Nieuwsbrief ja/nee

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Onnyman

Nieuwsbrief ja/nee

Bericht door Onnyman » 07 dec 2009, 22:55

Hallo,

Ik heb een vraagje en het antwoord kon ik niet vinden in de zoek functie.

Ik verstuur via mijn forum "bulk e-mails" voor bezoekers die graag uptodate willen blijven over de site.
Natuurlijk is dat niet iedereen blij mee, en dat snap ik; Maar is er een functie dat bezoekers zich kunnen afmelden?
Of dat ze iets kunnen aanvinken in het registratie venster ? :ugeek:

Mendel
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief ja/nee

Bericht door Mendel » 07 dec 2009, 23:06

Aangepaste profielvelen, bij gebruikers en groepen in de beheersconsole, type Boolean (ja/nee) voldoet daarvoor. Je kan deze bij registratie verplicht stellen.

Let wel dat deze dan standaard op Nee staat voor de nieuwsbrief, OPTA ziet graag dat de ontvanger een actieve handeling doet om de mailing te ontvangen om deze buiten spam te laten vallen.

Vergeet de opt-out ook niet :)

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 08 dec 2009, 08:43

Ze kunnen toch ook in het gebruikersprofiel de optie "beheerders kunnen mij informatie mailen" op nee zetten. Dan krijgen ze die mail niet meer als het goed is.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Onnyman

Bericht door Onnyman » 08 dec 2009, 09:44

photodrome schreef:Aangepaste profielvelen, bij gebruikers en groepen in de beheersconsole, type Boolean (ja/nee) voldoet daarvoor. Je kan deze bij registratie verplicht stellen.

Let wel dat deze dan standaard op Nee staat voor de nieuwsbrief, OPTA ziet graag dat de ontvanger een actieve handeling doet om de mailing te ontvangen om deze buiten spam te laten vallen.

Vergeet de opt-out ook niet :)
Maar houd daar de bulk email rekening mee?
En wat is opt.out?

_Ron_
Contacteer:

Bericht door _Ron_ » 13 dec 2009, 21:59

Een dergelijke optie zou mijns inziens standaard in phpBB moeten komen voor de bulk e-mail. Zeker met de huidige spam problematiek.
Veel gebruikers zitten nu eenmaal niet te wachten op -soms wat overaktieve- forumbeheerders die om de haverklap een bulkmail verzenden.

Gewoon een linkje onderaan elke bulk-mail: Afmelden voor de nieuwsbrief :)
hanff.nl
Gij zult niet stelen.... De overheid duldt geen concurrentie!

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 14 dec 2009, 08:19

_Ron_ schreef:Gewoon een linkje onderaan elke bulk-mail: Afmelden voor de nieuwsbrief :)
Zoals Kevin al zei zit deze optie in het gebruikerspaneel. Als beheerder zou ik gewoon onder enkel e-mail standaard zetten iets als: "Wil je deze e-mails niet meer ontvangen? Schakel dan de optie dat beheerders je informatie moeten sturen uit in je gebruikerspaneel." :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Jeroen

Bericht door Jeroen » 14 dec 2009, 10:02

Je kan ook linken naar die specifieke module in het gebruikerspaneel :)
Jeroen

Onnyman

Bericht door Onnyman » 23 mar 2010, 14:32

Bedankt voor de tips, echter inderdaad die optie moet gelijk bij het aanmelden komen.
Maar dat zit er nog niet in [ook niet in 3.07) :geek:

HooGLaNDeR

Bericht door HooGLaNDeR » 29 mar 2010, 08:47

Is de bulk email zo aan te passen, dat alleen mensen die gekozen hebben voor de "nieuwsbrief" (dus value=1) een email ontvangen?

Jeroen

Bericht door Jeroen » 29 mar 2010, 08:50

In het gebruikerspaneel kunnen mensen aangeven of ze emails van het beheer willen ontvangen. Als dat op ja staat krijgen ze emails, als dat op nee staat niet.

Je kan ook een aparte gebruikersgroep maken, en de mensen die de nieuwsbrief willen ontvangen moeten zich aansluiten bij die groep. Je kan namelijk bij het maken van een massamail ook kiezen om hem alleen naar een bepaalde groep te sturen.
Jeroen

Onnyman

Bericht door Onnyman » 09 jun 2010, 20:36

Sorry dat ik laat reageer, maar inderdaad het is een groepje geworden, dat was een leuke oplossing
thnx

Plaats reactie