Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
-
Everm1973
Bericht
door Everm1973 » 15 sep 2009, 13:43
- Modificatie & Versie:-
Directe link naar de modificatie:-
Adres van je forum: http://www.forum.lanciathema.nl
phpBB versie:3.0.5
Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?Nee
Wat is het probleem?Geen probleem
Hallo,
Sinds een jaar draait mijn forum erg prettig en plezierig. Nu is de tijd gekomen om er wat aan te gaan uitbreiden. Ik ben op zoek naar een MOD waarmee ik de leden van het forum de mogelijkheid kan geven hun auto te showen. Het gaat hier om het verwerken van een aantal gegevens van de auto (adhv een vragenlijst) in een database tabel en dit tonen in een overzicht (net als de ledenlijst). Een gebruiker moet kunnen klikken op de betreffende auto en zo in een detailpagina terechtkomen met een (of meerdere) foto van de auto en extra gegevens. Het maakt mij niet zoveel uit of ik zelf de database vul of de gebruiker.
Ik hoop het een beetje duidelijk te hebben gemaakt. Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een MOD maar ik kan eigenlijk niets vinden dat hier op lijkt.
Graag je reactie.
-
FreakyBlue
-
Contacteer:
Bericht
door FreakyBlue » 15 sep 2009, 20:08
Zo ver ik weet is er geen dergelijke MOD beschikbaar. Deze zal je of zelf moeten maken of door iemand moeten laten ontwikkelen.
-
Everm1973
Bericht
door Everm1973 » 16 sep 2009, 17:22
Wat enorm goed gevonden! Ik ben zelf nav de eerste reactie aan het klussen gegaan en kwam tot het volgende resultaat:
http://www.forum.lanciathema.nl/Ledenautolijst.html
Dat is echter geen MOD maar platte html. Je voorbeeld lijkt een beetje weg te hebben van phpBB 2.0. Wellicht kant ik het wel gebruiken om mijn html om te zetten in een MOD?
-
marian0810
-
Contacteer:
Bericht
door marian0810 » 17 sep 2009, 12:58
Everm1973 schreef:Je voorbeeld lijkt een beetje weg te hebben van phpBB 2.0.
Ik begrijp niet zo goed wat je daarmee bedoelt

En waarom zou je zelf een hoop werk in een mod steken als er al een goede bestaat?
Met simpele html heb je uiteindelijk een hoop meer werk denk ik, omdat je dan zelf iedere auto moet invoeren en met die mod kunnen gebruikers dat in hun profiel doen.
-
Everm1973
Bericht
door Everm1973 » 19 sep 2009, 10:09
Wat ik bedoel is dat de MOD geschreven is voor phpBB 2.0 en niet 3.0 en dat er heel wat problemen lijken te zijn bij fora die proberen deze MOD te installeren op een 3.0.5 forum.
Het is het overwegen waard hoor, je hebt helemaal gelijk. Gelukkig heb ik geen forum met honderden leden, dus heel veel werk is het niet om de boel handmatig in te richten.
Waar ik alleen een beetje bang voor ben is om een hele database omver te schoppen bij het installeren van een MOD. Ik ga het gewoon testen. Bedankt voor je input!
-
Paul
- Beheerder

-
Contacteer:
Bericht
door Paul » 19 sep 2009, 10:22
De MOD die daar gelinked wordt is niet geschreven voor phpBB2 maar voor phpBB3.