Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
-
Bellewaerdeboy
Bericht
door Bellewaerdeboy » 27 aug 2012, 08:52
- Modificatie & Versie: /
Directe link naar de modificatie: /
Adres van je forum: http://www.bellewaerdefun.be/forum
phpBB versie: 3.0.11
Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd? Nee
Wat is het probleem?
Ik wordt nu al maanden geconfronteerd met spam bots die zich op m'n forum registreren. Qua beveiliging heb ik CAPTCHA op staan, maar blijkbaar kunnen de bots daar ondertussen verdomd goed mee onderweg. Dagelijks krijg ik wel tot 20 registraties. Ze moeten sowieso eerst mijn goedkeuring krijgen vooraleer hun account effectief geactiveerd wordt. Het is echter enorm vervelend om elke dag al die accounts te checken op e-mailadres en of de username streekgebonden kan zijn.
Daarom schuimde ik gisteren al eens het internet af op zoek naar een goede MOD. Ik veronderstel dat een simpele vraag (niet té simpel natuurlijk) bij de registratie een goede start is. Via Google of via de zoekfunctie zoeken levert echter niet al te veel op. De meeste topics zijn al een jaar of 3 oud. Met de release van phpBB 3.0.11 van gisteren had ik dus graag iets gevonden dat compatibel is met deze versie. Een MOD voor een iets oudere versie zal het uiteraard ook nog wel doen.
Is er iemand die me hierbij kan helpen? Iemand die misschien ooit hetzelfde probleem had en die het ondertussen heeft kunnen oplossen? Alvast dikke merci voor jullie reactie!
-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 27 aug 2012, 09:26
Heb je
dit topic ook al door gelezen? De Captcha die je nu gebruikt is al geruime tijd gekraakt automatische spambots kunnen hem met alle gemak invullen. Er is zeker iets te doen aan spam, de Vraag en Antwoord Captcha die standaard in je phpBB3 pakket zit kan ik van harte aanraden.
Instellen van V&A
- Beheerderspaneel > Spambotpreventie > Geïnstalleerde plug-ins: > klik op de dropdown box en kies V&A (het is dan "uitgegrijsd")
- Klik op de Configureren knop en daarna op Toevoegen.
- Voeg je vraag en antwoord toe (je moet een V&A instellen voor elke taal die geinstalleerd is op het forum) en klik op bevestig. (Voordat je op Bevestig klikt, kun je "Strikte controle" op Ja zetten, zodat er ook gecontroleerd wordt op juist gebruik van hoofdletters en kleine letters.)
- Klik "Terug naar de vorige pagina." en daarna op "« Terug" (rechts boven)
- Kies V&A in de dropdown (opnieuw!)
- Klik onderaan de pagina op "Bevestig".
- Klaar.
Gebruik een vraag en antwoord die zo uniek als mogelijk is (voor je site). Het antwoord mag niet te logisch te beredeneren zijn of makkelijk met google te vinden
Op zoek naar een vertaling voor je extensie?
vertalingen
-
Bellewaerdeboy
Bericht
door Bellewaerdeboy » 27 aug 2012, 10:42
Allright, dit is een zeer degelijke oplossing! Toch wel verwarrend dat die "V&A" in het lichtgrijs staat in die dropbox, je zou echt denken dat deze keuze inactief werd geplaatst. Ondertussen heb ik je stappenplan al eens doorgevoerd, 'k ben razend benieuwd of ik binnenkort nog van die registratie mailtjes binnen krijg.
Heel erg bedankt David!