Hoe voeg ik de Portal toe aan mijn forum!
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Hoe voeg ik de Portal toe aan mijn forum!
Je weet de vraag al.
Hoe voeg ik de portal toe aan mijn forum.
Ik heb hem niet :S
Is er een download van het mapje? Of misschien een script?
Hoe voeg ik de portal toe aan mijn forum.
Ik heb hem niet :S
Is er een download van het mapje? Of misschien een script?
Re: Hoe voeg ik de Portal toe aan mijn forum!
Ik dacht dat er een aantal portals in de MODDB stonden, maar kan er op dit moment eigenlijk maar eentje vinden:
http://www.phpbb.com/customise/db/mod/board3_portal/
We hebben ook een wiki artikel over hoe je een Modificatie kan installeren: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Modificatie_installeren Mocht je daarna nog vragen hebben stel ze gerust.
http://www.phpbb.com/customise/db/mod/easyportal
Je kunt zelf kiezen welke je het liefste gebruikt
http://www.phpbb.com/customise/db/mod/board3_portal/
We hebben ook een wiki artikel over hoe je een Modificatie kan installeren: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Modificatie_installeren Mocht je daarna nog vragen hebben stel ze gerust.
Topic verplaatst van support naar Modificatie
- David
Wijziging: Toevoeging:
Toch nog eentje gevonden:http://www.phpbb.com/customise/db/mod/easyportal
Je kunt zelf kiezen welke je het liefste gebruikt

Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
- BennyBernaer
- Contacteer:
Als ik hem wil installeren doe ik dat toch zo:
Ik moet het mapje van de style openen en hem daar in zetten ?
Nee, dat is niet helemaal waar er komt wel iets meer bij kijken. Heb je het wiki artikel gelezen wat ik in mijn vorige post heb gegeven? Welke van de drie genoemde portals wil je installeren, dan pak ik de install instructies er ook even bij, dan kan ik misschien iets gedetailleerder uitleggen wat je moet doen.David-- schreef:Als ik hem wil installeren doe ik dat toch zo:
Begin sowieso met het maken van een back-up van je bestanden(FTP) en je database(phpmyadmin), mocht er iets mis gaan dan kun je die eventueel terug zetten

Back up heb ik al 
Maar ik snap die uitleg niet

Ik wil je best uitleggen hoe je het moet doen, maar met alleen "snap ik niet" komen we er niet. Wat snap je niet, en welke van de 3 bovengenoemde portals wil je gaan installeren?David-- schreef:Back up heb ik al
Met ik snap het niet bedoel ik, Ik weet niet waar ik hem heen moe verplaatsen en wat ik er moet verplaatsen.
Ik Wil de eerste die u aangaf
Ik Wil de eerste die u aangaf

Oké, ik zal eventjes bij het begin beginnen... zodat we zeker weten dat je geen stappen overslaat.
Als je iets niet kunt vinden of als er nog iets is wat je niet begrijpt... Hoop dat je met deze uitleg alvast een stuk op weg bent.
phpbb3 heeft 2 standaard stijlen Prosilver en Subsilver2, alle andere stijlen zijn op één van deze twee stijlen gebaseerd. Artodia: Ultra Blue is een Prosilver gebaseerde stijl.
Dat betekend dat je de stijl wijzigen uit de install.xml voor prosilver ook moet toepassen op Artodia: Ultra Blue de bestanden uit de map
Als je dat wederom goed doet, werkt het portal ook op Artodia: Ultra Blue
- Ga naar: http://www.phpbb.com/customise/db/mod/board3_portal/ en klik op de knop download
- Eenmaal gedownload moet je het bestand uitpakken met bijvoorbeeld WinRAR
- Als je in die map gaat kijken zie je een bestandje install.xml. Hierin staat welke bestanden je moet uploaden, je moet ook een aantal bestanden gaan wijzigingen, deze instructies staan ook in de install.xml.
- Het uploaden is in principe simpel, dit is bijna bij iedere modificatie het zelfde, open de map ROOT, de bestanden en mappen die daarin staan moet je uploaden naar de ROOT van je forum, het beste doe je dit via FTP. De root van je forum is dezelfde map, als waar je
config.php
vindt! - De wijzigingen die je moet uitvoeren kun je het beste doen met: notepad++ Met dit programma kun je het bestand makkelijk zien, je kunt makkelijk zoeken naar stukke code en dit bestand zorgt dat de codering van de bestanden behouden blijven.
- In principe staat alles netjes en duidelijk beschreven in de install.xml als je die stappen precies volgt dat zou het goed moeten komen.

Wijziging: Extra toevoeging
Ik zag net dat jij op je forum de stijl Artodia: Ultra Blue hebt ingesteld. In deze stijl moet je de wijzigingen en bestanden ook nog toevoegen.phpbb3 heeft 2 standaard stijlen Prosilver en Subsilver2, alle andere stijlen zijn op één van deze twee stijlen gebaseerd. Artodia: Ultra Blue is een Prosilver gebaseerde stijl.
Dat betekend dat je de stijl wijzigen uit de install.xml voor prosilver ook moet toepassen op Artodia: Ultra Blue de bestanden uit de map
root/stijlen/prosilver
moet je uploaden naar de map forum/stijlen/Artodia: Ultra Blue
.Als je dat wederom goed doet, werkt het portal ook op Artodia: Ultra Blue
Enige nadeel ik kan geen engels =$
In het wiki artikel wat ik je heb gegeven, staan een aantal van de Engelse termen uitgelegd. Als er een term en/of tekst niet in dat wiki artikel staat dan kun je ze ook hier plaatsen, zodat wij het kunnen vertalen en eventueel uitleg kunnen geven!David-- schreef:Enige nadeel ik kan geen engels =$
Lees eerst op je gemakje alles nog eens door

Gelezen maar snap nog steeds niets.
En voor de duidelijk heit, Ik ben 15 En ben slecht in Engels.
Maar er bestaat een software genaamd Teamvieuwer, Daar kan je mensen helpen op afstand op hun eigen computer.
Kan jij me misschien daar mee helpen?
En voor de duidelijk heit, Ik ben 15 En ben slecht in Engels.
Maar er bestaat een software genaamd Teamvieuwer, Daar kan je mensen helpen op afstand op hun eigen computer.
Kan jij me misschien daar mee helpen?
Ik blijf liever support hier geven, zo kunnen andere gebruikers ook nog iets leren
Dat je 15 bent zegt in principe niks er zijn jongeren met jouw leeftijd die dit ook snappen. Als ik me niet vergis krijg je al een aantal jaar Engels op school. Dat je iets niet 100% begrijpt geeft niet, maar stel dan specifieke vragen wat je niet snapt... heb je nu het uploaden van bestanden uitgelegd was dat duidelijk?
Wat snap je niet aan de install.xml ?

Wat snap je niet aan de install.xml ?