- Modificatie & Versie: Contact Board Admin 3.0.6
Directe link naar de modificatie: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1888065
phpBB versie: 3.0.6
Wat is het probleem?
Ik wil deze modificatie misschien gaan gebruikenMaar goed ik vind het dan wel lekker dat ik hem in het Nederlands kan gebruiken, dus ben van plan hem te vertalen. Ik heb daar een paar vragen over..
1.) Is het handig een RC MOD te vertalen?
2.) Wat ik normaal wel eens doe is de engelse mappen aan passen en gewoon de engelse worden vervangen naar het nederlands.... Maar hoe vertaal je echt goed een MOD? Of is het al goed zoals ik het soms doe in de engelse mappen?
3.) Ik wil er dit keer goed voor gaan zitten, waar kan ik eventueel me vertaling laten checken op de nederlandse taal?
Hoe vertaal je een MOD
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Hoe vertaal je een MOD
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Re: Hoe vertaal je een MOD
1 ) Geen idee of het verstandig is om een RC mod te vertalen. Ik denk echter wel dat als hier tijdig mee begonnen word en hij ook voor de mod bouwer beschikbaar is het interessant kan zijn
2) Deze manier van vertalen gebruik ik ook altijd en volgens mij is dit de manier om het te doen.
3) Ik kopieer normaal gesproken de tekst naar WORD. Klinkt misschien stom maar is wel makkelijk met vertalen en spellingscontrole. Ik haal zelfs vaak nog fouten uit vertaalde mods omdat deze vertalingen haast nooit gecontroleerd worden.
2) Deze manier van vertalen gebruik ik ook altijd en volgens mij is dit de manier om het te doen.
3) Ik kopieer normaal gesproken de tekst naar WORD. Klinkt misschien stom maar is wel makkelijk met vertalen en spellingscontrole. Ik haal zelfs vaak nog fouten uit vertaalde mods omdat deze vertalingen haast nooit gecontroleerd worden.
Het is ook handig om tijdens het vertalen af en toe even te kijken of de zinnen/woorden die je hebt vertaald nog wel een beetje kloppen "in het plaatje".
Sommige zinnen worden namelijk heel raar als je ze gewoon letterlijk vertaald in een bestand en je niet ziet waar ze eigenlijk gebruikt worden in de mod
Sommige zinnen worden namelijk heel raar als je ze gewoon letterlijk vertaald in een bestand en je niet ziet waar ze eigenlijk gebruikt worden in de mod

Jeroen
Ik ben al een heel eind geloof ik
Met behulp van google vertaling en proberen wat de functie doet ben ik een heel eind gekomen. Er zijn een aantal zinnen die niet weet te vertalen
Maar daar probeer ik nog uittekomen.
Waar kan ik me vertaling laten controleren? Of is er iemand hier die, de nederlandse en de engelse taal goed beheerst... Die me vertaling kan en wil controleren?

Waar kan ik me vertaling laten controleren? Of is er iemand hier die, de nederlandse en de engelse taal goed beheerst... Die me vertaling kan en wil controleren?
Pas daar wel mee op, want google translater vertaald sommige Engelse zinnen echt heel krom.David schreef:Met behulp van google vertaling
Kijk dus wel iedere keer of de zin nog klopt en niet lukraak kopiëren

Dit forum is natuurlijk niet echt bedoeld als vertalingen-goedkeur-plaats, maar misschien is er iemand die het wel voor je wil doen.
Jeroen
Ik Kopieer het ook niet letterlijk hoor, soms wist ik helemaal niet wat er werd bedoelt. Dus dan vertaal je met google, als je dan hebt uitgezogd wat de functie precies doet. Kan je met die 2 dingen een normale Nederlandse zin maken!! Dat bedoelde ik eigenlijk net. Want je krijgt inderdaad de vaagste zinnen!
P.s. Heb al iemand gevonden die het voor me wil checken
___________________________________________________________________________________
Ik keek gewoon niet uit me doppen
Echt onwijs dom
De RC versie werkt op 3.0.6 de gevalideerde versie werkt op 3.0.5.... de 3.0.5 werkt wel op 3.0.6 alleen de coptcha werkt dan niet:( Dus das niet erg handig... Ik heb gewoon niet goed gekeken!
P.s. Heb al iemand gevonden die het voor me wil checken

http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1677265
___________________________________________________________________________________
Ik keek gewoon niet uit me doppen

De RC versie werkt op 3.0.6 de gevalideerde versie werkt op 3.0.5.... de 3.0.5 werkt wel op 3.0.6 alleen de coptcha werkt dan niet:( Dus das niet erg handig... Ik heb gewoon niet goed gekeken!