installatie mods

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
bieradmin

installatie mods

Bericht door bieradmin » 16 sep 2010, 19:40

• Adres van je forum: http://www.bierboeren.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Advertisement Management
    Database Optimize & Repair for phpBB
    Facebook Profile Link
    Live Preview
    Post links
    Show First Post Only to Guest
    UMIL - Unified Mod Install Library
    YouTube Profile Link
    phpBB Mood Swings
    Wanneer ontstond het probleem? vanaf het moment dat ik mijn eerste mod installeerde met autocad en ik heb het alleen nog maar daarmee geïnstalleerd dus eigenlijk vanaf het begin
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
Als ik een mod installeerd krijg ik wel te zien dat de installatie goed is verlopen en werken de mods ook gewoon alleen krijg ik rare links te zien of vreemde teksten.
voor bijv. de advertentie management en sitemap (welke er niet eens meer op staat) krijg ik dit als link te zien in het tabblad "algemeen":
ACP_ADVERTISEMENT_MANAGEMENT
ACP_SITEMAP_INDEX_TITLE
Dat is raar maar wat nog veel vervelender is is dat ik ook de mod "Show First Post Only to Guest" heb geïnstalleerd heb waarbij je gewoon een bericht hoort te zien dat je je moet aanmelden of registreren om meer te kunnen lezen alleen laat hij het volgende zien:
{ SFPO_WARNING }
{ SFPO_MSG_REGISTER }
{ SFPO_OR }

Wat kan dit zijn en hoe kan ik het repareren? Ik heb mijn database al gecontroleerd en daar zitten geen fouten in. (volgens de mod dan)

..

Kevin
Contacteer:

Re: installatie mods

Bericht door Kevin » 16 sep 2010, 20:02

Die rare links en vreemde tekens komen door het feit dat de nederlandse vertaling ontbreekt van die mod. In de download van de mod zit in language/ wel een mapje "en" maar "nl" ontbreekt. Je kunt en kopieren en hernoemen naar nl, dan werkt het wel maar in het engels.

Je bedoelt neem ik aan automod en niet autocad. ;)
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

bieradmin

Bericht door bieradmin » 16 sep 2010, 21:00

ok ik zal dat is gaan proberen, bedankt voor de tip en ja inderdaad automod hoe ik op cad ben gekomen weet ik ook niet :P
Ik heb de map nl gemaakt naar de map en in 1 van de mods maar ik zie helaas nog steeds hetzelfde :(

opnieuw installeren van mijn forum heeft overgens ook niet geholpen (had wel de oude database gewoon gebruikt)

bieradmin

Bericht door bieradmin » 16 sep 2010, 21:32

ik heb de taal van mijn forum op engels gezet en dit werkt inderdaad wel. heeft het misschien zin om nederlands opnieuw te installeren?

David
Contacteer:

Bericht door David » 16 sep 2010, 21:36

Dat heeft weinig zin, omdat je de taal bestanden van je modificatie niet in je "nl"map hebt staan. Je moet dus de taal map van de mod of de vertaling als die bestaat uploaden naar de map "nl" en dan werkt het gewoon!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

bieradmin

Bericht door bieradmin » 16 sep 2010, 21:39

mmm ok maja zoals ik al zei dat werkte net niet maar ik zal er van de week nog is naar kijken.
iig bedankt voor jullie hulp.

David
Contacteer:

Bericht door David » 16 sep 2010, 21:47

Die had ik over het hoofd gezien door je dubbele post!

Heb je alles toch goed geupload kwa die talen naar je NL map? Lijkt me sterk dat het niet werkt...
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

bieradmin

Bericht door bieradmin » 18 sep 2010, 13:05

wat ik gedaan heb is de "en" map gekopieerd naar mijn computer en de naam aangepast naar nl en teruggeplaatst in de "language map" maar dit helpt helaas niets. Dit is te zien als je op mijn forum kijkt (Bierboeren.nl) en 1 van de onderwerpen probeert te lezen, dan staat er niet netjes na het eerste bericht dat je je moet registreren of aanmelden om meer te kunnen lezen maar 1 of andere error.
Wat doe ik verkeerd?

