Vriendenlijst / Beheerder

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Solidjeuh
Contacteer:

Vriendenlijst / Beheerder

Bericht door Solidjeuh » 14 sep 2012, 19:53

Elloooow,

Ik maak gebruik van 'Cometchat' http://www.cometchat.com/
Ik heb die zo ingesteld dat alleen vrienden zichtbaar zijn in die chat.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is dat je als beheerder automatisch in elk lid zijn / haar vriendenlijst komt te staan?
Laatst gewijzigd door Pola op 14 sep 2012, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst uit 3.0 Support
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

Pola
Contacteer:

Re: Vriendenlijst / Beheerder

Bericht door Pola » 14 sep 2012, 22:17

Dat is een vraag die we onmogelijk kunnen beantwoorden, zonder die software aangeschaft te hebben.
Met die vraag kun je mijns inziens het beste terecht bij de Support van CometChat.
HGN op phpbb.com

Solidjeuh
Contacteer:

Bericht door Solidjeuh » 14 sep 2012, 22:23

Ik zal het eens vragen daar.
Maar dacht dat het mss ook zou mogelijk zijn in phpbb zelf.. Dat alle admins automatisch in alle leden hun vriendenlijst terechtkomen..

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 14 sep 2012, 22:56

Ooh, misschien begreep ik je vraag dan verkeerd...
Je bedoelt dat - los van die chat - een beheerder in alle vriendenlijsten binnen phpBB kan komen staan?
Dat is standaard niet mogelijk. Als je die mogelijkheid wilt inbrengen in de forumsoftware, zitten er denk ik ook wel wat haken en ogen aan. Wat moet er dan bijvoorbeeld gebeuren als een gebruiker geen admin meer is, moet hij/zij dan verwijderd worden uit alle vriendenlijsten? Moet het mogelijk zijn dat gebruikers de admins toch weer uit de vriendenlijst halen? En zo zijn er misschien nog wel meer bijzondere situaties te bedenken.

Het zal wel mogelijk zijn om met een SQL query "eenmalig" de admins toe te voegen aan de vriendenlijst van alle gebruikers, maar dan worden de admins niet automatisch toegevoegd aan de vriendenlijst van nieuwe gebruikers.
HGN op phpbb.com

Solidjeuh
Contacteer:

Bericht door Solidjeuh » 14 sep 2012, 23:39

Echt alle admins is niet nodig..
Bv enkel ikzelf zou al meer dan genoeg zijn..
Ik zou dit willen doen zodat iedereen toch minstens 1 persoon online heeft staan in de chat.
En om snel hulp te vragen ofzo.. :)

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 17 sep 2012, 22:55

Om jezelf toe te voegen aan de vriendenlijst van alle gewone leden, moet je de volgende query draaien

Code: Selecteer alles

INSERT INTO phpbb_zebra (user_id, zebra_id, friend)
SELECT user_id, 2, 1 FROM phpbb_users WHERE user_type = 0
De 2 in deze query moet vervangen worden door jouw user_id als die anders is dan 2.
Als er gewone leden zijn die jou al als vriend hebben ingesteld, krijg je een foutmelding bij die leden, omdat die gegevens niet dubbel in de database ingevoerd kunnen worden. Je wordt dan wel gewoon toegevoegd aan de vriendenlijst van alle andere gewone leden.

Deze query voegt je toe als vriend aan de bestaande leden. Als er nieuwe leden komen, sta je niet in hun vriendenlijst. De makkelijkste manier is om hen in de registratie mail te vragen je toe te voegen als vriend.

Aan het alternatief om de forumsoftware zo te wijzigen dat je automatisch toegevoegd wordt bij nieuwe leden, waag ik me op dit moment even niet (met name wegens tijdgebrek).
Mogelijk zijn er hier andere leden, die dat willen en kunnen uitzoeken.
HGN op phpbb.com

Solidjeuh
Contacteer:

Bericht door Solidjeuh » 17 sep 2012, 23:07

Bedankt!
Maar ik krijg deze foutmelding:
#1062 - Duplicate entry '62-2' for key 'PRIMARY'

Mijn user id is 2, Dus heb dit niet veranderd..

