Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
-
Daphy
Bericht
door Daphy » 29 jun 2011, 14:15
- Modificatie & Versie:
Directe link naar de modificatie:
Adres van je forum: http://
phpBB versie:
Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd? Nee
Wat is het probleem?
Ik heb onlangs op mijn forum dikke ruzie gehad tussen de leden, 2 leden zijn nu verbannen van het forum... het schijnt echter dat er behoorlijk is gestookt via PB's /PM's en dit wil ik graag controleren. Er schijnt een modificatie te zijn dat je dat als Admin kunt doen.
Echter heb ik geen flauw idee hoe dat werkt. (En of het wettelijk is toegestaan)
Kan iemand me daarbij helpen?
-
Ger
-
Contacteer:
Bericht
door Ger » 29 jun 2011, 15:06
Het is wettelijk niet toegestaan als men niet van tevoren expliciet daarmee akkoord is gegaan. Er is wel een MOD voor, maar ik raad je af die in Nederland te gebruiken.
Als mensen worden lastiggevallen via een PB kunnen ze die PB net als een gewoon forumbericht rapporteren aan de moderators. Die kunnen de PB dan bekijken en zonodig maatregelen nemen. Doordat zij dan het initiatief nemen geven ze dus automatisch toestemming.
-
brandsrus
-
Contacteer:
Bericht
door brandsrus » 01 jul 2011, 18:11
Dat is toch wishfull thinking, als je beetje handig bent met MySQL kun je de privéberichten uitlezen in de forumdatabase. Dus mensen zouden bij registratie op het forum al kunnen weten dat dingen in de database worden opgeslagen. De tekst is zo te lezen; het is niet versleuteld!
-
Ger
-
Contacteer:
Bericht
door Ger » 01 jul 2011, 20:22
Dat wil niet zeggen dat je het doet. Verder is dat een beetje off topic. Het gaat er niet om of het kan, het gaat erom dat het probleem van een PB ruzie op de juiste wijze wordt opgelost. En die juiste wijze zit in phpBB middels de reports, wat het dus onnodig maakt om het in de database op te zoeken.