Hulp bij installatie mod post expired 1.0.3

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Munthunter
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2010, 13:54
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Hulp bij installatie mod post expired 1.0.3

Bericht door Munthunter » 21 nov 2011, 12:56

Hallo,

Ik probeer de mod Post Expired 1.0.3 te installeren maar loop tegen het volgende aan.

Bij het editten van het bestand styles/prosilver/template/viewforum_body.html moet ik het volgende zoeken:

Code: Selecteer alles

		<li class="row<!-- IF topicrow.S_ROW_COUNT is even --> bg1<!-- ELSE --> bg2<!-- ENDIF --><!-- IF topicrow.S_POST_ANNOUNCE --> announce<!-- ENDIF --><!-- IF topicrow.S_POST_STICKY --> sticky<!-- ENDIF --><!-- IF topicrow.S_TOPIC_REPORTED --> reported<!-- ENDIF -->">
Deze vind ik niet in mijn bestand, wel het volgende (ziet er anders uit, wellicht ooit ge-edit voor een andere mod)

Code: Selecteer alles

<li class="row<!-- IF topicrow.S_ROW_COUNT is even --> bg1<!-- ELSE --> bg2<!-- ENDIF --><!-- IF topicrow.S_POST_GLOBAL --> global-announce<!-- ENDIF --><!-- IF topicrow.S_POST_ANNOUNCE --> announce<!-- ENDIF --><!-- IF topicrow.S_POST_STICKY --> sticky<!-- ENDIF --><!-- IF topicrow.S_TOPIC_REPORTED --> reported<!-- ENDIF -->">
Ik moet de volgende vervanging invoeren (replace)

Code: Selecteer alles

		<li class="row<!-- IF topicrow.S_CHANGE_COLOUR --> bg3<!-- ELSEIF topicrow.S_ROW_COUNT is even --> bg1<!-- ELSE --> bg2<!-- ENDIF --><!-- IF topicrow.S_POST_ANNOUNCE --> announce<!-- ENDIF --><!-- IF topicrow.S_POST_STICKY --> sticky<!-- ENDIF --><!-- IF topicrow.S_TOPIC_REPORTED --> reported<!-- ENDIF -->">
Kan ik dat zomaar doen, zonder andere functies (mod) onbruikbaar te maken?

Verder ontstaan er wel eens extra 'tabs' als ik een nieuwe regel aanmaak voor het invoeren van een edit, moet ik die laten staan, of kan ik die 'tabs' weghalen?

Dit gebeurd in diverse edits en heb ik dus zo maar gelaten.

Hoop dat iemand mij verder kan helpen, kwam deze mod tegen bij een aanvraag van een ander forumlid hier en deze is erg makkelijk voor mijn veiling en marktrubrieken.

Daarnaast de vraag of deze mod al is vertaald in het Nederlands en zo ja, waar vind ik de vertaling. In de mod zelf zie ik enkel een Spaanse en Duitse vertaling.

Gr. Jeroen

Gebruikersavatar
FreakyBlue
Berichten: 1607
Lid geworden op: 29 okt 2007, 22:15
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Hulp bij installatie mod post expired 1.0.3

Bericht door FreakyBlue » 23 nov 2011, 13:10

Die edit moet je volgens mij gewoon kunnen doen zonder dat het andere MODs oid beïnvloedt.
Let wel, je verandert wel eea aan de kleursetting van de background.

Wellicht verstandig dit eerst uit proberen op een testforum ;)

En realiseer je wel dat een MOD probeert te installeren die (gegarandeerd) werkzaam is op phpBB3.0.6 en niet bijgewerkt is tot phpBB3.0.9. Dit hoeft overigens geen problemen op te leveren, maar de garantie van een werkbare MOD heb je niet.

Nog een reden om de MOD eerst testen op een niet live forum ;)

Een vertaling in het NL is er volgens mij niet. Die zal je dus zelf moeten maken als je dat wenst. En als je dat doet, zou het mooi zijn als je deze weer deelt met anderen :)

Het verhaal van de 'tabs' begrijp ik niet ... misschien kan je dat verduidelijken?
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Gebruikersavatar
Munthunter
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2010, 13:54
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: Hulp bij installatie mod post expired 1.0.3

Bericht door Munthunter » 26 nov 2011, 13:06

In de tussentijd is het mij inmiddels gelukt om de mod te installeren.

