scherm zie je dan staan "mchat installeren" Klik daaronder op"bevestigen"

zoef

Bericht door zoef » 02 feb 2013, 15:20

BennyBernaer schreef:Heb je alle bestanden geüpload?

Als je dat daadwerkelijk hebt gedaan, dan surf je dus inderdaad naar: http://www.lotgenotengroep-hetkeerpunt.nl/phpBB3/mchat_install.php Dan opent zich het installatie programma van de mchat. In dat zelfde scherm zie je dan staan "mchat installeren" Klik daaronder op"bevestigen"
Ík heb alles ge-upload, maar http://www.lotgenotengroep-hetkeerpunt.nl/phpBB3/mchat_install.php kan ik niet vinden.
Het laatste stukje, daar loop ik dus vast.

In ieder geval staat het forum er nog en dat is al een hele verbetering in vergelijking met een paar berichten terug :D

Maar dat laatste stukje.......

BennyBernaer
Contacteer:

Bericht door BennyBernaer » 02 feb 2013, 15:25

Heb je de bestanden die in de root map (van de mod) zitten ook allemaal geüpload?

root/mchat.php,
root/mchat_install.php,
root/umil/*.*,
root/mchat/*.*,
root/language/*.*,
root/includes/*.*,
root/adm/*.*,
root/styles/prosilver/*.*

Want ik kan die bestanden niet terug vinden?

zoef

Bericht door zoef » 02 feb 2013, 15:32

Ik zal nog eens kijken, zal vast iets over het hoorfd hebben gezien.

Kom wel terug met mijn bevindingen.
In ieder geval eerst hartstikke bedankt voor je aanwijzingen.

Vr. groet,
Folkert

BennyBernaer
Contacteer:

Bericht door BennyBernaer » 02 feb 2013, 15:35

Ik zie ook dat je nog een website hebt.... Let er dan wel op dat je die bestanden upload naar de map phpbb3 (waar je ook bv. .htaccess en memberlist.php) ziet staan.

zoef

Bericht door zoef » 02 feb 2013, 16:19

BennyBernaer schreef:Ik zie ook dat je nog een website hebt.... Let er dan wel op dat je die bestanden upload naar de map phpbb3 (waar je ook bv. .htaccess en memberlist.php) ziet staan.
Ik heb de bestanden in de juiste map gezet (phpBB3), daar is geen twijfel over.

Nu zie ik onderstaande afbeelding.
Moet ALLES (dus zowel de gele mappen als dat andere worden ge-upload? Ik meende dat vandaag toch gedaan te hebben, maar zie er dan niet de datum van vandaag bij staan....)

Verder zie ik een map met de naam "error_files" en als ik die aanklik, staan er 2 onderwerpen: htacces en index.html.
Betekent dit dat daar een fout zit?

Afbeelding

Plaats reactie