Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
-
Johanpg
Bericht
door Johanpg » 27 mar 2012, 20:52
Hallo,
ik wil graag een nieuwsbrief verzenden naar de leden van mijn forum. Bij massa-email kan ik echter geen opmaak gebruiken.. Is dit op één of andere manier toch in te stellen of iets dergelijks?
-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 27 mar 2012, 21:17
Wat voor opmaak had je precies in gedachten? Standaard is dit namelijk niet mogelijk... Er was wel een HTML MOD voor massa mails in ontwikkeling maar helaas ligt die ontwikkeling al tijden stil en is eigenlijk ook nooit ver gekomen.
Er is wel een soort
ADD on Hij staat in de modificatie database dus hij is goedgekeurd. Maar weet niet hoe en of die goed werkt en wat de mogelijkheden allemaal zijn, het ziet er uitgebreid uit als je de informatie leest, maar heb het dus in praktijk nooit getest!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie?
vertalingen
-
Johanpg
Bericht
door Johanpg » 29 mar 2012, 11:15
Bedankt voor de tip David, ik zal het eens proberen!
Ik had een simpele opmaak in gedachte, graag had ik enkele delen van de tekst bijvoorbeeld dikgedrukt en wil ik wat afbeeldingen toevoegen.
-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 29 mar 2012, 12:13
Johanpg schreef:Bedankt voor de tip David, ik zal het eens proberen!
Ik had een simpele opmaak in gedachte, graag had ik enkele delen van de tekst bijvoorbeeld dikgedrukt en wil ik wat afbeeldingen toevoegen.
Ik denk dat je met de modificatie die ik heb aangeraden dan een heel eind kan komen, ik heb hem namelijk even op me lokale webserver geïnstalleerd omdat ik zelf even benieuwd was naar de werking. Je maakt de mail op dezelfde manier als dat je een bericht op je forum post, dus je kunt de BBcode van het forum gebruiken voor de tekstopmaak. Heb alleen nog niet gezien hoe dat er daadwerkelijk in een mail uitziet omdat het een lokale webserver is niet online dus mails sturen lukt dan niet helaas.
Wat ik ook wel handig vind is dat je gestuurde mails worden opgeslagen en die op het forum ook getoond kunnen worden, zo kunnen gebruikers bij wie de mail niet goed wordt weergegeven hem toch via het forum lezen, das denk ik wel een plus punt.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie?
vertalingen
-
Ger
-
Contacteer:
Bericht
door Ger » 29 mar 2012, 12:31
Verplaatst naar modificaties
- Ger
-
Johanpg
Bericht
door Johanpg » 29 mar 2012, 21:21
Ik krijg een fout bij het installeren:
Code: Selecteer alles
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 3290: file(./styles/LOST/imageset/imageset.cfg) [function.file]: failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 3293: Invalid argument supplied for foreach()
-
Pola
-
Contacteer:
Bericht
door Pola » 30 mar 2012, 00:28
Ik neem aan dat de stijl LOST ooit geinstalleerd was op je forum, maar nu niet meer in gebruik is.
Heb je de stijl ook via het beheerderspaneel verwijderd (of heb je alleen de bestanden van je server weggehaald)?
-
Johanpg
Bericht
door Johanpg » 30 mar 2012, 10:00
Dat zou goed kunnen, hoewel ik de style zelf nooit gebruikt of verwijderd heb. Hij staat nog wel in de lijst, dus ik denk dat het beste is hem even opnieuw in de style map te plaatsen en vervolgens te verwijderen via het beheerders paneel.
-
Johanpg
Bericht
door Johanpg » 30 mar 2012, 10:58
Ik heb LOST gedownload en in de styles map geplaatst. Kan hem echter nog niet uninstalleren.
Nogmaals geprobeerd de MOD voor de mails te installeren.
Code: Selecteer alles
Bezig met het vernieuwen van de Macinscott 3 template
FOUT: Kon het bestand ./styles/Macinscott_3mcp_ban.html niet openen om te lezen.
Bezig met het vernieuwen van de Macinscott 3 template
FOUT: Kon het bestand ./styles/Macinscott_3mcp_ban.html niet openen om te lezen.
-
Johanpg
Bericht
door Johanpg » 30 mar 2012, 21:43
Maar ik gebruik de bovenstaande styles niet, dus ik snap niet waarom dat van invloed zou zijn op het niet werken van de MOD.
-
Johanpg
Bericht
door Johanpg » 31 mar 2012, 21:19
Zou dit weekend graag een nieuwsbrief de deur uit doen, dus ik hoop dat iemand kan helpen bij het goed functionerend krijgen van deze MOD