Echter werkt de mod, maar niet zoals ik het wil. In de reacties onder de mod zelf staat hetzelfde probleem ook beschreven, maar ook dat deze in een update is verholpen.

Het probleem is namelijk dat wanneer ik hem instel dat hij het topic moet sluiten en/of moet verplaatsen, dat hij enkel het 2de bericht laat staan en dus niet verplaatst, maar het eerste (start)bericht verwijderd. Kijk en dat is dus niet de bedoeling.

Mod inderdaad zelf moeten vertalen, ik zal hem hieronder neerzetten. Gaat om het volgende bestand:

language/en/mods/pe.php welke ik geplaatst heb in language/nl/mods/

Zover als ik zie werkt de vertaling goed op het forum, als wel in het ACP.

Code: Selecteer alles

<?php
/**
*
* pe [English]
*
* @package language
* @version $Id: pe.php 9001 2009-06-05 20:47:00Z crazygandalf $
* @copyright (c) 2008 crazygandalf
* @license http://opensource.org/licenses/gpl-license.php GNU Public License
*
*/

/**
* DO NOT CHANGE
*/
if (!defined('IN_PHPBB'))
{
	exit;
}

if (empty($lang) || !is_array($lang))
{
	$lang = array();
}

$lang = array_merge($lang, array(
//Numbers mean seconds
	'post_expire'	=> array(
		'-1'	=> 'No expire', //do not change the '-1'
		'86400'				=> '1 dag', //60s x 60min x 24h = 86400s
		'172800'			=> '2 dagen',
		'259200'			=> '3 dagen',
		'345600'			=> '4 dagen',
		'432000'			=> '5 dagen',
		'518400'			=> '6 dagen',
		'604800'			=> '1 week',
		'2592000'			=> '1 maand',
	), 
	'POST_EXPIRE_TIME' 	=> 'Vervaltijd bericht',
	'POST_EXPIRE_TIME_EXPLAIN' 	=> 'Kies na welk tijdstip het bericht verloopt.',
	'POST_EXPIRE_DATE' 	=> 'Vervaltijd bericht',
	'POST_EXPIRE_DATE_EXPLAIN' 	=> 'Kies de exacte tijd wanneer het bericht zal vervallen.',
	'POST_WILL_EXPIRE' => 'Bericht zal vervallen',
	'TOPIC_WILL_EXPIRE' => 'Topic zal vervallen',
	'POST_EXPIRE_NUMBER_ERROR' => 'Er is een probleem opgetreden in de instellingen van het bericht verval systeem, Neem a.u.b. contact op met de beheerder.',
	'TOPIC_EXPIRE_TYPE' => 'Topic zal vervallen',
	'TOPIC_EXPIRE_TYPE_EXPLAIN' => 'Kies wat er moet gebeuren wanneer het topic vervalt. Als de tijd niet wordt ingevoerd, zal deze optie niet werken.',
	'TOPIC_EXPIRE_DELETE' => 'Verwijder',
	'TOPIC_EXPIRE_LOCK' => 'Sluiten',
	'INVALID_DATE' => 'De ingevoerde datum is niet toegstaan.',
	'PAST_DATE' => 'De verloop datum kan niet worden ingesteld als de datum reeds is verstreken.',
	
