Portal installeren

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Aniet

Portal installeren

Bericht door Aniet » 03 feb 2012, 21:37

Hoi!
Ik probeer deze portal met automod te installeren. Ik weet echter weinig hier vanaf en ik krijg steeds dezelfde foutmelding, namelijk (wat dikgedrukt is, is de foutmelding):

styles/subsilver2/template/overall_header.html

Find
<div id="logodesc">
<table width="100%" cellspacing="0">
<tr>
<td><a href="{U_INDEX}">{SITE_LOGO_IMG}</a></td>
<td width="100%" align="center"><h1>{SITENAME}</h1><span class="gen">{SITE_DESCRIPTION}</span></td>
</tr>
</table>
</div>

--------------------------------------------------------------------------------

Add After
<!-- IF not $S_IN_PORTAL or S_DISPLAY_PHPBB_MENU -->Success

Find
<!-- IF S_BOARD_DISABLED and S_USER_LOGGED_IN --> &nbsp;<span style="color: red;">{L_BOARD_DISABLED}</span><!-- ENDIF -->

--------------------------------------------------------------------------------

Add Before
<!-- ENDIF -->The Find specified by the MOD could not be found

Add After
<!-- IF not $S_IN_PORTAL or S_DISPLAY_PHPBB_MENU -->The Find specified by the MOD could not be found

Zoals ik eerder al zei heb ik hier niet veel verstand van en heb ik dan ook echt geen idee wat dit betekend en hoe ik dit kan oplossen.

Ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,
Anita :D

David
Contacteer:

Re: Portal installeren

Bericht door David » 04 feb 2012, 10:38

De stukken code die je nu noemt kan AutoMOD niet vinden, hij kan die wijzigingen dus ook niet uitvoeren. Wat je in z'n geval kan doen is de wijzigingen die AutoMOD niet kan vinden zelf met de hand doen. Je zoek dus zelf het bestand via FTP. Dat bestand haal je naar je computer en open je met Notepad++ een speciaal en gratis programma die hier voor is bedoelt, en de codering van je bestand niet verpest.Vervolgens zoek je naar een deel van de code. Daarna moet je iets voor en/of achter die code plaatsen. Dat sla je op en je upload het bestand weer via FTP. Daarna kun je de installatie via AutoMOD forceren en als je dat goed doet werkt het ook nog ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Aniet

Bericht door Aniet » 05 feb 2012, 10:04

Dankjewel voor de duidelijke uitleg.
Het is gelukt en hij is ook geïnstalleerd. :D

Alleen nu zegt hij dat ik de installatiemap moet verwijderen of hernoemen, dus ik die installatiemap opzoeken & verwijderen, maar hij blijft dit zeggen.
Ik heb hem ook al via de zoekfunctie gekeken of ik iets gemist heb ofzoiets, maar dit is niet het geval..

Heb je misschien een tip wat ik misschien fout heb gedaan?

David
Contacteer:

Bericht door David » 05 feb 2012, 10:57

Aniet schreef:Dankjewel voor de duidelijke uitleg.
Het is gelukt en hij is ook geïnstalleerd. :D

Alleen nu zegt hij dat ik de installatiemap moet verwijderen of hernoemen, dus ik die installatiemap opzoeken & verwijderen, maar hij blijft dit zeggen.
Ik heb hem ook al via de zoekfunctie gekeken of ik iets gemist heb ofzoiets, maar dit is niet het geval..

Heb je misschien een tip wat ik misschien fout heb gedaan?
Hoe beheer jij je bestanden? Via FTP of via het controlepaneel?

Aniet

Bericht door Aniet » 05 feb 2012, 11:17

Via FTP.

David
Contacteer:

Bericht door David » 05 feb 2012, 11:56

Oké, ik heb namelijk het vermoeden dat de installatiemap toch nog aanwezig is. Snap alleen niet precies waarom jij hem dan niet meer ziet. Wil je voor de zekerheid nog eens kijken via FTP, en dan naar de map waar je forum staat! Staat daar nog een map met de naam install?

John Leeuwis
Contacteer:

Bericht door John Leeuwis » 05 feb 2012, 12:27

Lijkt wel of het forum gewoon uitgeschakeld staat.
Beheerderspaneel->Algemeen->Forumconfiguratie->
Dan forum uitschakelen Ja/Nee

Aniet

Bericht door Aniet » 05 feb 2012, 13:37

Ik weet niet waarom, maar nu vond hij de map wel via de zoekfunctie. :)

Alles is gelukt & nogmaals bedankt!

David
Contacteer:

Bericht door David » 05 feb 2012, 16:49

Je bent alleen nog wat vergeten zo te zien aan je portal, dat kunnen je stijl wijzigingen zijn voor de stijl die je nu gebruikt en/of je bent vergeten je stijl mappen te vernieuwen via het beheerderspaneel. Want de indeling op je portal is niet helemaal zoals het hoort ;)

Aniet

Bericht door Aniet » 05 feb 2012, 18:49

Hm, ik vond hem inderdaad al een beetje raar der uit zien, maar dat verklaart het dus. :lol:
Ik heb bij de stijl niets gewijzigd en ook niet de stijl mappen vernieuwd.

