Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
-
zoef
Bericht
door zoef » 27 jan 2013, 18:22
geen probleem, wel een vraag
Ik heb al gezocht, maar vond andere onderwerpen over IP-nummers kunnen zien.
Mijn vraag is of je als eigenaar of beheerder ook IP nummers zichtbaar kunt krijgen bij geposte berichten.
Dus dat bij de naam van de poster ook het IP Nummer wordt geplaatst en dat dit alleen voor beheerders zichtbaar is.
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet
-
PhilipvD
Bericht
door PhilipvD » 27 jan 2013, 19:02
Dat kan met
deze simpele modificatie. Deze doet precies wat je wilt, het IP-adres van de gebruiker komt naast het bericht te staan (onder het aantal berichten e.d.) en is alleen zichtbaar voor beheerders.
Verplaatst van 3.0 support
- PhilipvD
-
zoef
Bericht
door zoef » 27 jan 2013, 20:07
Dank je Philip,
Ik heb de modificatie gedownload en uitgepakt.
Ik neem aan dat ik dit nu moet uploden via FileZilla.
En wat moet ik daarna dan doen?
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet
-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 27 jan 2013, 20:23
Open het bestand
ip_in_topic_mod_phpBB3.xml in je Browser je ziet dan precies wat je waar moet uploaden en wat je waar moet wijzigen.
Lees voor je begint ook:
http://wiki.phpbb.nl/3.x/Modificatie_installeren eventjes door

Als je dan nog vragen hebt stel ze gerust.
Vergeet geen back-up te maken voor je begint!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie?
vertalingen
-
zoef
Bericht
door zoef » 27 jan 2013, 20:39
David schreef:Open het bestand
ip_in_topic_mod_phpBB3.xml in je Browser je ziet dan precies wat je waar moet uploaden en wat je waar moet wijzigen.
Lees voor je beging ook:
http://wiki.phpbb.nl/3.x/Modificatie_installeren eventjes door

Als je dan nog vragen hebt stel ze gerust.
Vergeet geen back-up te maken voor je begint!
Ik heb
http://wiki.phpbb.nl/3.x/Modificatie_installeren doorgelezen.
Wat ik er uit heb begrepen is dat je wijzigingen liever niet via Beheerderspaneel moet doorvoeren, maar eerst via je eigen browser, klopt dit?
Als ik
ip_in_topic_mod_phpBB3.xml heb geopend, kom ik op een gegeven moment bij een gedeelte met de naam
EDITS
Moet ik de aanwijzingen daar doorvoeren via het beheerderspaneel?
Sorry voor de vragen, maar ik vraag liever dan dat ik straks iets doe waardoor het hele forum naar de maan is

-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 27 jan 2013, 20:54
Als je het goed wilt doen zoals het hoort dan ga je als volgt te werk...
Zorg dat je
Filezilla en
Notepad++ op je computer heb geïnstalleerd.
- Filezilla is een FTP programma, FTP staat voor File Transfer Protocol. Om een korte uitleg te geven; Hiermee kun je bestanden van je server naar je computer downloaden en van je computer naar je server uploaden.
Notepad++ is een speciaal programma wat je kunt gebruiken om je phpBB3 bestanden te wijzigingen het voordeel hiervan is dat het de codering van phpBB3 bestanden in tact laat.
Wat jij dan moet doen is met filezilla de bestanden die je moet wijzigingen naar je computer halen, deze vervolgens openen met notepad++. Je wijzigt dan het bestand zoals aangegeven in de instructies daarna sla je het bestand op! Daarna kun je het bestand weer uploaden met filezilla.
Wat ik je wil aanraden: Wijzig eerst alle bestanden op jouw computer, upload alles pas weer als je alle wijzigingen hebt gedaan
Ik zie net dat de stijl wijzigingen in een apart bestand staan, dit bestand open je ook in je browser en ook deze instructies moet je nauwkeurig volgen
templates/prosilver.xml
vertalingen
-
zoef
Bericht
door zoef » 27 jan 2013, 21:05
Bedankt, ik ga er mee aan de slag

Laatst gewijzigd door
zoef op 27 jan 2013, 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.
-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 27 jan 2013, 21:08
zoef schreef:Bedankt, ik ga er mee aan de slag

Het gaat om een drietal wijzigingen dus dat moet goed komen, als je toch nog vragen hebt stel ze gerust

vertalingen
-
zoef
Bericht
door zoef » 27 jan 2013, 21:22
Toch begrijp ik het nog niet.
Ik moet met FilzeZilla het te wijzigen bestand terughalen naar mijn computer. Maar daar staat het toch al, want ik heb het immers ge-upload met FileZilla?
Sorry voor deze misschien wat domme vraag