//Added in 0.4.0
	'TOPIC_EXPIRE_MOVE' => 'Verplaatsen',	
	'TOPIC_EXPIRE_LOCK_AND_MOVE' => 'Sluiten & verplaatsen',
	'TOPIC_EXPIRE_SELECT_FORUM' => 'Selecteer een forum',
	'TOPIC_EXPIRE_SELECT_FORUM_EXPLAIN' => 'Je kunt een forum selecteren waar het verlopen topic naar toe verplaatst moet worden. Standaard forum kan worden ingesteld in het ACP.',
	'POST_EXPIRE_SETTINGS' => 'Bericht verloop instellingen',
	'POST_EXPIRE_SETTINGS_CHANGED' => 'Bericht verloop instellingen zijn gewijzigd.',
	'EXPIRE_ENABLE' => 'Bericht verloop inschakelen',
	'EXPIRE_KIND_SET' => 'Soort van verloop instelling',
	'EXPIRE_KIND_SET_EXPLAIN' => 'Je kunt wijzigingen aanbrengen hoe gebruikers de verloop tijd in kunnen stellen.',
	'EXPIRE_AFTER' => 'Na specifieke tijd',
	'EXPIRE_EXACT' => 'Exact',
	'EXPIRE_BOTH' => 'Beide',
	'EXPIRE_NONE' => 'Geen',
	'EXPIRE_DEFAULT_ACTION' => 'Standaard actie',
	'EXPIRE_DEFAULT_ACTION_EXPLAIN' => 'Je kunt kiezen voor een standaard actie na verloop, dit wordt geselecteerd in ieder nieuw geplaatst topic.',
	'EXPIRE_DEFAULT_FORUM' => 'Standaard forum',
	'EXPIRE_DEFAULT_FORUM_EXPLAIN' => 'Je kunt een standaard forum selecteren waarheen het topic wordt verplaatst, wanneer de verplaats of verplaats en sluiten optie is geselecteerd.',
	'EXPIRE_KIND_SET_ERROR' => 'Er is een probleem opgetreden in het topic verloop systeem, neem a.u.b. contact op met de beheerder.',
	'EXPIRE_COLOUR_SET' => 'Verander kleur van topics en berichten die verlopen',
	'EXPIRE_COLOUR_SET_EXPLAIN' => 'Je kunt de achtergrondkleur van topics en berichten wijzigen. Kies \'Ja\' en de kleur zal veranderen.',

//Added in 0.4.1
	'EXPIRE_COLOUR_TIME' => 'Kleur bij verlopen van de tijd',
	'EXPIRE_COLOUR_TIME_EXPLAIN' => 'Je kunt de tijd instellen wanneer de kleur moet wijzigen als het topic of bericht verloopt. Instellen op 0 stelt automatisch alle verlopende topics of berichten in, waardoor de kleur zal wijzigen. Nummers staan voor uren.',
	'EXPIRE_MAX_TIME' => 'Maximale tijd voor verloop',
	'EXPIRE_MAX_TIME_EXPLAIN' => 'Je kunt de maximum tijd instellen, welke gebruikers in kunnen stellen wanneer het topic of bericht zal verlopen. Ingesteld op 0 geeft een maximale ongelimiteerde tijd. Nummers staan voor dagen.',
	'MAX_DATE' => 'Maximaal in te stellen tijd voor verloop is %s dagen.',
	'MOVE_UNABLE' => 'Je kunt dit topic niet verplaatsen, omdat je het gewenste forum niet kunt selecteren.',

//Added in 0.4.2
	'TOPIC_EXPIRE_UNLOCK' => 'Heropenen.',
	'TOPIC_EXPIRE_UNLOCK_AND_MOVE' => 'Heropen & verplaatsen.',	

//Added in 1.0.0 RC
	'INSTALL_POST_EXPIRE' => 'Installatie van Topic verloop.',
	'INSTALL_PERM_ADDED' => 'Permissies toegevoegd.',
	'INSTALL_TABLE_ALTERED' => 'Tabel %s veranderd.',
	'INSTALL_CONFIGURATION' => 'Configuratie wijzigingen zijn toegevoegd.',
	'INSTALL_PE_MODULE' => 'Topic verloop module is toegevoegd.',
	'INSTALL_END_NOTES' => 'Topic verloop module is succesvol geinstalleerd. Verwijder, verplaats of hernoem de installatiemap alvorens je deze modificatie gaat gebruiken.',
	'INSTALL_RETURN' => 'Keer terug naar %sindex%s.',

//Added in 1.0.2 RC
	'INSTALL_TABLE_ALREADY_ALTERED' => 'Tabel %s reeds gewijzigd.'
));

?>
Gr. Jeroen

Plaats reactie