MikeJanssenMike schreef:Geen 1 deel van de bovenstaande code staat in dat bestand. Dus ik kan het niet vinden en ik weet ook niet waar ik die dan moet plaatsen

.
Weet u misschien wel een oplossing voor de 2 andere problemen, de blauwe prosilver lijnen en dat die niet meteen naar beneden scrolt?
Gr
Ik kan op dit moment niet op je forum kijken aangezien je een tabel van mchat mist, maar het probleem dat deze niet naar beneden scrolt kan diverse oorzaken hebben.
1. de mchat_mini.js wordt niet geladen (deze regel hoort in overall_header.html te staan)
Code: Selecteer alles
<!-- IF S_MCHAT_ENABLE and (S_MCHAT_ON_INDEX or U_MCHAT) -->
<script type="text/javascript" src="{ROOT_PATH}mchat/jquery-1.5.0.min.js"></script>
<script type="text/javascript" src="{ROOT_PATH}mchat/jquery_cookie_mini.js"></script>
<!-- ENDIF -->
Let hierbij op dat je maar 1x de jquery library laad, dus deze regel: jquery-1.5.0.min.js of hogere versies moeten maar 1 keer voorkomen in je overall_header.html.
Een simpele methode om conflicten tussen library's te voorkomen is het volgende.
in plaats van deze regel:
<script type="text/javascript" src="{ROOT_PATH}mchat/jquery-1.5.0.min.js"></script>
<script type="text/javascript" src="{ROOT_PATH}mchat/jquery_cookie_mini.js"></script>
<!-- ENDIF -->
Plaats je het volgende:
<script type="text/javascript" src="http://code.jquery.com/jquery-latest.min.js"></script>
<script type="text/javascript">
// <![CDATA[
!window.jQuery && document.write('<script type="text\/javascript" src="./mchat\/jquery-1.5.0.min.js"><\/script>');
// ]]>
</script>
<!-- ENDIF -->
2. conflict met een andere jquery code ergends op de site.
soms kan dit worden verholpen door net boven de function regel van een andere jquery code var $ = jQuery.noConflict(); te plaatsen.
voorbeeld:
var $ = jQuery.noConflict();
$(document).ready(function(){