Jeroen

Bericht door Jeroen » 18 sep 2010, 18:24

Verplaatst van 3.0 Support
- Jeroen
Jeroen

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 18 sep 2010, 18:27

En als de bestanden uit de map nl wat dus feitelijk en bestanden zijn rechtstreeks naar de juiste plek op de ftp upload?
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

bieradmin

Bericht door bieradmin » 18 sep 2010, 19:19

Dat heb ik al gedaan, wat mij overgens is opgevallen is dat als ik de bestanden in de "en" map vertaal zie je ook geen verschil, de tekst blijft exact hetzelfde. Ik heb ook alle buffer leeggehaald en de database laten controleren en daar zaten geen fouten in.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 19 sep 2010, 09:12

Dat is nou precies de reden waarom ik niet graag met zoiets als automod werk, je ziet niet wat er gedaan is. 1 ding is zeker het zit niet in je database hoor, het systeem kan gewoon de vertaal variabele niet vinden en daarom geeft hij die { } weer op je forum.

Welke mod ben je nu mee bezig, is even makkelijker om er 1 ter gelijk te bespreken.
Afbeelding

bieradmin

Bericht door bieradmin » 19 sep 2010, 12:53

Ik ben nu bezig met Show First Post Only to Guest

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 19 sep 2010, 15:47

Linkje, of moet ik zelf gaan zoeken. Dan kan ik even meekijken waar de lang bestanden precies moeten staan.
Afbeelding

bieradmin

Bericht door bieradmin » 19 sep 2010, 16:01

sorry linkje was ik vergeten. bij deze http://www.phpbb.com/customise/db/mod/s ... _to_guest/

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 19 sep 2010, 21:25

Ik zie het al, in die mod zitten geen taalbestanden, maar alleen style bestanden. Je moet de benodigde taal strings handmatig toevoegen aan.

language/nl/viewtopic.php
zoek plaats erboven

Code: Selecteer alles

//Show First Post Only
$lang = array_merge($lang, array(
  'SFPO_MSG_REPLY'        => 'This thread has <b>1</b> reply',
  'SFPO_MSG_REPLIES'        => 'This thread has <b>%d</b> replies',
  'SFPO_MSG_REGISTER'        => '<h3>You must be a registered member and/or logged in to view this response.</h3>',      
  'SFPO_OR' => 'or',
  'SFPO_WARNING' => 'WARNING',
));

open language/nl/acp/forums.php
zoek

'ENABLE_RECENT_EXPLAIN'            => 'If set to yes topics made to this forum will be shown in the active topics list.',
plaats ervoor

'ENABLE_SFPO'             => 'Enable show first topic only to guest',
    'ENABLE_SFPO_EXPLAIN'             => 'If set to yes unregistered users / guests are able to view only the first post of any thread. The rest of the posts in the thread will ask them to login or register.',
Moet je wel even opletten bij het laatste bestand wat ik opnoemde want die zoekregel is in het engels. Bij jouw zal in het nl bestand na de => een andere zin staan, namelijk een nl zin.
Je zou de boel gelijk kunnen vertalen als je het toch moet toevoegen.
Dit doe je door de engelse zin na => en tussen de ' ...' te vertalen naar een nederlandse zin. Let wel dat je een html editor gebruikt hiervoor en niet met kladblok of notepad. Een goede gratis versie is Notepad++, te vinden via Google.
Afbeelding

bieradmin

Bericht door bieradmin » 20 sep 2010, 19:10

Ik heb dit gedaan maar helaas......:(

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 20 sep 2010, 19:19

Het zou toch moeten werken aangezien deze regel bijv. hier gemaakt wordt.

{ SFPO_WARNING }

'SFPO_WARNING' => 'WARNING',
Waar jij als je het goed hebt gedaan hebt staan

'SFPO_WARNING' => 'WAARSCHUWING',
Let op de komma's
Afbeelding

bieradmin

Bericht door bieradmin » 20 sep 2010, 20:25

bij viewtopic.php heb ik het volgende staan:

//Show First Post Only
$lang = array_merge($lang, array(
  'SFPO_MSG_REPLY'        => 'Dit onderwerp heeft <b>1</b> reactie',
  'SFPO_MSG_REPLIES'        => 'Dit onderwerp heeft <b>%d</b> reacties',
  'SFPO_MSG_REGISTER'        => '<h3>Je moet je eerst registreren of inloggen voordat je meer van dit onderwerp kan lezen.</h3>',      
  'SFPO_OR' => 'of',
  'SFPO_WARNING' => 'waarschuwing',
));
?>
Laatst gewijzigd door Jeroen op 20 sep 2010, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Code tag toegevoegd

Plaats reactie