-
TWEagle
-
Contacteer:
Bericht
door TWEagle » 01 apr 2012, 13:06
eventueel phplist laten samenwerken met uw phpbb
en dan eventueel uw e-mailadressen backuppen vanuit de database

To see or to hear
-
Johanpg
Bericht
door Johanpg » 01 apr 2012, 14:07

PHPList is weer nieuw.... Hoe doe ik dit en wat levert het op?
-
Paul
- Beheerder

-
Contacteer:
Bericht
door Paul » 01 apr 2012, 15:18
Ik hoop dan wel dat phplist veiliger is als een aantal jaar geleden, toen phpBB.com door veiligheidsproblemen in phpBB list gehacked is.
-
Pola
-
Contacteer:
Bericht
door Pola » 01 apr 2012, 15:35
Johanpg schreef:Maar ik gebruik de bovenstaande styles niet, dus ik snap niet waarom dat van invloed zou zijn op het niet werken van de MOD.
De AutoMOD installer kijkt naar de geinstalleerde stijlen die opgegeven staan in de database. Ik ken AutoMOD niet goed genoeg om precies te weten hoe en waarom.
Het beste zou zijn om direct via phpMyadmin alles wat met niet gebruikte stijlen te maken heeft te verwijderen. Maar daarvoor moet je wel een beetje overweg kunnen met phpMyAdmin.
Het gaat om de tabellen die met phpbb_styles beginnen.
-
Johanpg
Bericht
door Johanpg » 01 apr 2012, 16:22
Daar waar je SQL Query's toe kunt voegen o.i.d. zie ik een hele lijst staan met PHBBB3_.....
Bij PHBPP_Styles_... zie ik alle stijlen wel staan, maar wanneer ik iets wil verwijderen (als het zo moet), komt er een venstertje of ik hem echt wil verwijderen, dan druk ik op ok, dan:
Not Found
The server was not able to find the document (./406.shtml) you requested.
Please check the url and try again. You might also want to report this
error to your web hosting provider.
cpaneld/11.30.6.6 Server at cpanel.voliereforum.nl
-
Johanpg
Bericht
door Johanpg » 01 apr 2012, 16:29
In Pro Silver werkt het wél!
-
Pola
-
Contacteer:
Bericht
door Pola » 01 apr 2012, 19:30
Johanpg schreef:Daar waar je SQL Query's toe kunt voegen o.i.d. zie ik een hele lijst staan met PHBBB3_.....
Bij PHBPP_Styles_... zie ik alle stijlen wel staan, maar wanneer ik iets wil verwijderen (als het zo moet), komt er een venstertje of ik hem echt wil verwijderen, dan druk ik op ok, dan:
Not Found
The server was not able to find the document (./406.shtml) you requested.
Please check the url and try again. You might also want to report this
error to your web hosting provider.
cpaneld/11.30.6.6 Server at cpanel.voliereforum.nl
Ik weet niet precies wat je gedaan hebt. Ik heb dan ook geen idee wat deze foutmelding je vertelt.
Je moet wel oppassen met het verwijderen van zaken uit de database, want daarmee kun je je forum onbruikbaar maken.
Grofweg komt het er op neer dat je in de tabel
phpbb_styles
moet controleren welke template_id's, theme_id's en imageset_id's gebruikt worden voor de stijlen die je actief hebt op je forum.
Aan de hand van die id's moeten dan de andere tabellen doorgezocht worden naar items met andere id's.
-
Johanpg
Bericht
door Johanpg » 01 apr 2012, 21:18
Ik denk dat dit me de pet te boven gaat. Ik snap hoe ik bij de tabel phpbb3_styles kom (er staat ook phpbb3_styles_imageset enz.).
Maar dan? Hoe zie ik wat een goede id en een niet goede id is?