Meerdere (kleine) problemen
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

-
Meerdere (kleine) problemen
Adres van je forum: http://www.onlineflashmobs.nl/forum/index.php
phpBB versie: 3.0.8
Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?
JA
Wat is het probleem?[/list]
Ik heb meerdere problemen.
Als eerste wilde ik een banner bij de footer plaatsen. Maar als ik iets aanpas in de footer veranderd er helemaal niks. Zelfs niet als ik de hele footer weg haal. En ik zit wel bij de juiste style.
Als tweede zoek ik een goede RSS feed voor nieuwe berichten. Zodat ik daar een twitter aan vast kan maken.
En als derde zoek ik een betere chapata. Omdat deze nu echt vaak te moeilijk is.
Kan iemand mij verder helpen?
Alvast bedankt!
phpBB versie: 3.0.8
Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?
JA
Wat is het probleem?[/list]
Ik heb meerdere problemen.
Als eerste wilde ik een banner bij de footer plaatsen. Maar als ik iets aanpas in de footer veranderd er helemaal niks. Zelfs niet als ik de hele footer weg haal. En ik zit wel bij de juiste style.
Als tweede zoek ik een goede RSS feed voor nieuwe berichten. Zodat ik daar een twitter aan vast kan maken.
En als derde zoek ik een betere chapata. Omdat deze nu echt vaak te moeilijk is.
Kan iemand mij verder helpen?
Alvast bedankt!
Re: Meerdere (kleine) problemen
Voor het eerste probleem kan ik je misschien helpen.
Je moet je templates refreshen.
Dit doe je in je beheerderspaneel.
In je tabblad "algemeen" kan je daar een aantal taken uitvoeren.
Volgens wat ik tot nu toe uitgevogeld heb, zou het de functie "Synchroniseer gestipte onderwerpen" moeten zijn.
Hier op uitvoeren drukken en dan zou je eerste probleem opgelost moeten zijn (bij was het toch zo)
Voor jou probleem 2 laat ik iemand anders aan het woord.
Probleem3:
Wees voorzichtig met dit eenvoudiger te maken, want dan ben je kwetsbaarder voor registratie bots.
Maar je kan dit aanpassen in je beheerderspanel bij tabblad algemeen en dan CAPTCHA module instellingen.
Succes
Je moet je templates refreshen.
Dit doe je in je beheerderspaneel.
In je tabblad "algemeen" kan je daar een aantal taken uitvoeren.
Volgens wat ik tot nu toe uitgevogeld heb, zou het de functie "Synchroniseer gestipte onderwerpen" moeten zijn.
Hier op uitvoeren drukken en dan zou je eerste probleem opgelost moeten zijn (bij was het toch zo)
Voor jou probleem 2 laat ik iemand anders aan het woord.
Probleem3:
Wees voorzichtig met dit eenvoudiger te maken, want dan ben je kwetsbaarder voor registratie bots.
Maar je kan dit aanpassen in je beheerderspanel bij tabblad algemeen en dan CAPTCHA module instellingen.
Succes
-
Hoi Danny,
Bedankt voor je reactie!
Helaas is het nog niet gelukt. Ik heb geprobeerd maar de wijzigingen worden nog steeds niet weergegeven
En ik heb besloten inderdaad toch maar chapata of hoe dat ook precies heet zo te laten
Bedankt voor je reactie!
Helaas is het nog niet gelukt. Ik heb geprobeerd maar de wijzigingen worden nog steeds niet weergegeven

En ik heb besloten inderdaad toch maar chapata of hoe dat ook precies heet zo te laten

template vernieuwen en vaak ook je cache/buffer legen, soms moet je zelfs je browser vernieuwen.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
-
Thanks het eerste is gelukt.!
Wat vraag 2 betreft, is de ingbouwde rss feed niet afdoende?
Dan zul je moeten gaan zoeken in de mods voor phpBB3, meen dat er wel wat rss feed mods zijn maar wat die precies anders doen dan de standaard optie in phpbb durf ik niet te zeggen.
Dan zul je moeten gaan zoeken in de mods voor phpBB3, meen dat er wel wat rss feed mods zijn maar wat die precies anders doen dan de standaard optie in phpbb durf ik niet te zeggen.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
-
IK heb zojuist mijn hele forum zo vernaggelt in 5 minuten dat ik opnieuw ben gaan instaleren helaas.
Twee dagen werk naar de knoppen. Door een stomme plugin.
Twee dagen werk naar de knoppen. Door een stomme plugin.
als je een backup maakt van te voren kun je niets kapot maken en zelfs zonder backup kun je vaak nog heel veel herstellen, een error wil niet zeggen dat je forum gelijk defect is.
Teammember op
-
Na, ik had in de bestanden lopen rotzooien. En geen backup gemaakt van de bestanden. Ervaring voor de volgende keer laten we maar zeggen.
jep niet te veel te gelijk doen en altijd het een en ander testen voor je naar de volgende aanpassing gaat. En alle bestanden backuppen voor het geval dat.
Teammember op
-
Wat is dan de RSS die er al inzit?
De instellingen daarvoor vind je terug in het beheerderspaneel en de feed zelfs daarvoor geeft je browser een icoontje zodra er een feed gevonden is.
Teammember op
-
Ik heb die instellingen wel gevonden. Maar waar ik dat terug kan vinden op het forum??
In je browser ligt het Feeds-icoontje nu waarschijnlijk op zodra je jouw website bezoek.
Ziet er waarschijnlijk zo uit:
Ziet er waarschijnlijk zo uit:
-
Thanks.
Nog 1 vraag. Hoe voeg ik een google analys toe?
Nog 1 vraag. Hoe voeg ik een google analys toe?