-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 27 jan 2013, 21:26
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden!
Om mijn verhaal duidelijk over te laten komen... wil ik eerst even van je weten waarom de phpBB3 bestanden al op jouw computer staan. Zijn dat de bestanden die je had gedownload om phpBB3 te installeren.... Of is het je back-up van de bestanden die je hebt gemaakt?
vertalingen
-
zoef
Bericht
door zoef » 27 jan 2013, 21:46
David schreef:Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden!
Om mijn verhaal duidelijk over te laten komen... wil ik eerst even van je weten waarom de phpBB3 bestanden al op jouw computer staan. Zijn dat de bestanden die je had gedownload om phpBB3 te installeren.... Of is het je back-up van de bestanden die je hebt gemaakt?
Ik heb
hier gekeken en toen gedrukt op die groene download knop.
Daarna heb ik alles uitgepakt en het ge-upload met FizleZilla naar het forumadres. Hiermee dacht ik dat ik de bestanden te pakken had voor het zichtbaar maken van IP-nummers bij postings.
Maar nadat ik nu jouw reactie lees, komt er twijfel......
Heb ik wat vergeten dan?
-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 27 jan 2013, 21:57
Beste Zoef,
Bij deze modificatie hoef je helemaal niets te uploaden!
Je moet in het totaal 2 bestanden wijzigingen viewtopic.php
en styles/prosilver/template/viewtopic_body.html
wat je waar moet wijzigingen staat zoals ik eerder al zei in de ip_in_topic_mod_phpBB3.xml de stijl wijzigingen staan in templates/prosilver.xml ik dacht eigenlijk dat je tot zover al begrepen had wat ik bedoelde?
Heb je alles goed gelezen wat ik in mijn andere posts heb uitgelegd?
vertalingen
-
zoef
Bericht
door zoef » 27 jan 2013, 22:07
Bij deze modificatie hoef je helemaal niets te uploaden!
Heb je alles goed gelezen wat ik in mijn andere posts heb uitgelegd?
Ik hoor je al zuchten, sorry!
Ik heb wel alles gelezen wat je hebt gezegd, maar ik ben gewoon nog niet goed thuis met alle terminologie van phpBB3.
Heb dus op de verkeerde plaats gekeken/gezocht

Mijn upload kan ik dus weer weghalen.
Ik zal nu op de juiste plaats gaan kijken en HOOP dat er dan geen vragen meer zijn van mijn kant.
Zo wel, dan hoop ik je niet tot wanhoop te drijven

-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 27 jan 2013, 22:15
Ik zal jou eerlijk toegeven dat ik even moest "zuchten", maar dat was omdat ik dacht dat je begrepen had wat ik tot nu toe heb uitgelegd... helaas is dat niet zo! Daar hoef jij je niet voor te verontschuldigingen of zorgen om te maken

Wij gaan net zo lang door met uitleggen tot je het begrijpt
Ik weet op het moment alleen niet zo goed wat ik jouw moet gaan vertellen