Solidjeuh
Contacteer:

Bericht door Solidjeuh » 18 sep 2012, 15:32

Ik heb mail terug gekregen van Cometchat.
Ik heb ze mijn ftp gegevens + login terug gestuurd.

Ze hebben het opgelost!
Nu ben ik dus bij elk lid online in de Cometchat zonder me toe te voegen als vriend!

Hierin zijn group ID 4 , 5 en 9 ( Beheerders, Moderators, Hoofd Moderator )toegevoegd.
En werkt prefect!

-----------------------------

cometchat/integration.php

Originele code:

function getFriendsList($userid,$time) {
	$sql = ("select DISTINCT ".TABLE_PREFIX.DB_USERTABLE.".".DB_USERTABLE_USERID." userid, ".TABLE_PREFIX.DB_USERTABLE.".".DB_USERTABLE_NAME." username, ".TABLE_PREFIX."sessions.session_time lastactivity, ".TABLE_PREFIX.DB_USERTABLE.".user_avatar avatar, ".TABLE_PREFIX.DB_USERTABLE.".".DB_USERTABLE_USERID." link, cometchat_status.message, cometchat_status.status from ".TABLE_PREFIX."zebra join ".TABLE_PREFIX.DB_USERTABLE." on  ".TABLE_PREFIX."zebra.zebra_id = ".TABLE_PREFIX.DB_USERTABLE.".".DB_USERTABLE_USERID." left join cometchat_status on ".TABLE_PREFIX.DB_USERTABLE.".".DB_USERTABLE_USERID." = cometchat_status.userid left join ".TABLE_PREFIX."sessions on  ".TABLE_PREFIX.DB_USERTABLE.".".DB_USERTABLE_USERID." =  ".TABLE_PREFIX."sessions.session_user_id  where ".TABLE_PREFIX."zebra.user_id = '".mysql_real_escape_string($userid)."' and ".TABLE_PREFIX."zebra.friend = 1 and ".TABLE_PREFIX."zebra.foe = 0 and phpbb_users.username <> 'Anonymous' order by username asc");
Nieuwe code:

function getFriendsList($userid,$time) {
	$sql = ("select DISTINCT ".TABLE_PREFIX.DB_USERTABLE.".".DB_USERTABLE_USERID." userid, ".TABLE_PREFIX.DB_USERTABLE.".".DB_USERTABLE_NAME." username, ".TABLE_PREFIX."sessions.session_time lastactivity, ".TABLE_PREFIX.DB_USERTABLE.".user_avatar avatar, ".TABLE_PREFIX.DB_USERTABLE.".".DB_USERTABLE_USERID." link, cometchat_status.message, cometchat_status.status from ".TABLE_PREFIX."zebra join ".TABLE_PREFIX.DB_USERTABLE." on  ".TABLE_PREFIX."zebra.zebra_id = ".TABLE_PREFIX.DB_USERTABLE.".".DB_USERTABLE_USERID." left join cometchat_status on ".TABLE_PREFIX.DB_USERTABLE.".".DB_USERTABLE_USERID." = cometchat_status.userid left join ".TABLE_PREFIX."sessions on  ".TABLE_PREFIX.DB_USERTABLE.".".DB_USERTABLE_USERID." =  ".TABLE_PREFIX."sessions.session_user_id  where ".TABLE_PREFIX.DB_USERTABLE.".".DB_USERTABLE_USERID." <> '".mysql_real_escape_string($userid)."' and ".TABLE_PREFIX.DB_USERTABLE.".".DB_USERTABLE_USERID." in (SELECT user_id FROM `phpbb_users` where group_id = '5' or group_id='4' or group_id='9') or ".TABLE_PREFIX."zebra.user_id = '".mysql_real_escape_string($userid)."' and ".TABLE_PREFIX."zebra.friend = 1 and ".TABLE_PREFIX."zebra.foe = 0 and phpbb_users.username <> 'Anonymous' order by username asc ");

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 19 sep 2012, 10:54

Dat is inderdaad de mooiste oplossing! Een groot voordeel hiervan is ook dat je de originele phpBB code niet hoeft aan te passen.
HGN op phpbb.com

Plaats reactie