Ik heb geprobeerd te zoeken op internet & in de bestanden, maar waar kan je precies zien wat je moet veranderen aan je stijl?

David
Contacteer:

Bericht door David » 05 feb 2012, 18:55

Alle stijlen voor phpBB3 zijn op 2 standaard stijlen gebaseerd Prosilver of Subsilver2. Jij maakt gebruik van id provalentina die is gebaseerd op Prosilver.

Jij zult dus de Prosilver wijzigen van de portal op jouw stijl moeten toepassen, en ook de prosilver bestanden van het portal toevoegen aan jouw stijl.

Je werkt met Automod die kan je daar eventueel voor gebruiken, maar je hebt kans dat niet alle wijzigingen gevonden kunnen worden. Ga via je beheerderspaneel naar Automod en klik dan bij Portal op details dan kun je onderaan de stijl wijzingen kiezen.

Links kies je Prosilver
Rechts kies je id provalentina

Aniet

Bericht door Aniet » 05 feb 2012, 19:26

Als ik bij automod ben en dan bij portal op details klik, dan staat er onderaan geen optie om stijl wijzingen te kiezen.

David
Contacteer:

Bericht door David » 05 feb 2012, 19:28

Aniet schreef:Als ik bij automod ben en dan bij portal op details klik, dan staat er onderaan geen optie om stijl wijzingen te kiezen.
Helemaal onderaan:

Apply these changes (dan een dorpdown box) to this template (dan een dorpdown box)

Aniet

Bericht door Aniet » 05 feb 2012, 19:32

Nee, het staat er echt niet.
Misschien heb ik dan toch iets fout gedaan met installeren van de portal of van Automod zelf?

David
Contacteer:

Bericht door David » 05 feb 2012, 19:37

Aniet schreef:Nee, het staat er echt niet.
Misschien heb ik dan toch iets fout gedaan met installeren van de portal of van Automod zelf?
Merkwaardig, zou je mij via een PB eens de inlog gegevens van je forum willen sturen dan wil ik wel eens voor je kijken. Niet hier op het forum dan kan iedereen ze lezen en das niet de bedoeling.
Wijziging: Gevonden:
Je hebt het install.xml bestand uit store/mods/board3_portal_1_0_6 verwijderd!! En dat is eigenlijk niet de bedoeling. Waarschijnlijk heb je dit zelf gedaan omdat je dacht dat het moest om die eerdere melding die je had op het forum, ik heb die weer terug gezet. En je kunt nu wel doen wat ik eerder heb uitgelegd ;)

Aniet

Bericht door Aniet » 07 feb 2012, 10:19

Wat je eerder hebt uitgelegd lukt inderdaad, behalve 1 dingetje.
Ik krijg namelijk deze melding:
The MOD requires an external installer to finish installation. Click here to continue to that step.
Return to AutoMOD

Als ik dan daar op klik, kom ik op een pagina van mijn host dat deze pagina niet bestaat.
Ik heb al gekeken of ik misschien nog een bestand met de naam install heb verwijderd omdat ik dacht dat moest, zou het zoiets kunnen zijn?

David
Contacteer:

Bericht door David » 07 feb 2012, 10:25

Ik snap wat je bedoelt, je zou dan opnieuw het install bestand moeten draaien volgens AutoMOD. Maar in principe is dat helemaal niet nodig de MOD is tenslotte al geïnstalleerd. Weet niet waarom AutoMOD het dan toch vraagt!!

Maar als de wijzigingen in je stijl zijn gedaan is het gewoon goed, en hoef je verder niks te doen!

Aniet

Bericht door Aniet » 07 feb 2012, 10:35

Hm, want ik heb het met mijn eerste stijl geprobeerd en daar hoefde ik volgens automod niets aan te veranderen, maar vervolgens is er niets aan mijn portal veranderd.
Toen dacht ik, ik probeer het met een andere stijl en daar moest ik wel wat aan veranderen, dus ik gedaan zoals hierboven was uitgelegd, maar daar veranderde vervolgens ook niets aan.

David
Contacteer:

Bericht door David » 07 feb 2012, 10:38

Heb jij daarna je stijl mappen vernieuwd? Beheerderspaneel, TAB: stijlen en dan Template, Theme en Imageset langs gaan om die te vernieuwen.

Verder heeft id provalentina zeker wel wijzigingen nodig, misschien niet allemaal. Als AutoMOD niet meewerkt kun je ze misschien beter zelf met de hand doen. Alleen de stijl wijzigingen is niet zo gek veel werk ;)

Aniet

Bericht door Aniet » 07 feb 2012, 11:34

Maar hoe weet je dan welke wijzigingen je moet maken?
Bij automod staat mijn stijl er niet meer tussen, dus kan het daar ook niet zien.

Edit:
Er is nu trouwens wel iets veranderd.

Plaats reactie