Lees alles nog eens rustig door, slaap desnoods eerst een nachtje. Heb je nadat je alles hebt gelezen nog vragen stel ze dan gerust, hoe dom je de vraag zelf ook vind gewoon stellen, wij zullen ons best doen je te helpen!
vertalingen
-
zoef
Bericht
door zoef » 27 jan 2013, 22:56
Bij
styles/prosilver/template/viewtopic_body.html
heb ik de wijzigingen gedaan, zoals ze werden beschreven.
Maar
viewtopic.php
kan ik nergens vinden, ook niet in
ip_in_topic_mod_phpBB3.xml.
Waar moet die dan precies staan?
(heb toch het idee dat ik wat verder kom nu)
-
Pola
-
Contacteer:
Bericht
door Pola » 28 jan 2013, 01:22
Ik probeer het nog eens stap voor stap weer te geven.
- Start Filezilla en maak verbinding met de FTP waar je forum staat. In FileZilla staat in het linkervenster de folderstructuur van je computer en in het rechterscherm de folderstructuur van je forum.
- Zoek in het rechterscherm het bestand /viewtopic.php. (Deze staat in de root (hoofdfolder) van je forum.)
- Zorg dat je in het linkerscherm de folder hebt staan waar je het viewtopic.php bestand in wilt plaatsen. Klik dan in het rechterscherm met je rechtermuisknop op viewtopic.php en kies download. Het bestand wordt nu gedwonload naar je computer.
- Zoek nu met Windows Explorer het bestand op je computer en maak eerste een kopie voordat je er wijzigingen in maakt. Met de kopie kun je bij problemen altijd snel terug naar de originele situatie.
- Open het viewtopic.php bestand met Notepad++
- Open ip_in_topic_mod_phpBB3.xml met je browser en pas de wijzigingen die daarin beschreven worden aan in het bestand viewtopic.php.
- Sla het bestand viewtopic.php op.
- Met behulp van FileZilla kun je het gewijzigde bestand (in het linkerscherm) met de rechtermuisknop - upload naar de root van het forum verplaatsen. Je moet dan het bestaande bestand overschrijven.
- Als je de wijzigingen hebt uitgevoerd in alle bestanden en die bestanden hebt geupload, moet je in het Beheerderspaneel van je forum naar STIJLEN en daar de Templates van je stijl vernieuwen.
Als dit allemaal gelukt is, zou de MOD moeten werken.
-
zoef
Bericht
door zoef » 28 jan 2013, 12:13
Dank je wel Pola,
Ik heb alles gevonden en heb de wijzigingen aangebracht precies zoals je het vertelde.
Daarna ben ik naar mijn forum gegaan en heb daar onder de naam Folkert (gewoon lid met gewone gebruikerspermissies) een bericht geplaatst.
Daarna heb ik me uitgelogd en ben terugekeerd als beheerder. Als beheerder zou ik dan bij de naam Folkert bij dat geplaatste bericht een IP-nummer moeten kunnen zien. Dat zie ik niet als beheerder.
Ik kan het wel zien, als ik bij dat bericht op het vraagtekentje druk wat rechtsboven een bericht staat.
Maar het was de bedoeling dat je het IP nummer meteen bij de naam van de poster zag staan, als die een bericht had geplaatst.
Heb ik nu nog iets verkeerds gedaan?, of is er nu een misverstand over wat precies mijn bedoeling was?
Vr. groet,
Folkert
-
PhilipvD
Bericht
door PhilipvD » 28 jan 2013, 20:56
Heb je het stappenplan wat Pola beschrijft ook exact zo uitgevoerd voor de wijzigingen in het bestand (rechterscherm FileZilla, je phpBB bestanden) /styles/prosilver/template/viewtopic_body.html?
Die wijzigigen staan dus in een ander bestand: je moet dan (in de map van de MOD) /templates/prosilver.xml openen in je browser om deze te zien.
Zo ja, heb je dan ook de laatste stap in Pola zijn bericht uitgevoerd? Dus ga naar het Beheerderspaneel -> Tabblad: Stijlen -> Templates -> kies bij 'prosilver' voor 'vernieuw'.
De MOD zou, nadat je alles correct hebt uitgevoerd, moeten werken.
-
Pola
-
Contacteer:
Bericht
door Pola » 28 jan 2013, 21:37
PhilipvD schreef:Heb je het stappenplan wat Pola beschrijft ook exact zo uitgevoerd voor de wijzigingen in het bestand (rechterscherm FileZilla, je phpBB bestanden) /styles/prosilver/template/viewtopic_body.html?
Die wijzigigen staan dus in een ander bestand: je moet dan (in de map van de MOD) /templates/prosilver.xml openen in je browser om deze te zien.
Het bestand viewtopic_body.html was goed gewijzigd toen ik vanmiddag keek. Of het bestand viewtopic.php goed gewijzigd is, kan ik niet zien.
PhilipvD schreef:Zo ja, heb je dan ook de laatste stap in Pola zijn bericht uitgevoerd? Dus ga naar het Beheerderspaneel -> Tabblad: Stijlen -> Templates -> kies bij 'prosilver' voor 'vernieuw'.
Dit is wel belangrijk. Anders zul je de wijzigingen in de template niet zien.
-
zoef
Bericht
door zoef » 28 jan 2013, 21:41
Pola schreef:
- Start Filezilla en maak verbinding met de FTP waar je forum staat. Heb ik gedaan
In FileZilla staat in het linkervenster de folderstructuur van je computer en in het rechterscherm de folderstructuur van je forum. Heb ik gezien
- Zoek in het rechterscherm het bestand /viewtopic.php. (Deze staat in de root (hoofdfolder) van je forum.) Klopt, heb ik gedaan
- Zorg dat je in het linkerscherm de folder hebt staan waar je het viewtopic.php bestand in wilt plaatsen. Heb ik gedaan
Klik dan in het rechterscherm met je rechtermuisknop op viewtopic.php en kies download. Het bestand wordt nu gedwonload naar je computer. Heb ik gedaan
- Zoek nu met Windows Explorer het bestand op je computer en maak eerste een kopie voordat je er wijzigingen in maakt. Heb ik gedaan
Met de kopie kun je bij problemen altijd snel terug naar de originele situatie.
- Open het viewtopic.php bestand met Notepad++ Heb ik gedaan
- Open ip_in_topic_mod_phpBB3.xml met je browser en pas de wijzigingen die daarin beschreven worden aan in het bestand viewtopic.php. Heb ik gedaan
- Sla het bestand viewtopic.php op. Heb ik gedaan
- Met behulp van FileZilla kun je het gewijzigde bestand (in het linkerscherm) met de rechtermuisknop - upload naar de root van het forum verplaatsen. Je moet dan het bestaande bestand overschrijven. Heb ik gedaan, kreeg inderdaad de boodschap of ik wilde overschrijven
- Als je de wijzigingen hebt uitgevoerd in alle bestanden en die bestanden hebt geupload, moet je in het Beheerderspaneel van je forum naar STIJLEN en daar de Templates van je stijl vernieuwen. Heb ik gedaan
Als dit allemaal gelukt is, zou de MOD moeten werken.
Ik zie (als eigenaar) alleen een IP-nummer als ik bij het bericht van iemand op dat vraagtekentje druk. Maar ik zie geen IP-nummer bij de naam van die persoon, zoals je in deze reactie bij mijn naam onder m'n avatar een IP-nummer zou moeten kunnen zien.
Waar kan het dan mis zijn gegaan?
Moet ik iets naar hier copiëren zodat jullie dat hier kunnen zien? Zo ja, wat moet ik dan copiëren?